Подорожчання проїзду в Харкові: з'явилася реакція городян

Перевізники в місті нарікають на компенсацію і пропонують змінити перевезення пільговиків

1/2

У Харкові з понеділка, 22 жовтня городяни звикають до нових цін на проїзд в маршрутках, які виросли на 1,5 – 2 гривні, і побоюються, що вартість проїзду в електротранспорті також збільшиться.

Перевізники, як завжди, одноголосно заявляють: головна причина подорожчання проїзду – зростання вартості палива. За словами голови Харківської обласної організації профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України Алли Макєєвої, в квітні в тариф була закладена вартість палива по 25 гривень за літр, але сьогодні потрібно платити 32,50 гривень. Одному середньостатистичному підприємству потрібно 3 тисячі літрів в день для перевезення пасажирів: збитки в день складали 21 тисяч гривень, а за місяць – півмільйона. Курс валют також позначається на собівартості перевезень: мовляв, в Україні виробляють для автобусів тільки "коробки", а гуму, комплектуючі та запасні частини підприємствам доводиться купувати за кордоном. Перевізники кажуть, що не можуть без підвищення ціни на проїзд підняти і зарплату водіям, штат яких недоукомплектований на 30%

Реклама

"З лютого почнуться перевірки , і підприємство зобов'язане буде мати 35 % рухомого складу для перевезення людей з інвалідністю , а до 2020 року – 50 % " , – говорить Алла Макєєва.

Складне фінансове становище перевізники пояснюють і тим , що мерія не компенсує пільговий проїзд харків'ян , а їх кількість становить близько 65 % від числа всіх пасажирів .

"В середньому за перше півріччя цього року на прикладі одного середньостатистичного підприємства було перевезено 697 000 пасажирів пільгового контингенту безкоштовно . Збитки склали п'ять мільйонів гривень " , – зазначає Макєєва.

До того ж механізм точного обліку пасажирів з пільгами не відпрацьований , а деякі люди з фальшивими документами їздять безкоштовно . Тому перевізники пропонують кілька варіантів вирішення проблеми . За однією зі схем пропонують обмежити кількість людей з посвідченнями . Наприклад , за один рейс водій може взяти на борт від трьох до п'яти таких пасажирів , або обслуговувати безкоштовно тільки в конкретний час , який не збігається з годинами пік . Вирішення цієї проблеми перевізники бачать у введенні системи E – ticket і для маршрутних автобусів .

"Ми сподіваємося , що в 2019 році після впровадження проекту електронного квитка для електротранспорту і нам встановлять системи зчитування . І таким чином розроблять точний облік пасажирів пільгової категорії . Тоді у підприємств з'являться можливості отримувати компенсацію з міськбюджету " , – розповіла Макєєва.

Крім того , харків'яни побоюються , що слідом за подорожчанням маршруток можуть підскочити тарифи і на проїзд в міському електротранспорті .

Реклама

"Поки таке питання не розглядається " , – запевнив нас директор Департаменту у справах інформації та зв'язків з громадськістю міськради Юрій Сидоренко.

Нинішню ситуацію підвищення в мерії коментують як правомірну : " Відповідно до українського законодавства ціни встановлює той , хто надає послугу " .

Нагадаємо, в Харкові з 22 жовтня проїзд в маршрутках став обходитись городянам на півтори-две гривні дорожче, ніж раніше. 

Крім того, раніше про подорожчання проїзду попередили київські перевізники

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Реклама на segodnya.ua Реклама
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти