Не всі тренінги однаково корисні: як відрізнити хорошого бізнес-тренера від шахрая

18 лютого 2017, 17:00
Щоб не витрачати гроші даремно, варто вибирати акредитованих тренерів – експерти

Некваліфікований тренер - втрата грошей

Як збільшити продажі в несезон, підвищити відповідальність співробітників за результат, а керівнику удосконалити управлінські навички? Відповіді на ці та інші питання приватні підприємці та підприємства прагнуть отримати у тренінгових компаній, розраховуючи, що бізнес-тренери допоможуть знайти потрібне рішення. Яким би не був тренінг – відкритим (для всіх бажаючих) або корпоративним (тільки для співробітників), – його ефективність залежить від кваліфікації тренера і від того, скільки часу відводиться на теоретичну і практичну частину. Теорії хочуть менше, практики – більше: люди не прагнуть слухати лекції, вони хочуть скоріше отримати конкретні інструменти, освоїти необхідні навички і навчитися застосовувати їх на практиці.

Хороший бізнес-тренер – це завжди хороший психолог, талановитий комунікатор і оратор, вміє донести інформацію до кожної людини, що сидить в аудиторії, "зарядити" і надихнути аудиторію. Крім того, він повинен добре вникнути в нюанси бізнесу і культури клієнта, щоб сформувати оптимальний бізнес-кейс – спеціально підготовлений навчальний матеріал, який відображає проблемну бізнес-ситуацію і пропонує варіанти рішень
.

Реклама

ПЕРЕВІРКА: ВІД ТЕОРІЇ ДО ПРАКТИКИ

Бувають випадки , коли сертифікований тренер , який виставляє досить високу плату за навчання , на практиці виявляється нездатним ефективно працювати з аудиторією . Ганні Вишняковій , начальнику управління по роботі з персоналом компанії " Лемтранс " , довелося свого часу зіткнутися з тим , що запрошений на підприємство тренер не виправдав очікувань . " Наша компанія втратила гроші , сплативши такому тренеру послуги . Потім довелося наймати нового тренера і повторно навчати персонал . Але головне – було упущено час " , – розповідає Анна .

За свідченням учасників ринку консалтингових послуг, з усіх діючих в Україні тренінгових фірм і індивідуально практикуючих тренерів необхідним критеріям якості відповідають не більше 40%. І цей відсоток від року до року зменшується, оскільки в Україні зростає кількість компаній, які прагнуть надавати тренінгові послуги. Найчастіше їх якість далеко від ідеалу. Ця тенденція дуже негативна, тому фахівці рекомендують при виборі тренера, крім вивчення рекомендацій і списку клієнтів, переглянути відеозапис його тренінгу, а також вивчити відгуки про нього на незалежних професійних форумах.

Крім того , бажано , щоб тренер пройшов акредитацію у компетентного журі , що складається з гуру ринку консалтингових послуг .

ВИСОКИЙ РІВЕНЬ — ВІД КІЛЬКОСТІ ДО ЯКОСТІ

Проект по акредитації бізнес-тренерів вже третій рік поспіль організовує Академія ДТЕК. Поки він єдиний такого роду і всеукраїнського масштабу, який дає можливість відсіяти недостатньо професійних тренерів і виявити дійсно успішних. За словами Тетяни Шерман, керівника департаменту по роботі із зовнішнім ринком Академії, ідея створення проекту народилася кілька років тому, коли стало зрозуміло, що в Україні працює величезна кількість тренерів, які вважають себе експертами в багатьох областях тренінгової діяльності.

Реклама

"До сьогоднішнього дня не було чіткого уявлення про кваліфікацію подібних експертів, не кажучи вже про їх компетенцію. Велика кількість помилкових клієнтів знаходилася в послужному списках бізнес-тренерів", – зазначає Тетяна.

Проект Академії ДТЕК дає можливість оцінити майстерність бізнес-тренерів за чіткими критеріями, серед яких – новизна формату, закоханість у свою тему, практичність і застосовність методики навчання на практиці та ін. Учасників оцінюють директора з управління персоналом та керівники відділів з навчання більше 30 найбільших компаній Україна, серед яких – FozzyGroup, Lifecell, Comfy, "Київстар", "Метінвест", UniCreditBank, Arzinger, Forward Bank, СТБ, "Конті", JTI, "Ферреро", ІМК, "Лемтранc", "Укртелеком", "Дарниця " та інші.

"Бізнесу потрібні якісні послуги, нестандартні підходи, інноваційні рішення, нові продукти, і за ці знання керівники готові платити. При цьому всі вони хочуть гарантований якісний результат. Проект Академії ДТЕК покликаний бути цим гарантом якості: якщо бізнес-консультант отримав нашу акредитацію, то ви можете бути впевнені у високому рівні консалтингових послуг", – розповідає Тетяна Шерман.

У цьому році на проект Академії ДТЕК були подані 134 заявки з усієї України, з них до акредитації було допущено всього 29 тренерів. І тільки 15 тренерів пройшли всі етапи відбору! У процесі конкурсу учасники презентували та захищали свої навчальні програми. Переможці відразу ж отримали шанс на підписання контракту з великими компаніями. "Акредитація тренінгових компаній – це унікальний захід, який об'єднує кілька цілей: по-перше, сприяє якісному розвитку ринку тренінгових послуг та виявленню професіоналів, по-друге, дає можливість представникам бізнесу подивитися і відібрати тренерів в стислі терміни, можливість самим тренерам показати свої сильні сторони. Завдяки акредитації відтепер наша компанія системно щорічно будує план навчання персоналу і вибирає дійсно кращих провайдерів (тренерів)", – говорить Віра Тамко, директор з персоналу компанії Arzinger, яка входить в журі конкурсу.

"Ідеальним тренером ми бачимо дуже захоплену і компетентну в своїй темі людину. Дуже важлива якість подачі матеріалу, його свіжість і актуальність, вміння працювати з аудиторією. Ми також окремо виділяємо специфіку презентації, оскільки вона повинна бути максимально прив'язана до бізнесу, який веде компанія – замовник тренінгових послуг", – коментує директор з персоналу Comfy Марина Майор. На думку членів журі, такі проекти, як акредитація тренінгових компаній Академії ДТЕК, підвищують якість і конкурентоспроможність товарів і послуг на тренінговому ринку. Академія, як ініціатор цього проекту, вже в наступному році планує розширити і спектр тем, що викладаються, і географічну зону покриття.