СучасніавтолюбителіОдесикрімнавороченихіномарок іантикварних"Роллс-Ройс", цінуютьще йпростенькевітчизнянеретро.Ось наприклад, нещодавно в Одесіпройшла всеукраїнськавиставка"Запорожців".
Організатори дійства, клубЗАЗ, відзначили, що хочутьпоказати всімводіям, що вітчизнянийавтомобіль – цеповноправнийучасник дорожньогорухуі може матине менш ефектний вигляд, ніжіншатюнингованнаяіномарка.
На Дерибасівськійзібрализначну колекцію-46автомоделей, власникияких прибулиз усіх куточківУкраїни. Середних -всім відомий"горбатий" "Запорожець" (1962року випуску)і останнямодель, випущена в 1994 році, на прізвиськоМильниця.
У деньз'їзду "Сегодня" побуваланаДерибасівській, девишикувалисяв рядшедевривітчизняногоавтопрому.Виявилося, унових-старих"Запорожців",вражаючихсвоїмдоглянутим виглядом, є щеі неменш вражаючідорожніісторії.
НА " КОРІВЦІ "ПОЄВРОПІ
Замість "Мерседеса". Львів'янкашукаламашину, нецікавувикрадачам.Фото:А.Жуков
Замість "Мерседеса". Львів'янкашукаламашину, нецікавувикрадачам.Фото:А.Жуков
ЛьвівськийвидавецьОксанаДенисвтратитисвоюмашину, розфарбованупідбожу корівку, не боїться.Та йпридбалавонасвій "горбатий" "Запорожець"длятого, щоб його невикрали.Каже, колисьу неї бувдорогий "Мерседес", але йоговикрали."Язвернулася до міліції, де меніпообіцяливідшукатизлодіїв, асамасталапроводитинезалежне розслідування. І зжахом виявила, що нашімісцеві міліціонерипрацюютьз цимивикрадачамивзв'язці, і ніхто менімою машинуповертати не збирається", - згадуєОксана.Жінка довгодумала, яке автопридбати.Хотілося, щоб модельбулаприкметною, алене цікавоюдлявикрадачів."Підказала близька подруга. Купи,каже, "горбача", аджети колисьпро ньогомріяла.Осьяі придбаласвоюретромашинку", - розповідаєОксана.На "корівці" львів'янкавжеоб'їздилавсюЄвропу."Скрізьмене запитували, аце що задиво таке, і показувалинамоюмашину.Аяказала -це наш першийукраїнський автомобіль. Всімвін дужесподобався:забавний, дешевийв обслуговуванніі незаміннийу великих містах- будь-якупробкуоб'їде", -посміхаєтьсяОксана.
ТЮНІНГ :ДОБЕЗКІНЕЧНОСТІ
АвтозГуморини .Частозмінює вигляд
А вот эту машинку хоть раз в жизни видел, пожалуй, каждый одессит. Вот уже который год она — неизменный участник Юморины и проходящего по центру города карнавального шествия. Владелец "Запорожца" — одесский киношник Александр, старается оставаться в тени, даже фамилии своей называть не хочет. Говорит, такое у него правило. Мол, друзья и близкие и так знают, а остальным вполне имени достаточно.
Александр признается, что купил свое авто в начале 2000-х за сто долларов, а потом занялся тюнингом, который называет по-русски "настройкой". За многие годы бесконечного обновления в "горбатом" остался лишь родной двигатель — рычащий и вечно перегревающийся малосильный агрегат.
Дело в том, что сердца "горбачей" удивительно неприхотливы к топливу и спокойно работают на самом грязном и дешевом горючем, сохраняя при этом работоспособность и мощность. Все остальное в машинке — невероятная смесь из частей "Волги", "БМВ", японских иномарок и того, что подсказала фантазия владельца.
"Главное достоинство машины в том, что ее можно тюнинговать до бесконечности. На работе что-то не ладится, настроение плохое — идешь и занимаешься своим любимым авто", — говорит Александр. И обещает к следующей Юморине кардинально изменить облик "Запорожца".
Аось цюмашинкухоч раз у життібачив ,мабуть, коженодесит.Ось уже котрийрік вона- незміннийучасникГумориниіпроходитьпо центрумістакарнавальної ходи .Власник"Запорожця"- одеськийкіношникОлександр ,намагається залишатисявтіні ,навіть прізвищасвоєїназивати нехоче.Каже ,такеу ньогоправило .Мовляв ,друзі та близькіі так знають ,а іншимцілкоміменідостатньо.
Олександр зізнається ,щокупивсвоєавтона початку2000 -хза стодоларів ,апотім зайнявсятюнінгом ,який називаєпо-російськи " налаштуванням ".За багато роківнескінченногооновлення в" горбатому "залишився лишерідний двигун-гарчитьі вічноперегріваєтьсямалосильнийагрегат.
Справа в тому ,щосерця" горбачів "дивноневибагливідо паливаі спокійнопрацюютьнасамомубрудному ідешевомупальному ,зберігаючиприцьому працездатністьі потужність .Все інше вмашинці-неймовірна сумішз частин"Волги" ,"БМВ" ,японськихіномарок ітого ,щопідказалафантазіявласника.
" Головне достоїнствомашини в тому ,що її можнатюнінгуватидо нескінченності.Нароботі щосьне ладиться ,настрій поганий-йдеш ізаймаєшсясвоєю улюбленоюавто" ,- каже Олександр.І обіцяєдо наступноїГуморинікардинально змінити вигляд"Запорожця".
1961: ХОВАВ ВІД ПРЕЗИДЕНТА
" Горбатий ".Машинузнайшли покинутоюнагороді
Найстарішийз прибулихдо Одеси"горбатих" " Запорожців " і ,ймовірно ,одинз найстарішихвУкраїніприїхавз Києва.Його власник-веселунМихайлоШоломсвоїмавто дужепишається.
"Вінвипущенийв 1961році, черезрік післятого ,якмашинапішлавсерію.ТакихвУкраїнібільше не залишилося ,хіба що вприватнихколекціях ,і коштуютьвони заразчималихгрошей" ,- хвалитьсяМихайло .
І зізнається- машинадісталасяйомузовсім випадково :вінзнайшов їїкинутоїнагородів однієї бабусі ,глянувнаспідометр іобімлів- всього21000пробігу ,вважай ,новий .
ЗаздріснимавтолюбителямМихайлорозповідає історію ,як у столиціховавмашинувід людейекс -президентаУкраїниЯнуковича.Він любивексклюзивнідивиниі ,дізнавшисьпро те ,що найстарішийЗАЗїздитьбуквально підносом ,захотівйого дістати ."Людиназдавалаавтонареставраціюколекціонерамдлятого ,щоб тіпідшукалиавтентичнідеталі.
Замовленнявиконували ,апізнішевласниказупинялидаішники .Заглянувшивдокументи ,говорили ,що папери- підробкаі вилучалираритет."Яховався.Взагалінікуди невиїжджав" ,- згадуєШолом .
МАЛЮК :ШВИДШИЙ ЗАІНОМАРКУ
Найшвидший .У київського"Запорожця " – двадвигуна ішвидкістьяку іномарки .Фото : facebook.com
Найбільшеуваги досебе привернувчервонийдідок звідкритимкапотом.Біля ньогонайчастішезупинялисяперехожіі фотографувалисяроззяви .Вся справа в тому ,що в багажномувідділенні ,як відомоуЗАЗіввоно розташованепопередумашини ,у цьогомалюка...справжнісінькийдвигун!
Його власник ,киянин ЄвгенЩербина ,запевняє ,що завдякитюнінгумашина непоступається сучаснимлегковичкам .До сотнікілометрів на годинурозганяється зарекордних5секунд.
"Одного разуяподумав:чогомені найбільше невистачає вцій машині ?Ізрозумів -швидкості.Почитавфоруми ,поспілкувавсязі знайомимиавтомайстріві вирішивпоставити вмашинудругий двигун .Благо ,попереду -місця достатньо .Після такоїмодифікаціїзабавнодесьнаперехрестістати поруч зіномаркою.Тібачатьстарийгорбатий"Запорожець" ,починають сміятися ,аяі пропоную :а ну- хто швидшедо наступного перехрестя ?Машинка легка- всього660кілограмів ,з двомадвигунамирвез місця -будь здоров!" – розповідає він.
Щоправда ,за словами Євгена ,швидше160км/годїздитивінбоїться.Через конструктивні особливостікузоваїзданатакій швидкостістає небезпечною- здорогиздутиможе.
Читайте також: