Матвієнко: Зірки балету – це люди, які з дитинства калічать своє тіло

22 березня 2016, 09:28
Арт-директор проекту THE GREAT GATSBY Денис Матвієнко провів майстер-клас для журналістів

Напередодні балету THE GREAT GATSBY, який вже 4 квітня покажуть на сцені Палацу Україна, Арт-директор проекту THE GREAT GATSBY Денис Матвієнко провів майстер-клас для журналістів, де запропонував їм на кілька днів проникнути в світ балету і зрозуміти внутрішню кухню.

Денис розповів, що ідея познайомити журналістів з балетом виникла давно. "Перше, що хотілося досягти – це дати можливість журналістам зануритися в процес і хоч трохи відчути нашу професію. А також такі заняття, очевидно, ведуть до того, щоб журналісти мали шанс підтягнути рівень знань в питанні балету. Адже після того, як журналіст сам півтори години позаймається біля верстата, в наступному своєму інтерв'ю він навряд чи поставить питання з розряду: "Чи займаєтеся ви ще якимось спортом?" або "Чи дотримуєтеся ви якоїсь дієти?" – Розповідає Матвієнко.

Реклама

Організатори хотіли надихнути не тільки журналістів, а й інших людей, які колись мріяли танцювати, але у них не склалося.

"Завжди слід бути свідомим того, що професійні артисти балету – це люди, які з дитинства калічать своє тіло і змушують його робити те, що природа не передбачила. Балет – це той же професійний спорт. Відмінність лише в тому, що балет – це ще й мистецтво. Багато хто хоче зайнятися балетом, але бояться. Я їх прекрасно розумію, це об'єктивно страшно. Коли тобі вже не 5 років і ти, наприклад, досяг якогось положення в суспільстві, у тебе є сім'я і певний статус. І, раптом, ти приходиш в клас і знову відчуваєш себе школярем. Ось і не можеш зважитися на таке. Але я впевнений, що здійснювати мрії просто необхідно! Не важливо в якій ти фізичній формі і скільки тобі років. Якщо ти любиш балет – роби це! Танцюй так, як можеш!" – Каже Денис Матвієнко.

Реклама

Своєю думкою поділилися учасники майстер-класу.

Анна Панова, ведуча "Событий" на каналі "Україна":

Реклама

"Класичною хореографією я займаюся вже сьомий рік. Хочу розвінчати два міфи. Міф 1: "Балет – це суцільні граціозні кружляння, танцюльки". Насправді, урок у верстата – пліє, батмани, адажіо і т.д. – вимагає величезних зусиль і відмінно підтягує м'язи. Міф 2: "Я занадто стара/товста/дерев'яна для балету". Насправді, ні вікових, ні вагових обмежень для занять хореографією немає. Якщо ви любите своє тіло і шукаєте тренування, яке об'єднує танець і ефективний фітнес – ласкаво просимо в балетну школу".

Міріам Драгіна, радіоведуча на радіо "Аристократи":

"Балет для мене – спосіб самоорганізації, самоподолання. Найбільш важкий і вдумливий вид танцю, який вчить не тільки рухатися, але і розбиратися в колосальному культурному шарі. Він пов'язує між собою епохи і країни. Різні традиції і найбільших артистів. Його розвиток в Україні виведе країну в поле цивілізованого діалогу, який давно і без перерви ведеться в розвинених суспільствах. Це ще один, і дуже важливий для нас, спосіб nation branding. Імпульсом для такого розвитку вже послужили успішні енергійні спроби Дениса Матвієнка, який вивів український балет з затхлого завмирання. А також українські солісти, наприклад, Катя Ханюкова в Національному балеті Великобританії, яка щоразу позиціонує себе як українську балерину. Але цього, звичайно, мало. Підхід повинен бути централізованим. І зараз вкрай важливо дозволяти ентузіастам, як Денис, використовувати головний майданчик країни в Національному театрі опери і балету, а не змушувати шукати способи і засоби для виступу в приватних залах. Ресурс, який витрачається з бюджету, повинен не імітувати діяльність, обслуговуючи армію нічого не виробляють нероб, які страждають одні й ті ж спектаклі десятиліттями. Але допомагати відважним і розвиненим танцюристам і постановникам. У Національному театрі опери та балету, крім привізних вистав, нічого дивитися. І шкода, що такий ресурс витрачається для підтримання нікому в світі не цікавого інституту, а не на розвиток і діалог".