Головна Сьогодні

Школа ремонту: визначаємося з ідеєю, малюємо план і знаходимо виконавців

Чому варто робити ремонт восени і як краще організувати цей процес

ШКОЛА РЕМОНТУ

Ремонт – це маленьке життя зі своїми радощами і трагедіями. Тривати він може місяцями і навіть роками, і тому до початку цього життя треба підготуватися по максимуму. Газета "Сегодня" починає проект "Школа ремонту", у рамках якого двічі на місяць ми будемо розповідати про всі нюанси цього процесу. Ми підкажемо, як підготувати квартиру до ремонту, як правильно вибрати фахівців для його проведення, як грамотно підібрати будівельні матеріали і меблі, на чому можна заощадити і з якими проблемами можна зіткнутися. А декоратори порадять, як за допомогою деталей довести оновлене житло до досконалості.

Більшість людей беруться за ремонт влітку, під час відпустки. Саме тому в літні місяці дійсно хороші і затребувані фахівці – дизайнери, виконроби і будівельники – завантажені до максимуму. Не дивно, що влітку ціни на деякі ремонтні роботи значно вищі, ніж в інші сезони. Ось чому є резон занурюватися в цю епопею восени, коли ще не холодно, але і роботи у фахівців помітно менше.

З чого починати ремонт, нам розповіли дизайнери інтер'єрів Наталія Будзан і Марина Ващенко.

ТРИ ПРИЧИНИ САМОСТІЙНОСТІ

У питаннях ремонту все йде як з будь-якою хворобою: самолікуванням краще не займатися. "Діючи самостійно, люди часто роблять серйозні помилки, а виправляти їх дорого, – стверджує Марина Ващенко. – У ремонті та оновленні інтер'єру є багато тонкощів особливо, коли йдеться про кухню".

Архітектор або дизайнер допоможуть визначитися з ідеями оформлення і колірними рішеннями, підкажуть, які оздоблювальні матеріали вибрати, складуть проект, кошторис і т. д. Вони знають, на чому можна заощадити, а що просто зобов'язано бути високої якості, щоб потім не платити двічі (фахівці, наприклад, дуже не радять економити на сантехніці і меблях). Крім того, професіонал добре уявляє, які роботи і в якій послідовності виконувати, та й надійні виконавці у нього на прикметі будуть.

"САМ ВПОРАЮСЯ!" І всетаки вагомі причини обходитися без сторонньої допомоги в українців є.

По-перше, зробити все самому – значить, обійтися меншими витратами. Адже фахівцеві треба платити, причому чимало. А якщо ремонт сам по собі не глобальний, то з великими сумами розлучатися особливо прикро.
Розцінки зараз приблизно такі: у досить пристойній студії можна замовити комплексний дизайн-проект за ціною від 120 грн за кв. м. Зі специфікацією матеріалів він у тій же конторі обійдеться в суму від 150 грн за "квадрат". А з авторським супроводом (дизайнер наглядатиме за тим, щоб будівельники не чинили свавілля) ціна вже буде стартувати з 250 грн за кв. м.

new_image2_19
new_image2_19

Ще одна причина – наше незнищенне "самі з вусами". Десятиліттями психіку українців (особливо старшого покоління) випробовували книгами, статтями та передачами на тему "Зроби сам" і пропагандою міфічного образу "майстра на всі руки". До того ж ми не тільки дуже вмілі, але ще й виключно розумні. Адже що такого складного в дизайні квартири, що в ньому не розбереться людина з вищою педагогічною або, скажімо, медичною освітою? Логіка в цьому є, тим більше якщо вам лише поміняти рожеві шпалери на волошкові. Але у випадку з більш складними проектами доведеться займатися серйозною дизайнерською самоосвітою, якщо не хочеться залучати когось зі сторони.

Ще один важливий момент: дійсно хорошого фахівця не так просто знайти. Помпезний особистий сайт і високі гонорари – це ще не гарантія ні справді творчого підходу до роботи, ні реального професіоналізму, ні навіть просто відповідального ставлення. Найнадійніший шлях – рекомендації знайомих з вдалим досвідом ремонту.

Те ж стосується і вибору виконроба, який міг би взяти на себе організацію безпосередньо робіт з ремонту. Звичайно, ви можете самі спробувати виступити в цій ролі, запрошуючи для виконання окремих робіт різних виконавців. Але при цьому ризики виникнення різних проблем, аж до необхідності повної переробки зробленого, зростають багаторазово.

ВІД ІДЕЇ ДО ПРОЕКТУ

Все починається з ідеї. У даному випадку мається на увазі не думка на кшталт "обсипається стеля, підлога провалюється, при погляді на стіни гості непритомніють – треба терміново щось робити!" (хоча саме вона частенько і дає старт підготовці до ремонту). Йдеться про загальне уявлення, як повинна виглядати квартира після всіх турбот. Немає нічого гіршого, ніж витратити час і гроші і в результаті отримати зовсім не те місце, де вам хочеться жити.

Комусь ідея приходить у голову сама, інші ретельно вивчають інтер'єрні журнали і сайти. Часто поштовхом може послужити навіть деталь в інтер'єрі. "У мене був випадок, коли все почалося з люстри, – говорить Наталія Будзан. – Замовники купили розкішну люстру, яку потрібно було якось вписати в інтер'єр".

БІЛЬШЕ ПЛАНІВ. Поки ви роздумуєте над ідеєю, займіться і конкретною роботою: складіть план приміщень, в якій буде проводитися ремонт, з точним зазначенням усіх розмірів. Це як мінімум допоможе розрахувати витрату матеріалів і майбутні витрати. Цей план буде корисний і при купівлі меблів. За словами Наталії Будзан, часто покупці роблять помилку, вибираючи, припустимо, диван, який їм здається дуже компактним у просторому приміщенні меблевого салону. "Але коли його привозять у звичайну квартиру, він виглядає як величезний монстр, – каже дизайнер. – Тому дуже важливо спочатку поставити його в масштабі у своєму плані".

Про меблі ми заговорили і для того, щоб нагадати: до початку ремонту потрібно чітко спланувати, які меблі і де стоятимуть. Це потрібно хоча б для того, щоб грамотно зробити електропроводку: немає кращого способу "влетіти" в несподівані і серйозні витрати часу і грошей, ніж наприкінці ремонту з'ясувати, що треба її міняти. А щоб знати, де будуть розетки і вимикачі, де розміщуватимуться освітлювальні прилади, потрібно чітко уявляти собі майбутню розстановку меблів.

new_image3_16
new_image3_16

ВСЕ ПРОДУМАНО. Щоб не мучити себе нескінченним перемальовуванням на папері різних варіантів розстановки, можна скористатися спеціальними комп'ютерними програмами. Їх можна знайти безкоштовно в Інтернеті. Вони і меблі допоможуть "розставити" і джерела освітлення, і з допомогою функції візуалізації покажуть, як виглядатиме приміщення при різних варіантах фарбування стін, покриттів і т.д.

Отриману в результаті роботи картинку інтер'єру не можна назвати повноцінним проектом. Але це хоч якийсь її аналог, який дозволяє планувати витрату матеріалів, перелік робіт і т.п.

БЮДЖЕТ РЕМОНТУ

Багато людей відчувають органічну відразу до будь-якого роду фінансового планування. Тому і ремонт вони здатні розпочати без детально розписаного кошторису, обмежившись кількома "прикидочними" цифрами або навіть без них за методом "зараз поїдемо на ринок, купимо шпалери і клей, а там подивимося". Зазвичай при такому плануванні гроші набувають схильності закінчуватися в дуже невідповідний момент. І тоді доводиться економити на дійсно важливих речах, незадовго до цього викинувши зайві гроші на дурниці. Так що кошторис потрібен, причому дуже детальний.

РЕАЛЬНІ ЦІНИ. У складанні бюджету на ремонт знову-таки краще проконсультуватися з професіоналом. Якщо ж ви твердо вирішили обійтися без нього, то до початку самостійного складання кошторису маєте визначитися з виконробом, який буде організовувати всі роботи. Це потрібно хоча б для того, щоб врахувати не ефемерні середньоринкові розцінки, а саме ті, за якими вам доведеться платити. Крім того, виконробу набагато легше, ніж вам, правильно визначити передбачувану витрату матеріалів і вибрати найбільш підходящі. І ще один бонус від роботи з хорошим виконробом або будівельно-ремонтною фірмою: у них, як правило, є помітні (відсотків на 15-20) знижки в компаніях, що торгують будматеріалами.

ПОРЯДОК РОБІТ

І ще одна порада: перш, ніж починати роботи, потрібно чітко визначитися з порядком і термінами їх проведення. Так, деякі з них розподіляються на певні послідовні ланцюжки, черговість інших можна змінювати або виконувати паралельно. При цьому основним принципом можна назвати мінімізацію збитку, якого завдає кожна операція. Це іноді виходить, іноді – ні. Наприклад, ви хочете освіжити стелю, перефарбувати стіни, замінити старе підлогове покриття. Логічно було б почати зі стелі, потім перейти до стін, а вже на останньому етапі прибрати старе, забруднене в ході всього цього розгрому покриття підлоги і викласти новеньке. Але якщо це "новеньке" – паркет, то його потрібно циклювати. А це – хмари пилу, які осядуть і на стінах, і на стелі. Ось тут і треба дивитися, що і від чого нам легше захистити або відчистити. Наприклад, відмити від пилу глянсову натяжну стелю, та ще й з тканинних полотен – завдання не з тривіальних.

МАРШ БРУДНИХ ЧОБІТ. Взагалі ж послідовність робіт краще по можливості вибудовувати від найбрудніших до найбільш чистих. А "географічно" – від далеких закутків квартири до вхідних дверей, залишаючи, наскільки це можливо, прохідні приміщення "на закуску". Адже немає сенсу перетворювати щойно відремонтовані прохідні кімнати або коридори на шляху для транспортування будматеріалів і маршів брудних чобіт.

Приблизно з тієї ж причини на останні етапи ремонту треба відкласти приведення в порядок ванної кімнати.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися
Читайте Segodnya.ua у Google News
Джерело: Сьогодні

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти