Як проходить навчання в школах Нідерландів і Азербайджану

30 травня 2016, 05:05
У Гаазі додому задають лише кілька завдань, а в Баку шкільний день починається з співу гімну

Дітям навчання подобається. Фото: AFP

У навчання школярів за кордоном є свої особливості . Як проходить день з життя школярів в Нідерландах і Азербайджані , розбирався сайт Сегодня.ua .

Шкільне навчання в Гаазі , Нідерланди

Реклама

Лукасу і Тайсу 9 і 8 років . Вони вчаться в школі під назвою " De Fontein " ( тобто , " Фонтан " ) в Гаазі .

Їх шкільний день в середу і четвер починається о 8:30 , а в інші навчальні дні , коли батьки користуються послугою " доурочного нагляду " – на годину раніше . Це означає , що співробітники спеціальної організації простежать за тим , щоб діти поснідали , підготувалися до уроків , і приведуть їх в клас до початку занять .

Як правило , уроки закінчуються о 15:00 , крім одного дня в тиждень , коли навчання завершується о 12:00 або 12:15 ( наприклад , у Лукаса такий день – середа , у Тайса – п'ятниця ) . Деякі батьки також замовляють платну послугу " післяурочний нагляд " , щось на зразок українського продовженого дня .

Реклама

Однак займається цим не сама школа , а все та ж партнерська організація . Коли закінчуються уроки , діти під керівництвом вихователів цієї організації або залишаються на території школи , або все разом сідають в мікроавтобус і їдуть в сусідній спортивний центр . Така послуга працює до 17:15 або 18:15.

Тайс ходить до четвертого класу . Його шкільна програма фокусується в основному на мові ( тобто правописі , читанні і т.д. ) і математиці. Лукас " перескочив " через клас , і таким чином , вчиться вже в сьомому . У нього предметів набагато більше : в їх число входять , зокрема , географія , природничі науки , історія , англійська мова . Шкільний розклад обох хлопчиків включає також заняття з релігії , музики , фізичного виховання і спеціальні уроки , на яких діти вчаться взаємодіяти в соціально прийнятній формі .

У молодшій школі домашніх завдань не задають . У старшій – задають зовсім небагато , можуть дати кілька нескладних завдань , виконання яких забирає у Лукаса близько години в тиждень . Існують спеціальні програми для дітей , які мають додаткові потреби . Лукас і Тайс досить талановиті і успішні , тому раз на тиждень замість звичайних занять вони відвідують уроки , які проводяться за більш складною і поглибленою програмою .

Реклама

Учнів оцінюють за самими різними аспектами знань за п'ятибальною шкалою . Також використовують тестову систему , прийняту в більшості нідерландських навчальних закладів . Тести проходять тричі на рік , це забезпечує релевантну оцінку розвитку знань дитини , дозволяє порівняти її результати з більш ранніми оцінками , а також із середніми результатами по країні .

Шкільне навчання в Баку , Азербайджан

Алям живе в Баку і вчиться в четвертому класі звичайної азербайджанської державної школи . Навчальний день починається о 8:00 з співу гімну Азербайджану , який звучить по всій школі . Три рази в тиждень у четвертого класу шість уроків ( закінчують о 13:00 ) , два рази – п'ять ( закінчують о 12:15 ) . Алям відвідує російський сектор школи , це означає , що всі предмети викладаються російською мовою . Двоюрідний брат алям , Мухаммед , вчиться в тій же школі в азербайджанському секторі , займається на рідній мові і вивчає російську як іноземну .

Шкільна програма , за якою навчається Алям – досить складна і насичена . Англійську вивчають з першого класу . З незвичних українцям предметів – " пізнання світу " , " спадщина " і риторика . На уроці пізнання світу діти обговорюють ситуації , що виникають в самих різних життєвих сферах : взаємини між людьми , релігія , гроші. Спадщина – предмет про минуле та сьогодення Азербайджану , комплекс знань з історії , літератури та мистецтва .

З системою оцінювання вчителя до кінця ще не визначилися . Іноді , по -старому , оцінюють за п'ятибальною системою , іноді ставлять рівні , від першого до четвертого , і пишуть поруч пояснення ( наприклад , " читав вірш напам'ять з виразом " – IV ) .

Практично у всіх хороших школах Баку класи переповнені . У класі алям – 49 учнів , і здається , це не межа . Клас ділять на групи тільки на уроках англійської та азербайджанської . Батьки , звичайно , кількістю дітей незадоволені , але школи з хорошим рівнем викладання звертають мало уваги на думку батьків .

Із загальних недоліків відзначають відсутність системності в освіті : " Відчуття , що в дітей намагаються в короткий проміжок часу запхати якомога більше інформації " , – каже мама алям , Нігяр . Втім , за її словами , дитині вчитися подобається .