I love Ukraine

Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Музика вулиць: як живеться зіркам, що починав кар'єру в переходах і на вулицях

Фома в шкільному віці прибився до хіпі бардам, а Суд досі шукає наркотик на вулицях

17 травня в Києві ,Івано- Франківську, Одесі ,Дніпропетровську, Львові таХаркові плануютьпровестифестивальвуличноїмузики.Сотнівиконавцівнапрочуд різнихмузичних стилівзберутьсянатротуарах ,узбіччях івпереходах ,щоб зігратиі заспіватилюдямвласну музику ."Музика- це те ,щодопоможенам усім ,всій країні ,вийтиз депресії " ,- упевненіорганізатори."Сегодня"дізналася ,чим живутьстоличнімузиканти ,які починаликар'єру впереходах ,і з'ясувала ,чи можназдобутисяуспіху і визнання ,почавшиз вулиці.

Кар'єрапочаласяз даху

Реклама

Не всі зірки української естради люблять говорити про своє минуле – особливо про те, як починалася кар'єра. Але деякі не приховують, що їм доводилося грати в не самих престижних місцях. Наприклад, учасники української групи Mead Heads в 1991 році організовували свої концерти на даху двадцятиповерхового будинку на Березняках. "Нам з виступами допомагали друзі-глядачі. Їх збиралося на даху до 20-30 чоловік. Допомагали тягнути апаратуру", – згадує фронтмен Вадим Красноокий. Природно за виступи хлопцям не платили. Були, правда, і неприємні моменти : мешканці будинку, на даху якого співали музиканти, кілька разів викликали міліцію. "Ночами ми, звичайно ж, не співали, але жителі все одно викликали дільничного. А нам щоразу вдавалося вмовити його не штрафувати, і всі розходилися з миром. Я до сих пір пам'ятаю звучання інструменту на даху – воно особливе. Зовсім не таке, як на землі. Веселий був час... Ми і зараз не проти зіграти на даху", – говорить Красноокий.

"ЇДУ ГРАТИ В КРИМ".Вуличних музикантів у Києві сотні. Хлопці навіть створили свій ресурс в соцмережах, де обмінюються інформацією, шукають напарників для гри, торгують музінструментів і шукають роботу. "Я граю на саксофоні, біля метро "Театральна", шукаю напарника для гри", – пише киянин Володимир. Деякі музиканти готуються до поезкой до Криму і збирають оркестр для гри на тамтешніх пляжах. "Нас не лякає, що Крим вже не український. У нас же на лобі не написано, що ми бандерівці. А гроші потрібні. Там за сезон 1,5-2 місяці можна заробити кілька тисяч гривень", – говорить Вадим. Записуються в групу до музикантів і звичайні кияни: "Хлопці, допоможіть помиритися з коханою дівчиною. Не хочу її втратити. Я сам погано граю і не вмію співати. Будь ласка, хто може, відгукніться. Я заплачу, скільки потрібно. Потрібен гітарист або скрипаль", – благає киянин Юрій.

4_01

Реклама

"Зірки" ,що стартувализ переходів

Із сотеньвуличнихмузикантів ,якіграють длянас у підземнихпереходахі просто на вулицях ,не всімвдається досягтиуспіху і статипопулярними.Проте деякікультовінинівиконавціна початку кар'єрискладали небагатотисячнімайданчики вконцерт- холах ,акілька людей упереході."Сегодня"поспілкувалася зартистами ,творчийшлях якихпочинався зпідземки.

НА САЛО І СИГАРЕТИ ВИСТАЧАЛО.Фронтмен популярної фолк-поп-групи "Мандри" Фома (Сергій Фоменко ) початок кар'єри згадує з ностальгією. "Грати на вулиці я почав ще у шкільному віці, в підземному переході на станції метро "Льва Толстого". Там тоді збиралися такі хіпуючі барди з гітарами і просто хлопці, які любили співати під гітару. Я вже з 7-го класу писав пісні, і підземний перехід був першим майданчиком для їх презентації публіці", – розповідає "Сегодня" музикант.

У переході Фома співав і свої пісні, і чужі – добре відомі. "У моєму вуличному "трек-листі" були пісні Володимира Висоцького і Адріано Челентано. Причому італійську мову я не знав, але у мене був хороший слух і музична пам'ять – я просто наспівував те, що запам'ятав. Ну, а з Висоцьким проблем не було. У Києві співав також у переході на Майдані і на Андріївському узвозі", – згадує музикант
.

Реклама

У 1997 році Фома разом з колегами створив групу "Мандри", яка радує публіку мелодіями в стилі фолк. Але і тоді, і зараз гроші для Сергія Фоменко – далеко не головний фактор, стверджує він: "Коли грав у переході, капелюх, звичайно ж, біля ніг лежала, і в неї кидали гроші різні хороші люди. Конкретних цифр заробітку я не пам'ятаю, але на гречку, хліб, сало і сигарети вистачало. А що стосується вуличного досвіду, то я не тільки не соромлюся того, що грав у переході в центрі Києва, а навпаки – вважаю, що це дуже корисна школа і досвід! Адже на вулиці все по-чесному. Добре граєш – людям подобається! Погано граєш – в капелюсі порожньо! Рекомендую всім охочим спробувати", – сміється Фома. Зараз "Мандри" дають концерти в Канаді. Але навіть у Торонто Фома знайшов час і пограв на вулиці.

2_03

ЗБИРАЛИ НА СТРУНИ.Учасники рокабіллі – групи OT VINTA теж починали свою кар'єру з підземного переходу. "У 1997 році ми готувалися до поїздки на фестиваль "Перлини сезону", а грошей – нуль. І ми пішли грати в підземний перехід у Рівному, щоб заробити на струни до гітари. Комплект американських струн коштував тоді $ 7,5 – величезні гроші! Але за пару годин ми ці гроші заробили", – згадує фронтмен гурту Юрій Журавель.

Зараз група OT VINTA за один концерт отримує близько $ 5 тис., і минуле учасники згадують з меланхолією. "Часи були складні. Ми виживали за рахунок того, що возили товари в Білорусь. Але торгувати мені не подобалося, і щоб заробити, я грав на вулицях Бреста. І в Києві пару раз доводилося грати в переходах", – згадує Журавель.

Щоб виживати, доводилося музикантам і шахраювати, зізнався Юрій. "Пам'ятаю, як нас один час запрошували на всілякі музичні фестивалі, на яких практично ми нічого не отримували, але ми з хлопцями придумали, як заробити. На фестиваль їхали в загальному вагоні, а у пасажирів просили квитки з СВ або купе. Організатори були змушені оплачувати наші квитки", – згадує фронтмен, додаючи, що на Різдво вони грали для активістів Майдану абсолютно безкоштовно
.

Суд: "На вулицювиходжу впошукахнаркотику"

Длябагатьох музикантіввуличнагра стаєнастільки рідною ,що ,навітьдосягнувшипопулярностіі отримуючинепогані гонорари ,вонивсе одно йдутьнаколишні місцявпідземнихпереходахабонаестраду вміськихпарках.Іза старою звичкою ,розклавшисаквояжвід гітаринаасфальті ,грають дляперехожих.

З ВУЛИЦІ — У КВАРТЕТ.Киянин Михайло Суд присвятив музиці все життя. Його по праву можна вважати "старожилом" серед вуличних музикантів, адже грає він тут більше 15 років. З 1978-го по 1999 рік він був учасником гітарного квартету "Емма – Квартет". З концертами вони об'їздили десятки міст колишнього СРСР, брали участь у всіх гітарних фестивалях. Вуличним музикантом Суд став у лихі 90-ті, бо тоді треба було виживати і годувати сім'ю. "Ми заробляли на їжу та на хороший інструмент. А адже хороша гітара коштує ой як дорого. На Хрещатику я граю ще з тих часів, коли кияни з задоволенням слухали легендарного акордеоніста Ігоря Завадського. А взагалі першим колективом на Хрещатику був квінтет "Наполеон" – київські інтелігенти, вони грали класичну музику, яка завжди була до душі романтично налаштованим киянам", – говорить Михайло

У 1997 році на Хрещатику з'явився музичний ансамбль "Слобода-Квартет", творчим керівником якого став Михайло. До складу входила два гітариста, скрипаль і акордеоніст. А вже через пару років Михайло паралельно працював у Києві в ансамблі "Романтик Тріо" зі скрипалем Олексієм Дубовиком і акордеоністом Андрієм Моргуном, який швидко завоював популярність. "Був час, коли нас впізнавали на вулицях, брали автографи і запитували, де можна купити наші диски", – згадує Михайло. За його словами, зібратися разом музикантам допомогло земляцтво. "Всі ми родом з Харкова, а знайшлися в Києві. Не дивно, що нам так комфортно і легко працювалося разом", – усміхається Михайло.

У ПОШУКАХ НАРКОТИКУ.Популярність допомогла групі непогано влаштуватися. З 2006 року "Романтик Тріо" почала трудитися на лайнерах найбільшої американської круїзної компанії. Завдяки цьому група побувала більш ніж у 30 країнах світу – від Аляски до Антарктиди. І скрізь, у кожній країні, вони знаходили своїх вдячних слухачів і шанувальників.

Тим не менш ні популярність, ні солідні заробітки не заважають музикантові вийти у вихідний день на Хрещатик чи Андріївський узвіз і пограти для народу. "Групою ми на вулиці зараз практично не граємо – тільки на закритих заходах, вечірках, за запрошеннями. А сам я періодично не витримую і виходжу на вулицю. Гроші для мене не головне, ми добре заробляємо. Хочеться просто дарувати радість людям. Це дуже приємно – коли біля тебе виростає натовп глядачів. І не просто роззяв, а справжніх цінителів класичної музики, зокрема – гітари", – зізнається Михайло
.

5_01

НЕЗАБУТНІЙ ЧАС.За словами музиканта, ті, хто починав грати на вулиці, ніколи не забудуть цей час. І періодично бажання виступити для народу повертається, скільки б грошей не заробляв виконавець, навіть ставши відомим. "Мене тягне на Хрещатик. Напевно, це вже як наркотик – необхідність енергетично підживлюватися від вулиці, щоб поповнити свої сили і отримати порцію натхнення. Це складно пояснити людям, які ніколи не відчували нічого подібного. Це не заробіток – це стиль життя. І відмовитися від нього складно", – говорить Суд.

За його словами, в грошах зараз він і його група особливо не потребують – замовлень вистачає. Адже за роки існування ансамблю вони випустили чотири диски, які розійшлися тиражем приблизно в 25-30 тисяч примірників. Диски їх групи "Романтик Тріо" продавали прямо в переході на Майдані: за один просили від 25 гривень
.

Музиказаради свободиі душі

Далеко не всі вуличні музиканти рвуться на велику сцену. Наприклад, бандурист з Ялти Остап Кіндрачук, який грає у переході на Хрещатику в Києві, каже, що він "ідейний вуличний музикант". Дідусь з характерним оселедцем на голові впевнений, що справжній бандурист повинен грати на вулиці, біля дороги, щоб його добре чули всі перехожі. "Мета бандуриста, – довести людям інформацію про козацьку славу", – говорить 76 -річний Остап.

Він грав на вулицях різних країн – у Греції, Німеччини, Росії, Туреччини, був навіть на спеціальному фестивалі для вуличних музикантів у Польщі. І всюди його слухали і завмирали від пронизливих звуків бандури. "Бандура – це інструмент, який розповідає про козацьку душі. Він такий же широкий, як степ, а коли чіпаєш струни – можна почути звук вітру, який колише степову траву", – пояснює музикант. Коли дід Остап грав у Польщі, він цілий тиждень через день їздив до Німеччини – там йому в капелюх кидали в кілька разів більше грошей. "Скільки заробив не скажу – комерційна таємниця. Але слава і овації для мене не головне. Вулична музика – це спосіб життя. Навіть якщо одній людині моя гра сподобається – значить, не даремно я вилила душу", – говорить кобзар
.

У МАСЦІ ПО УКРАЇНІ.Піаніст Богдан, який став відомий після гри на барикадах Майдану, вирушив у тур по Україні. А маску, в якій він грав у Києві, він не зняв досі – адже вона стала своєрідною візитною карткою "піаніста – екстремала", як його охрестили в Мережі. За Україну він їздить, виконуючи композиції Ральфа Зюрмуля. Правда, прославлене піаніно, на якому він грав на барикадах – пофарбоване в кольори українського прапора – він з собою не возить. Він вже побував зі своїми концертами у Харкові, Дніпропетровську, Луганську, Одесі, Нікополі, Миколаєві, Кривому Розі, Запоріжжі та Переяслав-Хмельницькому. Зовсім скоро Богдан планує махнути в турне по містах Центру і Заходу країни – в Івано-Франківськ, Житомир, Вінницу, Луцьк і Хмельницкий.

Єу піаніставмасці ізаповітнамрія.хочупісля повноїперемогиукраїнського народупочати їздитипо інших країнах ,де людиборютьсяза своюсвободу!Яхочупродовжити гратинабарикадах ,піднімаючи бойовийдухповстанців.Цей-моє покликання !Авелика сценанехайзалишаєтьсядля інших" ,- зізнається "Сегодня" піаніст- екстреміст.

1_03

Завадський: перехід, слава, тюрма

Мабуть, найбільш зірковим вихідцем зі столичної підземки можна вважати акордеоніста Ігоря Завадського. У підземному переході на Майдані він грав десять років (!), з 1989 по 1999. Причому три останні роки – будучи вже відомим музикантом. Завадський грав на вулицях Праги, Відня, Барселони, Парижа, об'їздив з концертами півсвіту. Але завжди говорив, що київському підземному переходу він зобов'язаний усім. "Підземний перехід – важлива сторінка моєї біографії. Сподіваюся, вже перегорнута. Всього провів там десять років, три останні були особливо вдалими. Я не тільки підживлював себе матеріально. У переході я завойовував свою публіку", – говорив "Сегодня" артист. Випускник національної музичної академії вже тоді став володарем 4-х золотих медалей престижних міжнародних конкурсів, а в 2000-му, йому було присвоєно звання Народного артиста України. Втім, після зіркового зльоту з київського переходу з музикантом сталося різке падіння. У березні 2012 року 46-річного Завадського затримали співробітники Шевченківського РУВС за підозрою в педофілії. Він вже більше двох років сидить у Лук'янівському СІЗО. Його шанувальники збирають кошти на адвоката і заставу. Як повідомляють на його персональному сайті, потрібно зібрати 86 тис. грн.

3_03

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти