I love Ukraine

Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Женя Джигомон: наразі у концептуальної пекарні Cookietone конкурентів у місті немає

У центрі Києва є одне незвичайне місце – концептуальна пекарня Cookietone. І поки ви там не побували, то навіть не уявляєте, що на світі може бути стільки печива і панкейків

- Женя, з першого погляду на вітрину, засіяну печивом, і неймовірної краси "інстаграмний" інтер'єр стає зрозумілим, що Cookietone – не просто кафе. Як виникла ідея створення подібного місця?

- Зізнатися чесно, ідея створення саме такого місця раніше нам в голову не приходила, п'ять років тому ми стартували просто як крафтове виробництво. А взагалі все почалося після народження першої дитини, коли я стала більш вимогливою до багатьох нюансів у їжі.

Реклама

Дочка підростала, і в якийсь момент настав час для перекусів або просто чогось солодкого і смачного. Вибір печива, представленого на полицях супермаркетів, мене не задовольнив абсолютно. Я вивчила склади на етикетках і вирішила випікати сама. І цей процес виявився настільки близьким, так затягнув, що одного разу ми вирішили поставити його на виробництво.

pavl8655
Печиво Cookietone
Фото: Данило Павлов
Реклама

- А чому обрали саме печиво, а не, скажімо, еклери або так популярні нині макарони, на який великий попит?

- Справа в тому, що я сама не дуже люблю возитися з тортами, тістечками, кремами і еклери не люблю. Мені набагато ближче суха випічка – кекси, печиво – з ними набагато простіше працювати, і варіантів рецептів маса. Крім того, ця ніша виявилася вільною. Ніхто до нас не створював моно-продукт в кондитерській сфері. З цим, до речі, було пов'язано чимало труднощів.

Спочатку люди приходили і цікавилися: "А де ж тортики і тістечка?" У більшості, в принципі, печиво не асоціюється з десертом або чимось трендовим і модним. А ми показали, що воно може бути смачним.

Реклама

Також було багато питань до ціноутворення. Деяке наше печиво коштує стільки ж, скільки в інших кафе шматочок торта. Це пов'язано з тим, що ми використовуємо всі ті ж продукти, що і для приготування більш вишуканих десертів – той же дорогий бельгійський шоколад, вершкове масло, сухофрукти, горіхи або спеції – просто подаємо це в іншому вигляді. І лише після того, як багато хто пробував наше печиво, вони починали ставитися до нього, як до кондитерського виробу. Але перші три роки було правда складно.

- Після відкриття виробництва де ви продавали свій продукт?

- Так, ми створили виробництво за містом, паралельно відкривши невеличкий магазинчик у центрі Києва, куди і привозили свіжий товар. Спершу було більше корпоративних замовлень. А після ми стали думати, як розвивати роздріб. Така модель, коли локальні бренди заходять в великі торгові мережі, дуже розвинена в Європі. Але в Україні перші два роки нашого існування взагалі такого не було, супермаркети так не працювали.

А потім в нашому житті з'явився Goodwine, де стежать за світовими тенденціями, нововведеннями на ринку і впроваджують це самі. І з нього почався похід Cookietone в широкі маси.

pavl8619
Концептуальна пекарня Cookietone
Фото: Данило Павлов

- Так, але ж спочатку у бренду була інша назва – Smakojane. Чому ви вирішили перейменувати його?

- Так, ми вирішили провести ребрендинг, щоб назва не асоціювалося виключно зі мною, оскільки зрозуміли, що одним печивом не обмежимося. Нас з перших днів цікавила не тільки випічка, а її подача, посуд, декор. Ми завжди знімали процес приготування для соцмереж, показували, якими вінчиками і в яких ємностях готуємо – що дуже подобалося людям. Так чому ж не допомогти їм купити те, що вже є у нас? Так, власне, і народилася ця концептуальна пекарня з новою назвою.

Ми взяли за основу слово pantone – це світло, атмосфера і cookie – печиво. В результаті чого вийшла атмосфера, що народжується за участю печива. Адже печиво з чим асоціюється – з сім'єю, затишком, зустрічами з друзями і вечірніми посиденьками. Всіма цими традиціями і "лаштунками" ми і хотіли ділитися.

Кухня, це не тільки місце, куди приходять поїсти і піти. Це ціла атмосфера, де є гарний сервіз на столі, прихватки, якими ви дістаєте з духовки випічку. І там можна проводити чимало часу в оточенні рідних і близьких людей.

pavl8537
Печиво Cookietone
Фото: Данило Павлов

- Під час подорожей за кордон ти заходиш до місцевих кафе? Шукаєш нові ідеї, які б могла втілити тут?

- З подорожами в моєму житті була пов'язана цікава історія. Я дуже боялася літати, і всі наші поїздки обмежувалися маршрутами, за якими можна було проїхати на машині. У якийсь момент мені з партнером по бізнесу потрібно було летіти у відрядження. І вона сказала: "Я часто літаю, точно знаю, що зі мною нічого не трапиться, тому і ти залишишся неушкодженою!". І така установка дала результат – з тих пір я літаю, хоча і без особливого задоволення.

І так, в інших місцях я завжди вишукую цікаві кафе або кондитерські, де можна підглянути щось новеньке. Крім того, ми якось навіть спеціально з'їздили в Амстердам заради одного такого закладу (сміється).

Просто іноді буває, що виношуєш якусь ідею, але не ризикуєш її втілювати, боїшся, що вона може сподобатися тільки тобі. Вже навіть після запуску Cookietone я не до кінця розуміла, як поєднати деякі нюанси. І в цей самий момент на очі в Instagram попалося заклад, дуже близький по духу і концепції нашого. І мені дуже захотілося потрапити туди, щоб порівняти розмір столиків, викладку на вітрині тощо – так з'явився привід відправитися з чоловіком до Голландії.

pavl8724
Женя Джигомон, засновниця Cookietone
Фото: Данило Павлов

- А як ти вибираєш всі ці лопатки, підставки і чашки, які продаються в кафе? Ти привозиш їх сама?

- Так, раніше я з будь-якої поїздки везла красиві аксесуари для своєї кухні. А тепер доводиться ще й не в одному екземплярі. Тому що як тільки викладу рецепт в Сторіс, відразу сипляться питання: "Ой, а де таке купити?". Тому наш міні-маркет всередині кафе ми кличемо "емоційним".

Звичайно, у нас є постачальники, які привозять багато чого оптом. Але є також і речі, які економічно абсолютно невигідно везти – 10 проданих віночків з Амстердама складно назвати бізнесом, на якому ти робиш гроші. Але я все одно їх везу, адже вони куплені під впливом яскравих емоцій і несуть їх в собі.

- А як ви вибираєте продукти? Віддаєте перевагу вітчизняним виробникам або не завжди?

- Так, ми б хотіли використовувати якомога більше вітчизняних складових. Але це завдання не настільки просте, як може здатися, оскільки багато чого у нас не росте або не виробляється.

Наприклад, якість того ж шоколаду, купленого тут, залишає бажати кращого. Тоді як борошно, яйця або вершкове масло – це все наше, українське. Мигдаль, з якого ми робимо мигдальне молоко, вже не українське, але без нього нікуди.

pavl8571
Эмоциональный мини-маркет Cookietone
Фото: Данил Павлов

- Як часто ви експериментуєте з меню?

- Ми захоплювалися цим спочатку. Наприклад, робили печиво з чаєм матчу – він досить незвичайний, дорогий, а печиво в результаті виходить ще й зеленого кольору. Було багато запитань щодо ціни і зовнішнього вигляду – намучилися, в загальному, і відмовилися від нього.

Через п'ять років багато приходять і запитують про цей чай у складі випічки, але нам більше не хочеться його використовувати (сміється). У наших колах прийнято вважати, що успішне підприємство повинно випереджати час не на 20 кроків, а всього лише на 10 – і це правильно, оскільки дуже складно бути першим, єдиним і щось популяризувати самотужки.

- Ось ви відкрили Cookietone, про який люди більше знають з соцмереж. Звідки приходить інша аудиторія? Як зараз привертаєте клієнта?

- Так, це непросте питання. Буває, що кафе або ресторани відкриваються в хорошому і вигідному місці, не маючи ніякої клієнтської бази, а потім не знають, як себе подати і що людям запропонувати. А у нас все було навпаки – за нашою спиною була підтримка з боку підписників, що слідкували за нами не один рік. Але приходять і нові, і в більшості своїй залишаються.

pavl8693
Женя Джигомон, засновниця Cookietone
Фото: Данило Павлов

Ми недавно зверталися в рекламні агентства з питанням про подальше просування бренду. На що отримали відповідь, що зараз все підв'язано якраз на соцмережах і основний трафік приходить звідти, а не з вулиці. Але перехожі все одно про нас дізнаються, заходять і завжди повертаються. Були випадки, коли дуже серйозні на вигляд чоловіка, говорили: "Занадто тут світло, тісно і зефірно – виключно для дівчаток". А після робили замовлення, сідали, пробували і було видно, що все – клієнт наш (сміється).

Якось до нас цілий рік ходив чоловік, щоразу замовляв каву і три солоних колоски – ритуал у нього такий був. Пізніше ми дізналися, що він відомий дизайнер. А інший завжди бере велику склянку печива асорті і каже, що це його десерт на цілий день.

- А за яким принципом ви набираєте персонал? Чи є з цим складнощі?

- Є й чималі. Так склалося, що в Україні професія офіціанта не є престижною. Основна маса професіоналів працює там, де великий середній чек – а це можливо в повноцінних ресторанах, де є алкоголь, м'які диванчики і приглушене світло, що налаштовує на інтимне.

У нас в меню теж є і вино, і алкогольні коктейлі. Тільки ми позиціонуємося як міське кафе, куди можна прийти з подругами, замовити келих ігристого, панкейкі з лососем або солоні крекери, і насолодитися смаком і неспішним спілкуванням.

pavl8816
Інтер'єрCookietone
Фото: Данило Павлов

Тому у нас працює в основному молодь, яка свій заробіток більше вважає за підробіток. А коли людина толкова, вона набирається досвіду і шукає місце, де буде вже зовсім інший рівень. І її складно за це засуджувати.
Та й взагалі зараз молодь відрізняється від тієї, що була 15-20 років тому. Я пам'ятаю свої 18 – ми готові були працювати безкоштовно, аби нас навчили чогось. Зараз такого немає, всі хочуть, не маючи досвіду, відразу отримати добре оплачувану роботу, а за зроблене зауваження ще й підуть, демонстративно грюкнувши дверима.

Тому набрати хорошу команду, яка б злагоджено працювала як годинник, непросто. Але я можу з упевненістю сказати, що будь-який бізнес з цим стикається. Проблеми і труднощі у всіх однакові. Потрібно просто бути мудрим керівником – навчати, витрачати час на пояснення. А ще краще – прописати бізнес-процес, щоб кожен усвідомлював окреслене коло обов'язків в його сегменті. Хоча для цього доведеться витратити не менше півроку і це поки скоріше розкіш, ніж необхідність.

- А як щодо розширення? Чи плануєте ви відкривати ще одне або два кафе? Можливо, навіть закордоном?

- Не збрешу, якщо скажу, що ми отримуємо по 3-4 пропозиції про співпрацю на тиждень. При цьому одна з них обов'язково з Європи. Але ми великі перфекціоністи, а така вимогливість зовсім не є двигуном прогресу (сміється). Не хочеться відкрити нове місце, яке буде ідеальним перші шість місяців, а після його власник вирішить, що "Снікерс" на касі приноситиме чималий прибуток, і буде їх продавати.

pavl8660
Асортимент печива в Cookietone
Фото: Данило Павлов

Тому для співпраці потрібно ретельно опрацювати механізми, зрозуміти що Cookietone є моделлю, яку потрібно зрозуміти і прийняти як свою. Зараз ми якраз працюємо над тим, щоб прописати своє бачення і вимоги, які в подальшому зможемо показувати всім бажаючим працювати під нашим брендом.

- До речі про бренд, наскільки я розумію, у Cookietone прямих конкурентів немає? У будь-якому разі я ні про що подібне не чула.

- Ми відстежуємо за аудиторією, яка ходить до нас, які ще місця вона вважає за краще. У місті існує безліч кондитерських, але ідентичних нашої немає. Одні не мають свого виробництва, іншим не вистачає асортименту, у третіх немає партнерський відносин, як у нас з італійської технікою Smeg або виробниками посуду.

У нас навіть меню відображає концепт самого місця – всі страви пов'язані з процесом випікання. Завдяки цьому народилися наші панкейкі. І ми були першими в місті, хто почав подавати їх в такому вигляді – з паличкою всередині. І це вже не просто кухня, а мистецтво, де використовуються звичайні компоненти, тільки в не зовсім звичному для більшості поєднанні – наприклад, сир брі з полуницею. А якщо до цього додати келих брюта, то смак страви розкриється ще більше. Тому так, конкурентів у нас немає. Принаймні на сьогодні.

_n1a1530
Панкейки Cookietone
Фото: Данило Павлов

- А як ви ставитеся до поголовного захоплення ЗСЖ? Чи підтримуєте нові віяння?

- Солодощі взагалі самі по собі не дуже корисні, але в усьому має бути здоровий глузд. Якщо говорити про мою сім'ю, ми їмо їх до другої години дня. Не п'ємо чай з цукром, не їмо щодня шоколадну пасту, креми або якісь наповнювачі. Якщо я готую вдома печиво, то воно буде вівсяним, з родзинками фініками або бананами замість цукру. А якщо використовуватиму борошно, то не біле, а спельтове, кукурудзяне і тп. Те ж стосується молока – в нашому домашньому раціоні коров'ячого немає зовсім. А мигдальне, яке роблять в Cookietone, настільки смачне, що я вже беру його додому.

І за цим принципом все мимоволі переноситься і сюди. Якщо ми звикли їсти вдома авокадо, то хочемо бачити його і тут. Ми робимо великий акцент на каші, які повинні бути частиною будь-якого сніданку. І в новому осінньому меню якраз буде безліч каш – і солоних, і солодких.

Так, ми відстежуємо тенденції ЗСЖ і намагаємося їх дотримуватися. Ці продукти становлять не 100% нашого меню, але будь-хто, хто ретельно стежить за своїм харчуванням, знайде у нас щось для себе.

- Чи любиш ти готувати вдома і часто це робиш?

- Так! Готувати люблю і роблю це із задоволенням. Але більше віддаю перевагу, звичайно, випічці. Не можу сказати, що отримую колосальне задоволення від варіння супів або приготування якихось складних страв з безліччю інгредієнтів. Але випічка – це моє улюблене заняття вдома. На другому місці, мабуть, салати з овочів.

pavl8659
Печиво Cookietone
Фото: Данило Павлов

- А де ти береш рецепти для свого печива? Чи ти вигадуєш їх сама?

- Все сама. Я можу взяти за основу якусь стандартну кількість складових, але потім експериментую з ними, підбираючи ідеальні смакові поєднання, в результаті чого з'являється на світ то саме печиво, яке ви потім купите в нашому кафе.

- За останній час тебе вразила якась випічка за кордоном?

- Якщо брати Європу, там вважають за краще дріжджове тісто, слойки – я таке не люблю і не готую. Та й взагалі під час поїздок якось акцент більше робиться на повноцінне харчування, до десертів не завжди і справа доходить. Тому ні – нічого нового я для себе поки не відкрила.

- Системи лояльності у вас немає. А в майбутньому плануєте якісь знижки організовувати постійним клієнтам?

- Поки ні. Це комплексне рішення, що вимагає часу, і ми перенесли його на найближче майбутнє.

pavl8830
Літній майданчик Cookietone
Фото: Данило Павлов

- У вас продається дуже багато красивих речей для дому, бували випадки, коли хто-небудь ішов, прихопивши з собою келих або тарілку, не заплативши при цьому?

- У нас днями вкрали абсолютно дивний предмет – професійний диспенсер для миття рук (сміється). Це така величезна і абсолютно не симпатична штука. Це був єдиний випадок.

В кінці нашої розмови я поставлю тобі десять бліц-питань:

- Яка твоя головна якість?

- Я швидко схоплюю інформацію, дізнаюся якісь нові ідеї і намагаюся їх якось поєднувати.

- А твій головний недолік?

- Не люблю доводити справу до кінця. Я швидко загоряюся ідеєю, і потім хочеться бігти далі.

- Якщо не собою, то ким би ти хотіла бути?

- Важке питання. В принципі, мене все влаштовує як є.

- Де б ти хотіла жити?

- Я не жила б в іншому місці. Мені в Україні комфортно. Тут моя родина, друзі, улюблені місця. Подорожувати мені подобається, а жити добре і тут.

- Твоя улюблена книга?

- Я більше читаю літературу, пов'язану з саморозвитком, бізнесом і тп. Якщо ж брати художню, то "Маленький принц" Екзюпері. Я багато разів і в різному віці її читала і щоразу вона сприймалася інакше – прямо кожному раджу.

- Твій улюблений книжковий герой?

- Ось в самому Принца все і поєднується – він чуйний, неземний такий – все в ньому зійшлося.

- Хто є для тебе героєм в реальному житті?

- Це збірний образ, коли від однієї особи береш приклад того, як бути господинею, від іншого – матір'ю, а на третю рівняєшся в стилі або образі. Тому складно назвати когось одного, не образивши інших.

- Твоя улюблена страва?

- Я люблю салати. Овочі складають 90% мого раціону. І будь-який салат буде готовим блюдом. Я взагалі не м'ясоїд, і не вегетаріанець, просто їм м'ясо буквально раз на тиждень.

- Чим ти любиш займатися?

- Люблю пекти – це мене заспокоює і розслабляє.

- Здатність або суперсила, яку тобі хотілося б мати?

- Хотілося б доторкнутися до людини і вилікувати її. Не важливо фізична це недуга чи душевна.

Концептуальна пекарня Cookietone | Фото: Данило Павлов, Данило Павлов
Концептуальна пекарня Cookietone / Фото: Данило Павлов, Данило Павлов
Концептуальна пекарня Cookietone | Фото: Данило Павлов, Данило Павлов
Концептуальна пекарня Cookietone / Фото: Данило Павлов, Данило Павлов
Концептуальна пекарня Cookietone | Фото: Данило Павлов, Данило Павлов
Концептуальна пекарня Cookietone / Фото: Данило Павлов, Данило Павлов
Концептуальна пекарня Cookietone | Фото: Данило Павлов, Данило Павлов
Концептуальна пекарня Cookietone / Фото: Данило Павлов, Данило Павлов
Концептуальна пекарня Cookietone | Фото: Данило Павлов, Данило Павлов
Концептуальна пекарня Cookietone / Фото: Данило Павлов, Данило Павлов
Концептуальна пекарня Cookietone | Фото: Данило Павлов, Данило Павлов
Концептуальна пекарня Cookietone / Фото: Данило Павлов, Данило Павлов
Концептуальна пекарня Cookietone | Фото: Данило Павлов, Данило Павлов
Концептуальна пекарня Cookietone / Фото: Данило Павлов, Данило Павлов
Концептуальна пекарня Cookietone | Фото: Данило Павлов, Данило Павлов
Концептуальна пекарня Cookietone / Фото: Данило Павлов, Данило Павлов
Концептуальна пекарня Cookietone | Фото: Данило Павлов, Данило Павлов
Концептуальна пекарня Cookietone / Фото: Данило Павлов, Данило Павлов
Концептуальна пекарня Cookietone | Фото: Данило Павлов, Данило Павлов
Концептуальна пекарня Cookietone / Фото: Данило Павлов, Данило Павлов
Концептуальна пекарня Cookietone | Фото: Данило Павлов, Данило Павлов
Концептуальна пекарня Cookietone / Фото: Данило Павлов, Данило Павлов
Концептуальна пекарня Cookietone | Фото: Данило Павлов, Данило Павлов
Концептуальна пекарня Cookietone / Фото: Данило Павлов, Данило Павлов
1/12

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти