Півмільйона на ідею: український онлайн-проект TripMyDream визнаний кращим туристичним стартапом в світі

27 березня 2016, 13:00
Для успіху шукайте досьє на інвестора і любіть сцену

Переможці. Андрій Буренок (праворуч) і Тарас Поліщук (

На початку березня спільний онлайн – проект TripMyDream українців Андрія Буренка і Тараса Поліщука був визнаний кращим туристичним стартапом в світі . Він переміг у фіналі міжнародного конкурсу Seedstars Summit 2016 і незабаром отримає $ 500 тис . інвестицій . Автори проекту називають свою справу ще сирою , але вже заробляють на ній десятки тисяч доларів . Бізнес – лідер стартапу Андрій Буренок розповів , як готуватися до перемоги і в якому напрямку розробляти ідеї , щоб бути затребуваним і завтра , і в недалекому майбутньому .

ЯКИМ БУВ ШЛЯХ: НОЧІ БЕЗ СНУ І САМОПОДАЧА

Реклама

Перший публічний запуск проекту відбувся в травні 2015 року, щоб протестувати бізнес-модель і отримати зворотній зв'язок від потенційних клієнтів. Раніше грошей на нього не шукали: вистачало своїх коштів, та й приводити в стартап сторонніх не хотіли. "Ні в яких конкурсах і програмах участі не брали – знали, що нам потрібен профільний інвестор, який принесе не просто гроші, а й те, що набагато цінніше: експертизу, технології, інвентар", – пояснює Буренок. Про конкурс від Seedstars він дізнався випадково, але відразу зрозумів: це – те що треба. Головним спонсором в категорії "Подорожі" значилася топова в Західній Європі група.

Спочатку проект відібрали в топ-15 кращих по Україні, потім – в додаткову десятку кращих проектів в сфері travel по світу. Це сталося всього за три тижні до презентації. Довелося терміново її готувати, відводячи на сон дві години на добу. Але в підсумку онлайн-сервіс заслужив півмільйона доларів на свій розвиток, і вже через три-чотири місяці вийде його нова версія з більш широким функціоналом. Хоча і стара справлялася непогано: за словами Андрія, за перші чотири місяці роботи сайт отримав 200 тис. візитів на місяць, і вдалося продати послуги партнерів на півмільйона доларів.

" Найкраще , коли ідея вирішує особисто вашу проблему і актуальна для інших"

ПРОСТЕ І НОВЕ.У сервісі розібратися неважко . Користувач тільки вказує місце вильоту , дати поїздки , бажаний вид відпочинку і бюджет , а сайт за цими параметрами шукає найдешевший варіант поїздки . " Найкраще виходить , коли ідея вирішує особисто вашу проблему і актуальна для безлічі людей " , – каже Буренок.

Реклама

НЕ ВПАДАТИ У ВІДЧАЙ. "У мене були часи , коли мало не щодня зносило голову від навантаження , але я розумів : треба її підняти , заглянути в майбутнє і йти до нього , – ділиться бізнес – лідер проекту . – До того ж , навіть якщо б ми не перемогли , у нас все одно залишилися б цікаві знайомства : в конкурсі брали участь геніальні хлопці з більш ніж 50 країн".

СЦЕНА.Взагалі , на його думку , чим більше береш участь в подібних заходах , тим корисніше : з кожним разом відточується мистецтво самоподачі . Потрібно викликати початковий інтерес до себе і тримати аудиторію на цікавості . " Добре , коли презентує людина, яка любить сцену . Я експресивний , люблю пожартувати . Для публіки це те що треба " , – міркує Андрій Буренок.

ОСНОВА.Презентації на сцені передували зустрічі з топ – менеджерами головного спонсора , яким українці годинами розповідали про свій продукт . " Такого потрібно готуватися : наводити довідки про ментора тощо , – Пояснює Буренок . – Немає сенсу продавати інвестору козяче молоко , якщо він любить коров'яче".

Реклама

ЩО БУДЕТ ПОПУЛЯРНИМ

У майбутньому в онлайн підуть всі сервіси, які реально туди перевести. Так, до трійки фіналістів Seedstars Summit 2016 вийшли українсько-російський і болгарський проекти. Перший спеціалізується на страхуванні ризиків при перельотах, другий являє собою платформу з продажу квитків на громадський транспорт. Працює так: заходиш в автобус з телефоном в кишені, гаджет зв'язується з рецепторами в салоні і автоматично оплачується проїзд – ніяких черг і кондукторів. Буде користуватися попитом, за словами Андрія Буренка, все, що спрощує життя. "Щоб користувач думав тільки про свої бажання, а додатки підхоплювали параметри на льоту і тут же пропонували. І щоб купити можна було відразу", – пояснює він.

ЧЕГО НЕ ТРЕБА БОЯТИСЯ

РИЗИКУВАТИ.Ідея стартапу народилася з особистого досвіду . Андрій Буренок активно подорожував і розумів , якого сервісу не вистачає для повного комфорту особисто йому . Цілий рік він з Тарасом Поліщуком витрачали вихідні на обговорення проекту і начерки , а в 2014-му Поліщук звільнився з компанії , де працював , і сів за програмування . Щоб добути гроші на первинні витрати , Буренок продав квартиру в Києві , потім друзі склали свої заощадження , зайняли у знайомих і в підсумку витратили на дослідження , аутсорсинг ( програмування , дизайн , контент ) близько $ 300 тис.

БІГ-БОСІВ.Для початку Андрій знайшов в LinkedIn Даррена Хастона , гендиректора груп Booking і Priceline Group , і написав йому лист з презентацією проекту . На подив , незабаром Хастон відповів , причому позитивно . Так український стартап отримав від офісу Booking вигідні умови співпраці за контрактом , інтеграцію в важливу систему і технічних фахівців . Потім TripMyDream почав залучати і інших партнерів.

Інтерфейс досить простий.

ГРОШІ НА СТАРТАП

Над тим , де взяти грошей на розвиток власної ідеї , ламають голову багато українців . Ми зробили підбірку ресурсів , які можуть їм в цьому допомогти .

У жовтні минулого року заробив бізнес – інкубатор Bizclub від громадської організації " Центр зайнятості вільних людей " . Проект пропонує безкоштовне навчання , в основному для переселенців і ветеранів АТО , але на багато заходи запрошуються і всі бажаючі , щоб в результаті профінансувати найвдаліші їх стартапи . Цикл включає в себе 12 – денну програму навчання , майстер – класи від менторів міжнародного рівня , в результаті яких учасники представляють свої бізнес – ідеї . Переможцям дістаються гранти в 50-100 тис . грн .

ПОШУК ТАЛАНТІВ.У минулому році компанія " КПМГ в Україні " , венчурний інвестор Джон Вон Ейкен і співтовариство підприємців " Бізнес Молодість Україна " запустили проект " Україна шукає стартапи " . Брати участь одночасно можуть близько тисячі стартаперів з ідеями зі всіляких галузей . Для них проводяться тренінги , як перевірити життєздатність бізнес – ідеї , запустити стартап тощо . 20 кращих стартаперів представляють свої ідеї раді потенційних інвесторів і зможуть поборотися за інвестиції від 200 тис . до 2 млн грн.

STARTUP.NETWORK.Це біржа інвестиційних проектів , що збирає стартаперів та приватних інвесторів , сід – фонди ( seed funds ) , венчурні фонди ( venture funds ) та ін . Відбір найбільш цікавих проходить щомісяця на Битві . Кожен стартап представляється трихвилинної презентацією , судді відбирають переможців , і ті допускаються безпосередньо до представників інвесторів у Фіналі Битви ( проводиться два рази на рік – восени та навесні).

ВІД ДЕРЖАВИ.Допомогу на старт своєї справи можна отримати і через рядовий центр зайнятості . Правда , для цього потрібно бути офіційно безробітним . Держслужба спочатку відправляє на семінар " Від бізнес – ідей до власної справи " , потім на лекцію про бізнес – плани . Потім під керівництвом кураторів пишеться бізнес – план , його потрібно представити комісії , і та вирішує , чи можна виділити суму на підтримку проекту ( як правило , не більше 40 тис . грн ) . Весь шлях займає до 1,5 міс . , зазвичай гроші отримують близько 70 % претендентів.

ГРАНТИ. Часто дотації пропонують європейські фундації східного партнерства , гранти для українських підприємців моніторте на ресурсахgrantist.com, civicua.org, ijnet.org, gurt.org.ua, iefa.org, international­scholarships.com.