У столиці шахтарського краю гряде чергове підвищення цін на проїзд у маршрутних таксі. З 28 квітня донеччани стануть платити за проїзд на 50 копійок більше. При цьому транспортники відзначають, що це тільки перший етап подорожчання. Слідом за маршрутками подорожчає і муніципальний транспорт.
Як розповіли в ДДКП "Донміськпастранс", існуючі тарифи на пасажирські перевезення вже давно не покривають витрати на витратні матеріали та запчастини. "Основними статтями собівартості перевезень є витрати на паливно-мастильні матеріали, гуму, акумулятори, запчастини та ремонт, – пояснили на підприємстві. - Останнім часом саме ці витрати значно зросли. Так, ціна на дизельне паливо збільшилася з 10,38 до 15,30 грн за літр. Ціна на газ метан – з 6,60 до 7,98 грн. Запчастини подорожчали на 30-60%, акумулятори на 35-50, автошини зросли в ціні на 25-40 %".
Підвищення тарифів на підприємстві називають вимушеним заходом. В іншому випадку маршрутки взагалі можуть зупинитися. "Сьогодні ми стоїмо перед вибором: або підвищувати вартість проїзду, або взагалі зупиняти перевезення", – заявив, у свою чергу, міський голова Олександр Лук'янченко.
Однак самі перевізники називають майбутнє підвищення вартості проїзду маршрутних таксі лише краплею в морі їхнього бізнесу. "Навіть підвищення ціни на 50 копійок не покриє рентабельності наших перевезень, – розповів нам директор фірми-перевізника Денис Юрченко. - Паливо зросло в ціні практично в два рази, тому тарифи потрібно піднімати хоча б на 70 %. Це якщо ми говоримо про якийсь прибуток, а щоб вийти в нуль, тариф потрібно підняти на 40-50 %".
За словами Юрченка, існує ризик, що після зростання цін за проїзд пасажири маршруток просто перестануть користуватися послугами перевізників. "Звичайно, ми цього боїмося, але який існує вихід? Про яке, наприклад, оновлення рухомого складу може йти мова, якщо ми брали машини в кредит під 21%, а зараз банки нам перераховують по 27%. Ми на межі банкрутства, – скаржиться підприємець. - Ніхто ж не обурюється, коли підвищуються ціни на хліб, комунальні послуги або продукти харчування. Всі купують. Це стосується і перевезень. Ситуація залежить не від нас. Це не означає, що ми хочемо набити собі кишені, а розмова йде про те, щоб якось вижити. Третій місяць ми працюємо в мінус. Ще один такий місяць – і ми зупинимося".
До речі, мер шахтарської столиці додав, що вслід за маршрутками зростуть ціни на проїзд і в трамваях, тролейбусах і муніципальних автобусах. Щоправда, на скільки саме – не уточнив. "У нас є мода в державі: курс долара підвищився, потім знизився, а ціни назад ніхто повертати не збирається. Ніхто не контролює цей процес на державному рівні. Тому планується підвищення тарифів у муніципальному транспорті. Іншого виходу у нас немає", – резюмував Олександр Лук'янченко.
МОЖНА ЗАОЩАДИТИ
Незважаючи на те, що тарифи на проїзд у міськелектротранспорті зростуть, разові квитки за ціною 1,50 грн будуть і далі діяти. "Вони будуть ходити нарівні з більш дорогими квитками, поки не вийдуть з обігу", – розповіла нам начальник відділу контролю і зборів Людмила Черненко.
СвітланаЯрук, перекладач: "Яне розумію -навіщо підвищуватиціну за проїзд ?До подібних заходівставлюсяпогано.Якщосильнонеобхідно ,можна заощадитина квитках .Наприклад ,друкуватиїх на більшдешевому паперіізробити некольоровими".
АнатолійАріх, водій:"Підвищеннятарифуна50копійок ,намій погляд ,це щепрекрасний варіант .Соляркакоштує 15грн залітр ,якщо непідняти цінунапроїзд ,перевізникипрацюватимутьу збиток.Найбільш правильнийваріант -знизити цінинабензин ,але ценереально".