Щорічно різні приватні аналітичні компанії складають незалежні рейтинги популярності браузерів. Підсумки зазвичай різняться. Але днями свої результати щодо найкращих браузерів 2020 року опублікувала Програма цифрової аналітики федерального (DAP) уряду США, в якій зібрана статистика за останні 90 днів на території Сполучених Штатів. Результати хоч і не говорять нам про глобальне використання веббраузерів, але ця інформація може показати альтернативні результати, відмінні від незалежних компаній.
Згідно з даними DAP, навесні 2020 року найкращим веббраузером за останні три місяці, враховуючи 4 мільярдів відвідувань, був Google Chrome з показником 49,3% американського ринку. Apple Safari дихає Google в спину з показником 31,6%. Яким чином Safari зміг завоювати таку частку ринку, коли macOS займає всього 9,3% світового ринку комп'ютерів? Річ у тім, що в дослідженні використовували метрики мобільних браузерів,бо половина інтернет-відвідувань була виконана зі смартфонів (50%), тоді як з ПК – 46,9%, а залишкові 3,1% припали на планшети. У США серед всіх смартфонів 29,5% це iPhone, а 23% – апарати на базі Android.
Дивіться також у сюжеті про те, що купують українці в інтернет-магазинах:
На третьому місці з постійним падінням інтересу з року в рік залишається "могутній" Internet Explorer з показником 5,7%. Незважаючи на те, що Microsoft закликала користувачів відмовитися від IE на користь Edge вже понад рік, деякі користувачі, як і раніше, довіряють застарілому браузеру. Найпопулярніша версія Internet Explorer 11 – з 5,1%, а безнадійно застарілий Internet Explorer 7, який не підтримували більше як чотири роки, все ще займає 0,5% ринку.
Слідом іде недавно покращений Edge, який тепер заснований на Chromium з відкритим вихідним кодом Chrome. Ребрендинг поки не сильно допоміг йому набрати популярність. Edge займає лише 4,2% американського ринку. Однак, згідно з даними виробника вебметрик NetApplications, Edge нарешті випередив IE на 7,4% – до 6,4%.
П'ятий рядок рейтингу зайняв Firefox, який показав лише 3,6% ринку. У 2015 році частка Firefox становила 11%. До 2016 року Firefox знизився до 8,2%. У 2018 році браузер ненадовго навіть набрав популярності до 9%, але потім його частка скоротилася майже в 3 рази за два роки. Хоча Firefox продовжує підвищувати надійність і конфіденційність з включеним за замовчуванням DNS-over-HTTPS (DoH), а також загальну безпеку, його показники продовжують неухильно знижуватися. Ще більше занепокоєння викликає той факт, що в середині січня Mozilla, материнська компанія Firefox, звільнила близько 70 співробітників.
Нагадаємо, що раніше Google приємно здивував неймовірно корисною функцією в Chrome. А браузер Microsoft Edge лякав Google до жаху.