Як підготувати малюка до садочка: психологи розкрили способи вирішення найчастіших проблемних ситуацій

20 серпня 2017, 13:00
Проблеми вирішать настільні ігри вдома, казка про їжака і слово "зате"

Не варто відмовлятися від садочка одразу,

Ще два тижні – і почнеться дитсадкова пора. Як всяке життя в соціумі, вона не обійдеться без з'ясувань відносин. І оскільки діти не завжди здатні до аналізу почуттів і можливості тут же реалізувати бажання, цей процес буде дуже емоційний і навіть може закінчитися маханням кулаками.

Разом з експертом Тетяною Михеєнко, психологом вищої категорії і психотерапевтом, ми розглянули типові проблемні ситуації, винісши за дужки участь в їх вирішенні педагогів садочка. Звичайно, ряд питань потребують їх залучення. Але в більшості випадків проблеми потрібно вирішувати з власною дитиною, адже вони виникають головним чином через поведінкові реакції дітей, до яких їх прямо або побічно навчили батьки. А значить, працювати над проблемою, що виникла в садку, потрібно перш за все всередині сім'ї
.

ПОБИВСЯ З ТОВАРИШЕМ — НЕ ВТРУЧАЄМОСЯ

Реклама

Якщо бійки дитини відбуваються один раз в два-три місяці – це одна з форм взаємодії дітей, і робити нічого не варто. Якщо частіше – варто з'ясувати подробиці інцидентів у самої дитини і вихователя. Якщо б'ються діти одного віку, не поспішайте втручатися: діти вчаться відстоювати особистісні кордони, а це вміння їм знадобиться в дорослому житті. До того ж, як правило, такі бійки з часом сходять нанівець. Якщо чужа дитина кидається стільцями і притискає до стінки вашу дитину, погрожуючи виделкою виколоти очі – ваше втручання необхідне, як і в разі, якщо забіяка старше вашої дитини або нападників двоє. При цьому своїй дитині вселіть, що про таку нерівну атаку треба обов'язково розповідати вихователю.

Категорично заборонено у всіх випадках вирішувати проблему з кривдником – тільки з його батьками .

Якщо бійку починає ваша дитина , розповідайте їй на прикладі дій вигаданого хлопчика , як можна взаємодіяти з дітьми в тій чи іншій ситуації без кулаків .

БОРЕТЬСЯ ЗА ЛІДЕРСТВО — КОЖНОГО ВЕЧОРА ГРАЄМО В НАСТІЛЬНІ ІГРИ

Діти , які хочуть стати центром , але не отримують такого місця в колективі або втрачають його , можуть відмовлятися йти в садок , битися там , ображати конкурента , не слухати вихователів . Такі реакції викликає злість через неможливість бути переможцем .

Вихід – щовечора грайте з дитиною в будь- настільні ігри , і ні в якому разі не піддавайтеся . Це буде тренувати її вміння приймати поразку . При цьому , програючи самі , говорите : ох , не зміг ! Ну нічого , в наступному раунді перемога за мною . Це закріпить у дитини розуміння , що життя – це низка перемог і невдач , і привчить її спокійно реагувати на такий стан речей .

Реклама

ПОДАРУВАВ СВОЮ ІГРАШКУ ДРУГОВІ — ХВАЛИМО І НЕ ОБІЦЯЄМО ЇЙ ЗАМІНУ

Притому хвилями за такий жест не тільки, якщо дитина радісно повідомляє про нього, але і коли пхикає, бажаючи повернути іграшку назад. Приблизно так: "Я пишаюся тобою! Тепер твій друг щасливий і радіє, так роблять справжні друзі". Також пояснюємо, що подарунки не забирають. Ні в якому разі не можна говорити: "Не переймайся, купимо нову". Це вчить не щедрості, а марнотратству. Якщо ж дарування відбуваються із завидною регулярністю – насторожитеся: можливо, це підкуп з метою розташувати іншу дитину (дітей), а таке частіше відбувається при заниженій самооцінці дитини. Працюйте над її підвищенням і частіше хваліть чадо.

ДІТИ ХВАЛЯТЬСЯ НОВИНКАМИ — ГОВОРИМО "ЗАТЕ"

Якщо дитина засмучується через те , що Вася сьогодні приніс в сад брендового робота , а Маша – модну ляльку з реклами , кожен раз акцентуємо її увагу : " Зате у тебе є машина на управлінні , а у Васі і Маші – немає " .

Просить купити " таку іграшку , як у них ? " . Кажемо: " Я почула , і як буде можливість – куплю " . Якщо дитина не марить цією іграшкою , нагадуючи вам про неї день у день , – забудьте про неї і ви . Якщо просить , просить – постарайтеся купити альтернативу їй , рівноцінну по суті , але більш щадну для вашого бюджету . А якщо дитина видасть : " Це ж не як у Васі " , знову акцентуйте її на " зате " .

Реклама

ВІДБИРАЮТЬ ІГРАШКИ — ВЧИМО ВИКРИВАТИ

Поясніть дитині , що в такому випадку потрібно голосно сказати : " Ця іграшка моя , і я тобі її не давав " . Як правило , публічне викриття діє як стоп – кран , а ваша дитина обходиться від того, щоб нажалітися.

Якщо відбирає ваша дитина, то на прикладі історії казкових героїв з разу в раз розбирайте дії і почуття такої дитини і її жертви. Скажімо, йшов їжачок з кошиком яблук. А на мосту його зупинив інший їжак і відібрав кошик. Ваші питання дитині: "Що відчув перший їжачок?", "Чому саме це"?","Хотів би другий їжак, щоб так з ним вчинив перший? Чому?","А як повинен вчинити другий їжак, якщо захотів яблук або кошик, що належать першому їжаку?". Такий аналіз буде записувати в свідомості дитини адекватні реакції на бажання пограти чужою іграшкою.

НЕ ХОЧЕ ВРАНЦІ ЙТИ В ДИТСАДОК — ВЧИМО ВЗАЄМОДІЯТИ

Якщо в саду дитина пхикає, що хоче додому – можливо, це відбувається через невміння існувати в колективі і поза домом. Не поспішайте відмовлятися від садка: вчіть взаємодії з ровесниками і не бійтеся сліз дитини – зараз вона розбудовується, але коли проблеми співіснування з людьми стануть масштабнішими, у неї будуть навички і досвід їх вирішення. Отримати навички соціалізації на дитячих майданчиках неможливо: так, діти грають з ровесниками, але за спиною завжди є батько, який захистить або підкаже шляхи вирішення конфлікту, не давши дитині навіть усвідомити ситуацію.

ПОКАЗУЄ ПОПУ — АКЦЕНТУЄМО УВАГУ НА РУЦІ

Демонструє вам ( і не тільки вам ) попу або геніталії – мовляв , ого – го , що у мене є ! Скажіть : " А ще у тебе є руки , ноги і голова " . Не побачивши особливого інтересу у батьків , дитина і сам втратить до цих частин тіла інтерес .

Не переживайте , що дитина продовжить " демонстрацію " в дитсадку , звідки напевно її і приніс . Підвищений інтерес до геніталій – частина статевого розвитку дітей , і він не стане нездоровим , якщо його не " підгодовувати " своєю увагою . Ну а якщо дитина покаже попу у відповідь на прохання прибрати розкидані іграшки , поясніть неприпустимість такої реакції на прохання в принципі і не акцентуйте на образливості саме цього способу вираження протесту .