Black Friday для шопоголіка — зірковий час! Бо він може придбати круту річ за шаленою знижкою, інколи й брендову. Але, на жаль, цей шопоголік, про якого я написала, точно не з України.
Чому — запитаєте ви? Все просто: бо у столиці оголошені знижки до 80% і вище не завжди реальні. А в більшості випадків вони спеціально напередодні підвищені. Все для ефекту "вигідного" прайсу зі знижкою на "чорну п'ятницю". Самі знаєте, як це діє.
Саме тому я відвідала відомі магазини Києва, щоб перевірити, де є псевдознижки.
Стартувала з "Ельдорадо", де сейл розпочався ще 23 листопада.
Я обрала нішу смартфонів, на них знижка до 32%. Чому саме вони? Бо новенький Iphone 12 таки змотивував прослідкувати, чи зміниться його прайс на ЧП ("чорну п'ятницю"). Коли побачила його ціну, то одразу засмутилася.
Не запитуйте чому, а просто знайдіть спільне на цих двох скріншотах.
Так, вам не здалося, прайс однаковий. Перший зроблено 19 листопада, а другий — 23 листопада. А де тоді обіцяна знижка?
Поїхали далі. А щоб продати більше Samsung Galaxy S20, продавці використали прийом маніпуляції — написали стару ціну більшою, ніж вона була насправді.
Саме цим намагаються "натиснути" на людину, щоб вона побачила дійсно вигідний прайс і купила товар.
Але добре, що я відвідала магазин 18 листопада і знаю реальну ціну. Вона була без знижки — 22 999 гривень.
А сьогодні ми бачимо іншу стартову ціну — 23 999 гривень. Сюрприз!
Акційних смартфонів магазин налічує біля 160 одиниць, і, як не дивно, максимальна знижка 32% є лише на один — HUAWEI P30 Pro 6.
До слова, у магазині була репетиція ЧП до 22 листопада, діяли знижки! І, здається, вона провалилася, якщо на прилавках стоїть техніка з однаковим прайсом, як до ЧП, або ж нагло підвищена стартова ціна продукту.
Телефони розчарували, і я пішла в Jysk, сподіваючись, що данський бренд потішить.
ЧП у них стартувала також 23 листопада, обіцяли знижки до 70%. Але й тут без махінацій не обійшлося.
Лише в українських магазинах у період ЧП можуть поставити прайс на ліжко більшим, ніж він був за день до "великих" знижок. Переконайтеся самі.
Ціна в тиждень ЧП — 6000 грн.
А таким був прайс "до" — 5500 гривень :)
Безумовно, 500 грн — небагато, але для чого робити такі "приколи" і водночас ще й розміщувати багатообіцяючий анонс?!
У Jysk багато посуду, мініатюрного декору для дому, новорічних прикрас — речей з мінімальним прайсом. Та до списку знижок із махінаціями потрапили все ж дорожчі товари.
Ось ще один продукт, який зіграв на маніпуляціях під час знижок! Чому?
Чому? Бо ціна "до" ЧП була нижчою.
Погодьтеся, що коли бачиш можливість більше заощадити, то одразу спрацьовує режим "купити". Саме так працює ця схема.
Ловіть ще один топовий сейл, який "вразив" мене найбільше – банкетка за 3999 гривень.
Ви скажете — а де обіцяний сейл? Мені теж кортить дізнатися. Бо напередодні вона коштувала 2750 гривень.
А на ЧП, здається, вирішили, що знижок і так досить! Тому з Jysk все зрозуміло, будьте уважні.
Adidas також не виділився з-поміж "Ельдорадо" та Jysk. Тут схожа історія — знижка до і після ЧП не змінилася, але додалася позначка "вигідного" відсотку.
І тепер кросівки Yung-1 за 3491 грн дійсно мотивують думати, що ЧП вплинула і знижка таки є.
Та тиждень тому вони теж так коштували, але без позначки -21%, яка привертає увагу шоперів.
Ще однією маніпуляційною знижкою стало літнє взуття. Бо його знижка не зросла, а залишилась такою, якою була "до".
До речі, в онлайн-магазині Adidas оголошена знижка до 50% на все.
Чи були речі з обіцяною знижкою? Так, одна єдина. Це кросівки SOLAR GLIDE 19.
Та не повірите, але я знайшла знижку ще більшу – 51%. Не на кросівки звісно, це була футболка.
Наступною промоніторила Rozetka! На це надихнув її засновник — Владислав Чечоткін, бо у своєму Facebook шокував новиною про рекорд відвідуваності за перший день розподажів (24 листопада) — понад 5,6 мільйона осіб.
Але й тут спрацювала типова схема, як у попередніх магазинах. Передсвяткові акційні цінники залишилися аналогічні, лише позначка ЧП додалася. І їх десятки, виділю декілька.
До акції кавомашина вартувала — 19 999 гривень.
Під час ЧП ціна аналогічна – 19 999 гривень. Але з позначкою "ЧП".
З такими знижками і кава не смакує!
Поїхали далі. Косметика також потрапила у список "мега знижок" від Rozetka. Але у цьому випадку прайс був вигідніший до ЧП :)
Ціна напередодні — 408 гривень.
Ціна в тиждень ЧП — 520 гривень.
Здивовані? Цікаво, скільки залишилося людей, що свято вірять у вигідність ЧП? Та це ще не все.
Україна в період шалених знижок все ж руйнує всі стандарти класичної ЧП. І в онлайн-магазині було вигідніше придбати айфон до обіцяних знижок, ніж після.
Напередодні ЧП ви могли придбати Iphone 12 mini за 25 999 гривень.
А в період "шалених" знижок Rozetka забракувала хоча б мінімальну знижку на нові моделі. І хто не встиг, купує за 27 999.
Завершимо наше розслідування магазином Estro. Так, і тут не обійшлося без аналогічних знижок, які тривали ще тиждень до ЧП.
У день ЧП сумка коштує так само, як і напередодні.
Здається, українські магазини взяли за традицію тішити покупців знижками ще до ЧП. Але, на жаль, не збільшують її на період самого розпалу.
З взуттям така ж історія! Чоботи за ціною 2990 можна було придбати, не чекаючи ЧП.
І ось вам доказ!
Гадаю, тепер ви зрозуміли, що Black Friday в Україні не зовсім така, як її описують рекламні слогани. Тож не піддавайтеся на позначки "знижки"!
Раніше ми розповідали, чи є "чорна п'ятниця" в найдорожчому магазині люксового одягу в Києві – читайте наш репортаж.