Як мобільні оператори обманюють своїх абонентів

3 січня 2016, 05:10
Платні СМС-розсилки, непотрібні підписки, дзвінки за кордон і "безкоштовне" з'єднання – схеми хитрого заробітку мобільних операторів

Хвилина розмови по копійці , дзвінки за кордон по гривні і 40 безкоштовних СМС на тиждень – мобільні оператори то й справа пропонують нам нові, ще більш вигідні умови . Але насправді привабливі тарифи – додаткова можливість операторів збільшити свої ж доходи за наш рахунок. Програма"Ранок з Україною"дізналася найпоширеніші і непомітні схеми обманів, куди і скільки грошей іде на місяць з мобільного телефону і чи можливо їх повернути.

Так звані додаткові послуги – найпоширеніша виверт . Наприклад, вам пропонують щоденний прогноз погоди або гороскоп, не уточнюючи маленького нюансу. "Якщо не сподобається, то ви тоді можете відписатися. Якщо ви не відписалися , то тоді ми вважаємо, що ви згодні, – і тоді вже починаємо надавати в повному обсязі і зчитувати гроші", – пояснює експерт з телекомунікацій Роман Химич. Не підозрюючи про те, що потрібно було відписатися, ми з вами платимо за кожне таке послання в середньому 60 копійок. Це 18 гривень на місяць.

Реклама

Але є і більш витончений спосіб зловити абонента , як рибу на гачок за допомогою все тих же СМС. " На телефон сипляться різноманітні повідомлення , причому не у вигляді СМС , які треба відкривати і дивитися , а прямо на екран телефону . З 'являється купа функцій, один випадкове дотик – і рахунок обнулений . Так можуть зняти і 30 гривень", – розповідає колишній співробітник компанії мобільного оператора. Це так звані push -повідомлення. Їх можна і потрібно відключити у функціях кожного телефону . Адже через такі вірусні СМС ми можемо відразу втратити всі гроші з мобільного рахунку .

Ще дорожче нам обходиться так звана відсутність оплати за з'єднання. Про ці шалено вигідні умови оператори, як правило , заявляють у першому рядку опису тарифного плану . Але фахівці стверджують зворотне : за безоплатне з'єднання все одно доведеться платити . "Фактична вартість однієї хвилини виявляється на 15-20 і до 40 % більше, ніж та, яка заявляється в тарифних планах ", – попереджає експерт . Так, якщо вартість хвилини у вашому тарифному плані , наприклад, 50 копійок, то за 20 хвилин ви заплатите не 10 гривень, як вважаєте, а мінімум 15. " Будь дзвінок тривалістю до однієї хвилини фактично коштуватиме 2,5 гривні, тобто в 5 разів більше " , – стверджує Роман Химич.

Якщо в середньому ви не витрачаєте більше 40 -ка гривень на розмови на місяць, то з таким тарифом втратите на тих же дзвінках всі 100. І відстежити несумлінність оператора вдасться, тільки підрахувавши всі витрачені хвилини.

Реклама

Але є у мобільних операторів система , за допомогою якої можна зняти з рахунку абонента будь-яку суму без виправдання. Це так званий біллінг . " Операторська система, яка займається обліком спожитих послуг та їх тарифікації " , – пояснює експерт з телекомунікацій Роман Химич. За офіційною версією , цей механізм може давати збій. Таку відповідь ви почуєте , якщо поцікавитеся , куди раптово поділися гроші з рахунку . Тому експерти радять у такому разі попросити роздруківку дзвінків від оператора. Дані можуть вас здивувати. "Це може бути все, що завгодно : дзвінок за кордон або декілька смсок , або дзвінки з більшою тривалістю , ніж насправді ", – говорить колишній співробітник компанії мобільного оператора.

Тільки довести, що не дзвонили в Канаду, ви навряд чи зможете . " Ефективних механізмів контролю та особливо заперечування , якщо виникає якась спірна ситуація , у абонентів немає", – говорить експерт. А на сайті кожного мобільного оператора є фраза , на яку мало хто звертає увагу: "Компанія залишає за собою право змінювати деталі, строки та умови проведення акцій і послуг".