Відомий індійський автовиробник Tata оголосив про закриття проекту "найдешевшого автомобіля в світі Nano", повідомляє видання Quartz.
Tata Nano знімуть з конвеєра. Виробляти автомобілі будуть лише за запитами дилерських центрів, а також для поставки деяких запчастин.
Спочатку проект замислювався для благих цілей, щоб малозабезпечені сім'ї могли дозволити собі повноцінний 4-дверний автомобіль, замість небезпечного скутера.
Вперше про ідею дешевого автомобіля заговорив директор конгломерату Tata Group Ратан Тата в 2003 році. У 2006 році компанія оголосила про плани побудувати завод з випуску першої моделі Nano. Бюджет проекту становив $ 300 млн.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
Уряд Індії зажадали віддати під будівництво 997 акрів плодоносних фермерських угідь в Західній Бенгалії в 50 кілометрах від Калькутти, чим спровокувала суспільний гнів.
Під тиском громадськості і на тлі політичної нестабільності в Калькутті в 2008 році фабрику перенесли в штат Гуджарат.
У підсумку перший автомобіль зійшов з конвеєра в 2009 році. Для підігріву інтересу до Tata Nano, перші автомобілі були розіграні в національній лотереї.
На старті існувало дві моделі Tata Nano: базова за 112 735 рупій ($ 1600.) і люкс за 170 335 рупій ($ 2500). Ажіотаж був настільки величезним, що в перший день було попередньо замовити 200 тис. автомобілів.
У 2010 році попит сильно впав – було реалізовано лише 9000 Tata Nano. А ще через рік – всього 500 моделей.
Причин падіння інтересу до автомобіля виявилося дуже багато. Головна претензія – безпека і пожежонебезпека. У перші місяці автомобілі самозаймається через неякісні елементи паливної системи на догоду низької ціни.
У базовій версії Tata Nano не було навіть подушок безпеки і всього одне дзеркало заднього виду, що на 2009 рік було нонсенсом. Більш того, краш-тест за методикою NCAP показав, що автомобіль смертельно небезпечний при будь-якій аварії на швидкості 64 км / год – рейтинг виявився гіршим в історії з оцінкою в "0" балів. При цьому, Tata Nano була всього лише на $ 800 дешевше бюджетної Suzuki Alto, показники якої були набагато краще.
Також володіти таким автомобілем виявилося просто непрестижно, і до Tata Nano міцно приклеївся ярлик машини для бідняків, немов "Запорожець" для країн СНД.
Після того, як в 2018 році була продана лише одна машина, корпорація вирішила повністю закрити провалений проект.
Нагадаємо, що раніше ми складали рейтинг найбільш ненадійних смартфонів.