![Маркетологи та піарники щосили намагаються привернути нашу увагу до своїх товарів](https://cdn.segodnya.ua/i/image_728x410/media/image/618/d35/c0d/618d35c0db9f9.jpg.webp)
Сьогодні весь світ відзначає День шопінгу. Вміння продати товар – це справжня наука! Рекламники, піарники та маркетологи день і ніч розробляють нові схеми впливу на нашу підсвідомість.
У програмі "Ранок з Україною" на каналі "Україна" Марія Мельник та Григорій Герман розповіли, як не потрапити в пастку і не придбати непотрібний товар.
![Марія Мельник та Григорій Герман у програмі Марія Мельник та Григорій Герман у програмі](https://cdn.segodnya.ua/i/original/media/image/618/d34/eda/618d34eda3036.jpg.webp)
Насамперед, потрібно знати трюки та маніпуляції маркетологів.
Колір товару
Вся побутова техніка з яскравим забарвленням або зі смужками впливає на психологію споживача. Є така наука – колористика, якою часто користуються виробники. Наприклад, покупців приваблює синій колір, навіть якщо це тільки упаковка товару, – коментує маркетолог Тетяна Шальман.
І не просто так, виявляється, синій колір асоціюється зі впевненістю, стабільністю, довголіттям. У відділах із засобами для прибирання найчастіше використовують білий колір – символізує радість, чистоту.
Зелений – асоціюється з екологічністю продукту.
![Колір – один з головних прийомів впливу на покупця Колір – один з головних прийомів впливу на покупця](https://cdn.segodnya.ua/i/original/media/image/618/d37/c23/618d37c230e3d.jpg.webp)
А ось хіт маркетологів – помаранчевий.
Помаранчевий колір каже – бери, не пошкодуєш! Причому діяти потрібно зараз – потім буде пізно. Коли ми заходимо в ряд полиць і бачимо: білий, білий, білий та помаранчевий! Куди очі дивляться? Звісно, на помаранчевий! – розповіла експерт.
Розташування товару
Покупцям іноді незручно діставати до верхніх полиць або нахилятися вниз, тому товари, які хочуть продати швидше, стоятимуть на рівні очей та витягнутих рук.
![Ми завжди звертаємо увагу на ті товари, які знаходяться у полі нашого зору Ми завжди звертаємо увагу на ті товари, які знаходяться у полі нашого зору](https://cdn.segodnya.ua/i/original/media/image/618/d38/1c6/618d381c61b94.jpg.webp)
Акції
Мета всіх сейлів та акцій одна – не дати покупцю часу на роздуми. Якщо ви думаєте, що ціль таких промо – це реальний шанс заощадити, то помиляєтеся. Спочатку в магазинах ціну піднімають, а потім знижують і в результаті товар швидко розлітається за звичайною ціною. Щоб не потрапити до пастки, краще проаналізувати ціну на акційний товар в інших магазинах.
Величезний кошик
Ми заходимо в магазин, де перед нами стоять величезні тачки чи кошики – це також один з маркетингових ходів. Адже якщо я заходжу з великою тачкою, не можу туди покласти лише одну ковбасу, найімовірніше, я намагатимусь наповнити її, – пояснює маркетолог у програмі "Ранок з Україною".
![Розмір кошика також має значення Розмір кошика також має значення](https://cdn.segodnya.ua/i/original/media/image/618/d38/6b5/618d386b5c34d.jpg.webp)
Музика
Виявляється – це теж пастка для покупців. Маркетологи готові на все, щоб ми неквапливо ходили магазином, слухаючи релаксаційну музику, і, звичайно, довше були всередині.
Читайте також: Всесвітній день шопінгу: 11 речей, які варто купити на AliExpress