Без паніки: що потрібно робити, якщо втратив банківську карту

28 травня 2017, 16:00
Втрата/викрадення картки не завжди означає прощання з грошима

На карту повернуть гроші, якщо розслідува

Пластикові карти для багатьох стали предметом щоденного користування, і випадкова втрата або крадіжка – це справжній стрес, який можна порівняти з втратою грошей або документів. Однак у випадку з картою все може бути не так плачевно.

1. ОПЕРАТИВНІСТЬ

Незалежно, дебетову або кредитну карту ви втратили, перше, що потрібно зробити, – це заблокувати. Тут на допомогу найближчого відділення вашого банку, мобільний додаток або інтернет-банкінг.

"Найшвидший спосіб – зателефонувати на гарячу лінію банку. Ми рекомендуємо зберегти номер телефону в контактах мобільного, щоб не витрачати час на пошуки, за який можуть бути зняті гроші, – радять в прес-службі UKRSIBBANK BNP Paribas Group. – Після дзвінка і ідентифікації свого клієнта співробітник банку відразу ж заблокує платіжну карту".

Юристи підкреслюють: бажано запам'ятати дані співробітника банку або час дзвінка – на випадок виникнення суперечок щодо блокування і повернення втрачених коштів.

2. ПЕРЕВИПУСК

Далі у власника зниклої карти є два варіанти: отримати гроші, які були на картці, в касі банку (потрібен паспорт) або попросити перевипустити нову карту замість втраченої (це можна зробити без відвідування відділення) – тоді, після її випуску, наявні на рахунку кошти можна буде зняти вже з нової карти. "Коли нова карта буде готова, клієнт отримає смс від банку", – додали в прес-службі.

3. ЯКЩО ГРОШЕЙ НЕМАЄ

Якщо по карті були проведені операції, які клієнт не підтверджує або не розпізнає, потрібно оперативно повідомити про це банк, написавши відповідну заяву. Кожна заява розглядається співробітниками банку в індивідуальному порядку, і по кожній проводиться перевірка. Рішення про повернення коштів приймається, керуючись законами України, постановами НБУ, правилами міжнародних платіжних систем Visa Inc. і Mastercard Europe, пояснюють юристи.

"Банк при кожній відмові клієнта від проведеної операції проводить внутрішнє службове розслідування (вивчають відео з камер банкоматів, місце розташування, де знімалися гроші, і багато іншого), після якого приймається рішення про відшкодування шкоди клієнту. Якщо доведено, що операція проводилася шахраями – збиток відшкодовується банком в повному обсязі. Але якщо дані потрапили до аферистів з вини клієнта, банк нічого не компенсує, адже при випуску платіжної картки клієнт підписує договір і зобов'язується не розголошувати конфіденційну інформа цію", – розповіла начальник відділу безпеки каналів передачі і платіжних карт "Укрсоцбанку" Ірина Соломенко.

У банках радять встановити добовий ліміт на зняття/розрахунок: це убезпечить клієнта від втрати всієї наявної суми, навіть якщо картою все ж заволоділи зловмисники.