Без ретуші: як проєкт #ПокажітьНас та бренд Dove змінюють індустрію реклами

14 липня 2021, 11:10
Фото звичайних українок без ретуші розмістили на головних рекламних бордах столиці. Так, завдяки ініціативі бренду Dove, індустрія реклами робить перші кроки до демонстрації різної справжньої жіночої краси

Без ретуші і фотошопа: 15 прекрасних своєю природністю українок посміхалися жителям столиці і гостям Києва з великих і красивих діджітальних екранів України. Фото дівчат розмістили на основних торгових центрах столиці: "Гулівері", "Оушен Плазі", "Блокбастері". Фотографувала дівчат Діана Андруник: вона вже не перший рік змінює погляди суспільства на жіночу красу, фотографуючи для різних соціальних проєктів звичайних жінок "без ретуші та глянцю".

Це велика подія для і для всієї індустрії реклами в цілому. А також наочний приклад того, що проєкт #ПокажітьНас, мета якого демонструвати в медіа та рекламі різноманітність справжньої жіночої краси, а не тільки ідеальні обличчя і тіла, набирає все більших обертів.

Із чого почався проєкт #ПокажітьНас

Проєкт #ПокажітьНас – це глобальна світова кампанія, що проходить у багатьох країнах: ініціатором став бренд Dove компанії Unilever, яка була заснована у США 64 роки тому. Підтримали проєкт Getty Images – найбільше, надійне і шановане світове джерело візуального контенту. І об'єднання Girlgaze, в якому понад двісті тисяч жінок різних професій борються зі стереотипами визначення жіночої краси.

Бренд Dove усі ці роки надихає жінок усього світу любити себе і своє тіло, бути в гармонії із самою собою і реалізовуватися у будь-якій сфері. Сьогодні Dove закликає відстоювати і демонструвати в медіа та рекламі зображення справжньої природної жіночої краси. Адже саме реальні жінки всі ці роки були натхненням для бренду.

Компанія адресувала рекламодавцям і ЗМІ відкритий лист, в якому закликала відмовитися від нереалістичних стандартів краси і використовувати фото реальних жінок, без ретуші. Адже ЗМІ і реклама десятиліттями створювали досить вузькі стандарти краси. А фото стандартних "глянцевих" моделей у більшості медіа та рекламі формують ідеалізований образ жінки, віддалений від реальності.

Dove транслює позицію, що краса кожної жінки індивідуальна, це джерело впевненості у собі і натхнення, а не привід для занепокоєння.

Тому Dove створив проєкт #ShowUs (#ПокажітьНас), де закликає медіа і рекламодавців відмовлятися від усталених стереотипів і показувати різну красу.

Ідею Dove підтримали жінки з різних країн, так була створена бібліотека фото реальних жінок різної зовнішності. Мета створення такої фотобібліотеки – допомогти жінкам позбутися стандартів краси. У колекції #ShowUs на порталі Getty Images вже понад 15 000 фотографій: кожне зображення демонструє ширший погляд для медіа та індустрії реклами на різноманітність жіночої краси. І незабаром колекція розшириться ще більше.

Як проходить проєкт #ПокажітьНас в Україні

В Україні проєкт #ПокажітьНас стартував 10 березня: амбасадором української компанії проєкту стала реп-виконавиця alyona alyona. Селебріті так надихнулася проєктом, що спочатку написала ліричну пісню "Світ потребує краси" і закликала жінок прийняти себе такими, якими вони є, замість того, щоб слідувати нав'язаним стандартам краси.

А пізніше вийшов кліп до цієї композиції.

У кліпі знялися різні дівчата, чия краса незвичайна і природна: але таких жінок зазвичай не показують у медіа, оскільки рекламній індустрії потрібні ідеальні тіла та обличчя. У підсумку кліп alyona alyona набрав понад 730 тис. переглядів і близько 1500 коментарів, і велика їх частина (99%) – позитивні. Наприкінці пісні alyona alyona звертається до свого тіла і закликає показувати в медіа будь-які тіла. Цей маніфест реп-виконавиці став своєрідним символом проєкту.

За трохи більше ніж 3 місяці із моменту старту світового проєкту #ПокажітьНас в Україні ідею підтримали сотні як відомих селебріті і блогерів, так і звичайних українських жінок. Публічні особи, макро- і мікроблогери у соціальних мережах ділилися своїми історіями прийняття себе, підтримували ідеї проєкту. Сьогодні під хештегом проєкту #ПокажітьНас у Інстаграмі можна знайти сотні публікацій. Різні медіа також підтримали проєкт на різних його етапах.

У день прем'єри пісні "Світ потребує краси" реп-виконавиця alyona alyona у прямому ефірі радіостанцій "Хіт ФМ", "Наше", "Мелодія" і "Кісс" представила свою композицію і розповіла про проєкт.

Спільно із медіа The Village був реалізований спецпроєкт про трьох дівчат із незвичайною зовнішністю, яким довелося долати вкорінені у суспільстві стереотипи ідеальної зовнішності. У підсумку ці три героїні сюжету змогли домогтися популярності у медіасфері.

Проєкт #ПокажітьНас був згаданий у новому ютуб-шоу "Ебаут", в якому alyona alyona стала запрошеною гостею.

Але бренд Dоve пішов ще далі: не просто маніфестувати відмову від ретуші, а й власним прикладом показати в медіа справжню жіночу природну красу.

Як Dоve надихнув простих українок стати моделями

Бренд Dоve, усвідомлюючи, як нереалістичні глянцеві фото моделей підривають жіночу впевненість у собі, вирішив звернутися безпосередньо до самих жінок і дівчат. Незважаючи на те, що в медіа та рекламній індустрії нарешті стали з'являтися моделі з різною зовнішністю і тілами, їх фото все одно ретельно ретушують. І більшість жінок як і раніше не відчувають себе досить представленими у медіа.

Тому проєкт став своєрідним протестом проти ідеальних відретушованих моделей, яких беруть у медіа. Dove закликав дівчат і жінок викладати у соціальних мережах сторіз і робити пости із хештегом #ПокажітьНас, показуючи їх природну справжню красу. Дівчата з радістю підтримали проєкт, розповіли свої історії прийняття себе, погодилися, наскільки проєкт є важливим саме сьогодні.

Саме такими: справжніми, живими, а не відретушованими до блиску українок показала Діана Андруник, засновниця соціального фотопроєкту "Не така як інші вона". #Нетакаякіншівона розкриває таку різну красу українських жінок, яким відсутність волосся, неідеальна шкіра або перенесені важкі травми не завадили бути щасливими і приймати себе. У 2020 році Діана відкрила всеукраїнську благодійну виставку про дівчат з інвалідністю та їх історії, які надихали дівчат і давали імпульс для змін в інклюзивній політиці нашої держави.

Тому хто ж, як не Діана, ідеї і погляди якої збігаються із місією Dove, має знімати дівчат для #ПокажітьНас. До слова, дівчата з проєкту #нетакаякіншівона братимуть участь у #ПокажітьНас.

"Коли почала робити власний соціальний проєкт, то звичайно, я рівнялася на бренд Dove, – розповідає Діана. – Їх потужна, емоційна та духовна складова читається у кожному ролику. І мені приємно, що наші цілі і бачення тісно переплітаються. Мені здається, що цей проєкт має бути покником у світі української реклами. Тому що кожна жінка заслуговує прикрашати білборди і при цьому залишатися собою – без фотошопу та фільтрів. Це – про свободу у самовираженні. Покажіть нас – це проєкт, який 100% змінить історію".

У підсумку серед тих дівчат і жінок, які підтримали проєкт в Instagram і опублікували свої фото із хештегом #ПокажітьНас, Dove рандомно вибрав 15 осіб. Дівчатам провели фотосесію, а їх фото без ретуші побачила вся столиця: красиві діджітальні екрани України на ТЦ "Гулівер", "Оушен Плаза" і "Блокбастер" показали фото реальних жінок, а не відретушовані знімки моделей зі стандартами 90/60/90.

"Неймовірне відчуття готуватися до проєкту, про який все життя думаєш "це фантастика", – написала Діана Андруник у своєму facebook-акаунті. – Це сон, думала я, коли мене затвердили. Це гордість – бути частиною такого важливого для суспільства проєкту, коли українські жінки, які не моделі, без ретуші та фільтрів прикрашають найбільші екрани України. Спасибі команді, цим неймовірним людям! Компанії Unilever і Getty!"

Це велика подія не тільки для бренду Dove, а й для всієї індустрії реклами загалом: адже незважаючи на вже зроблену в медіа колосальну роботу, створені штучно жіночі образи все ще переважають у глянцевих журналах, кіно, рекламі. Ті ж соціальні мережі продовжують просувати ідеалізовану жіночу красу, обмежуючи тим самим її різноманітність.

Зупинятися на досягнутому Діана і бренд Dove в Україні не збираються: колекція #ShowUs на порталі Getty Images зростає. Зараз там більше ніж 15000 фото, і йде робота над новими світлинами прекрасних українок. Отже найближчим часом ми усі зможемо побачити результат цієї важливої і масштабної роботи.

Тому кожен із нас сьогодні може стати частиною проєкту і допомогти показати всю багатогранність і різноманітність жіночої краси!

Приєднуйтеся до проєкту #ПокажітьНас

Кожен і кожна з нас може вплинути на зміну індустрії медіа і реклами і допомогти з'являтися в ній все більшій кількості реальної різноманітної жіночої краси, а не "відфотошопленого" глянцю. Бренд Dove закликає ЗМІ, медіа і всю індустрію реклами сміливо використовувати фото звичайних реальних жінок, які були створені за час роботи проєкту #ПокажітьНас.

Адже так склалося історично, що саме медіа та індустрія реклами зіграли головну роль у формуванні образу "справжньої" жінки і допомогли створити стереотипи, як ця сама жінка має виглядати. Тому в силах медіа все виправити – користуйтеся фотобібліотекою проєкту #ПокажітьНас. А ще – дивіться фото за хештегом #ПокажітьНас, викладайте свої, діліться постами і світлинами проєкту в соціальних мережах, власними історіями прийняття себе, підтримуйте одна одну! Адже проєкт на цьому не закінчується, попереду ще довга робота по зміні індустрії медіа, внесок в яку може зробити кожен! #ПокажітьНас, таких різних і прекрасних жінок, всій Україні і світу!