Як допомогти дитині почати розмовляти

18 листопада 2016, 04:47
Займайтеся з малюком щодня

Розвитком мови потрібно займатися з дитиною з народження. Фото: inf461.exchange.newsnet.in.ua

Ваш карапуз мовчить і розмовляти не хоче? Як стимулювати мову малюка після року? Розвивайте дрібну моторику за допомогою спеціальних ігор і масажу, займайтеся артикуляційної гімнастикою – і незабаром малюк обов'язково заговорить.

В ідеалі розвитком мови потрібно займатися з дитиною з народження, пише moirebenok.ua. Розмови з новонародженим запускають процеси освоєння мови і запам'ятовування звуків. Пальчикова гімнастика, масаж, ліплення, малювання – все це розвиває дрібну моторику рук і сприяє розвитку мови. Не лінуйтеся, займайтеся з малюком щодня, і результат не змусить себе довго чекати.

Реклама

ЕТАПИ ОСВОЄННЯ МОВИ

Мова – це не вроджена особливість людини, вона формується в міру його розвитку.
3 місяці – крихітка протяжно гулить і агукає.
6 місяців – лепече, вимовляючи окремі склади.
Близько року – вимовляє прості слова ("дай", "ам-ам"), повідомляючи про свої потреби та інтереси.
12-14 місяців – вимовляє усвідомлене "мама-тато".
До кінця другого року життя мовний запас дитини розширюється до 250-300 слів.
З 2 до 3 років цей процес ще більш активізується, і на третій день народження з дитинкою вже цілком можна змістовно поговорити.

РОЗВИВАЙТЕ ДРІБНУ МОТОРИКУ

Реклама

Мовний центр анатомічно пов'язаний із центром дрібної моторики – стимулюючи один, ми підштовхуємо до розвитку і інший. Про це здогадувалися ще наші далекі предки, які придумали пальчикові ігри ("ладушки", "сорока-ворона" тощо), потім це було науково підтверджено за допомогою серії експериментів. Крім тієї ж пальчикової гімнастики, можна займатися з малюком ліпленням (з тіста, пластиліну), малюванням (плями і відбитки долоньок). А також складати мозаїку і великі пазли, зав'язувати шнурки, перебирати дрібні предмети (квасолю, крупу, гудзики). Дуже гарні в цьому плані розвиваючі ігрові панелі з безліччю кнопочок, шнурівок, замків.

У розвитку дрібної моторики можуть допомогти книги – наприклад, яскраві картонні "гармошки", які можна використовувати буквально з пелюшок. Користь – три в одному: і розмовляємо з малюком, і слова вчимо, і ручки тренуємо!

ПРАКТИКУЙТЕ АРТИКУЛЯЦІЙНУ ГІМНАСТИКУ

Реклама

На відміну від перевіреної століттями пальчикової гімнастики, це, так би мовити, нововведення. Але дуже ефективне! Займаючись з малюком регулярно, по 5-10 хвилин в день, можна, наприклад, "приборкати" складний звук "р", відшліфувати вимова шиплячих. Тим більше що умовляти дитину "позайматися" не доведеться – адже це гра! Якщо перед дзеркалом, разом з мамою – дуже весело!

Навіть назви у цих вправ, розроблених логопедами, веселі. Наприклад, "гойдалки" – треба потягнути язик до кінчика носа і підборіддя, а потім "заховати" в роті. "Голочка" – це витягнутий вперед, "тонкий" язичок, "лопатка" – навпаки, широкий язик, спокійно "відпочиваючий" на нижній губі, "маятник" – швидкі рухи язиком між кутами рота. Є ще вправи "щітка" (чешемо "спинку" язика верхніми зубами), "маляр" (малюємо язиком по піднебінню вперед-назад і по колу), "макове зернятко" (збираємо уявний мак язиком за зубами) і "смачне варення" (облизуємо губи).