У найбільшому інформагенстві США журналістів замінять роботи

2 липня 2014, 06:20
Таким чином в Associated Press мають намір підвищити оперативність написання заміток і їх кількість

Писати новини будуть роботи. Фото: ktelegraf.com.ua

У Associated Press працюватиме робот-новинник. Короткі тексти за звітами про доходи компаній будуть створюватися за допомогою штучного інтелекту. Таким чином інформагенство має намір підвищити оперативність написання заміток і їх кількість, а також заощадити час журналістів-людей.

Новини для інформагентства Associated Press буде створювати штучний інтелект. Робот займатиметься написанням коротких новин – звітів про доходи різних компаній.

Реклама

В інформагентстві пояснюють появу робота-новинникам бажанням заощадити час, який журналісти витрачають на обробку інформації.

"Багато років ми втрачали багато часу на те, щоб возитися з цифрами і переписувати інформацію від компаній, щоб опублікувати приблизно 300 звітів про доходи за квартал, – заявив шеф-редактор AP Лу Феррара. – Ми виявили, що технологія від компанії Automated Insights дозволить нам автоматизувати написання коротких – від 150 до 300 слів – текстів про доходи компаній приблизно за такий же час, яке було потрібно нашим журналістам".

Штучний інтелект почне роботу в AP в цьому місяці.

Реклама

Дослідницька компанія Zacks Investment Research надаватиме для текстів дані, а редактори – читати кожну замітку перед публікацією, але в майбутньому процес буде повністю автоматизований. До кінця року AP планує створювати таким чином 4400 текстів про доходи компаній у кожному кварталі. Звичайний журналіст в AP за цей період пише, як правило, тільки близько 300 текстів.

У AP підкреслюють, що поява робота-журналіста не спричинить звільнень: ті співробітники, які раніше витрачали час на написання звітів про доходи, зможуть переключитися на тексти про те, що значать ці показники.

Більшість співробітників AP сприйняли новину схвально, проте автоматизовані тексти в чомусь шаблонні, і багато журналістів сумніваються в літературних якостях текстів, які створюватимуться за допомогою штучного інтелекту. "Є здорова частка скептицизму щодо того, чи спрацює ця штука, – говорить Феррара. – Вони журналісти. Я хочу, щоб вони були скептиками".

Реклама

Торік програма Automated Insights, Wordsmith, створила 300 млн текстів на самі різні теми – від фінансових звітів до коротких репортажів про фентезі-футбол. Тепер мета компанії – мільярд новин в рік. "Ми найбільший творець контенту в світі. Це більше, ніж всі медіакомпанії, разом узяті", – заявив Роббі Аллен виданню USA Today.

"Ми перевернули стандартну модель створення контенту з ніг на голову, – розповів голова Automated Insights Роббі Аллен виданню Poynter раніше цього року. – Зазвичай це працює так: "Я сподіваюся, цей текст прочитає мільйон людей". Наша модель – діяти навпаки. Ми хочемо створити мільйон шматочків контенту, кожен з яких прочитають один раз".

Роботи використовуються для виконання пов'язаних з журналістикою завдань не вперше: у Associated Press ще кілька років тому автоматизували обробку спортивної статистики, але новий сервіс вперше буде створювати повноцінні тексти. А в Японії минулого тижня представили першого робота, здатного виступати в ролі диктора новин.

17 березня на сайті газети Los Angeles Times з'явилося написане роботом повідомлення про пройшовший землетрус. За допомогою спеціального алгоритму, що обробив дані геофізичної служби США, текст був створений менше ніж за три хвилини. Завдяки цьому LA Times вдалося стати першим виданням, що написав про подію.