Інженер з Харкова вирішив обійти "Теслу"

Акумулятор українця заряджається втричі швидше аналога

Харківський винахідник нової акумуляторної батареї для електроавтомобілів Олександр Ціхмістро чекає документи, що підтверджують унікальність трирічних праць. "Сегодня" з'ясувала, чим розробка відрізняється від існуючих моделей і чому розробникам електрокарів Tesla варто хвилюватися.

44-річний інженер-електромеханік, який закінчив ХПІ і Державну льотну академію, працював над створенням аккумулятрной батареї три роки і зараз готовий представити її інвесторам. Ідея створити установку з'явилася у харків'янина після того, як американські розробники випустили електроавтомобіль.

Реклама

"Було багато експериментів, моделей батарей, поки я не створив оптимальний варіант пристрою", – каже винахідникь.

Після того як акумуляторна батарея повністю влаштувала розробника, він відразу ж зайнявся її реєстрацією і в квітні 2017 року запатентував дослідну модель. Документи, що підтверджують це, повинні прийти на наступному тижні. Зараз же Олександр оформляє патент на сам винахід.

УНІКАЛЬНІСТЬ. В основі пристрою харківської розробки знаходяться елементи батареї, яку використовують у відомому автомобілі. Інші ж конструктиви виготовили на харківських підприємствах.

"Сенс у тому, що елементи одні й ті ж, тільки зібрані за іншою технологією, що дозволяє використовувати їх більш ефективно", – ділиться винахідник.

Українська батарея для електромобіля буде складатися з 12 модулів загальною потужністю 24 кіловата. Але поки зібрані тільки два, кожен з яких важить 15 кг. Акумуляторна батарея оснащена системами підігріву, охолодження, а також пристроєм пожежогасіння, яких поки немає ні в одному автомобілі. Але головна перевага конструкції – швидкість заряду, яка в тричі швидша зарубіжного аналога..

Реклама

_9955551

Харківським акумулятором зацікавилися зарубіжні компанії. Фото: А. Ціхмістро

"За 20 хвилин наша акумуляторна батарея заряджається належним чином, подібному пристрою компанії Tesla необхідно для цього 75 хвилин. Всього 12 хвилин треба, щоб зарядитися до 80%. Крім цього, в зимовий період у нас немає характерної для подібних пристроїв проблеми втрати ємності", – уточнює Олександр. Ще один позитивний момент – виробництво української батареї може бути вдвічі дешевше імпортних зразків.

ВИРОБНИЦТВО. Олександр Ціхмістро готовий запустити свій винахід у виробництво, але для цього потрібно близько $ 2-3 млн. "Буквально два тижні тому китайська і індійська компанії цікавилися моїм винаходом. Зараз ми проводимо переговори", – говорить інженер. Він вважає, що його батарея може бути корисною не тільки для електромобілів, але і для сфери енергозбереження, де її можна використовувати, як накопичувальну станцію або компенсатор пікових навантажень в різні періоди часу.

Реклама

ЗДАТНІ ЗІБРАТИ АВТО

Винахідник Олександр Ціхмістро вважає, що в місті є потенціал для виробництва не тільки батареї для електрокара, але і самих автомобілів, які будуть працювати від мережі.

"У Харкові багато хлопців, які займаються електромобілями. Це розробники електродвигунів, силової електроніки, різних пристроїв контролю, заряду, розряду. В принципі, є колектив, який може налагодити власне виробництво автомобілів, доступних для українців", – розповідає Олександр.

Ось тільки для реалізації задумів потрібні значні інвестиції, розмір яких в рази перевищить фінансування акумуляторної батареї.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти