Через вісім років США планують ввести в дію багатоцільовий гіперзвуковий літак, на якому від Нью-Йорка до Лондона можна буде долетіти за годину.
Пентагон спільно з DARPA зайнявся розробкою гіперзвукового літака, який, як припускають фахівці, стане новим словом у бойовій авіації. Ще в 2013 році США провели успішні випробування літака Х-51, чия швидкість у п'ять разів перевищує швидкість звуку. Його розробка велася з 2004 року, а на самі технології було витрачено близько $300 млн.
Тоді Х-51 спочатку причепили до стратегічного бомбардувальника Boeing B-52 Stratofortress, який піднявся на висоту 15 км. Потім гіперзвуковий літак відчепився, включив ракетні двигуни і за півхвилини досяг швидкості 5 Маха, тобто приблизно 5310 км/год.
Тим не менш політ тривав недовго: палива вистачило лише на чотири хвилини польоту, після чого літак впав в океан. Американські військові встигли отримати багато даних, які передбачається використовувати для створення серійного зразка гіперзвукового літака. Головною проблемою є розробка двигуна, який зміг би працювати протягом тривалого часу, й обчислюватися годинами, а не хвилинами. При цьому окремим викликом для військових фахівців є пошук матеріалів, які витримали б температури, з якими доведеться зіткнутися на гіперзвукових швидкостях. Крім того, поки що не існує і систем наведення, які дозволили б такому літаку виконувати військові завдання.
При цьому американці націлилися вже не на 5 Маха, їхнє завдання — створити двигун, який зможе розвинути швидкість 10 Маха, тобто близько 10 600 км/год.
Окремою проблемою є колосальні перевантаження, які зазнає пілот подібного літака. Швидше за все, перші гіперзвукові літаки будуть безпілотними.
"США — не єдині, хто займається створенням гіперзвукового озброєння: цим займаються багато. Перевага таких зразків не тільки у швидкості, але і в тому, що вони можуть швидко долати величезні відстані", — заявила старший науковий радник військово-повітряних сил США Міка Ендслі.
Зокрема, розробку самих літаків ведуть у Китаї, Індії і Франції. Росія розробляє гіперзвукові літаки з початку 2000-х років. В основі цих розробок лежать радянські технології, які були заморожені після розвалу СРСР.