"Я йду, йду красиво": як звільнитися за правилами

1 жовтня 2018, 11:41
Не спалюйте мости, ви ж знаєте, що діловий світ тісний

Передайте свої справи новому співробітнику. Фото: depositphotos

Нова посада в новій компанії так вабить вас кинути все прямо зараз і зануритися в новий світ. Однак зупиніться і подумайте, як зробити все красиво. Адже красиво потрібно не тільки влаштовуватися на роботу, але і йти з неї.

Як звільнитися красиво і правильно – розбиралися експерти Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна.

Реклама

1. Скажіть про звільнення безпосередньому начальнику не менш ніж за 2 тижні до передбачуваної дати звільнення. Чи не колегам в курилці, не головному бухгалтеру, що не секретарю "по секрету". Шеф повинен дізнатися про це першим і саме від вас. Чому за 2 тижні – саме стільки часу за законодавством дається вам "на відпрацювання", а начальнику – на пошук нової людини. Якщо ви звільняєтеся за погодженням сторін, покладені 2 тижні годі й відпрацьовувати.

2. Розкажіть про причини звільнення чесно, але дипломатично. Не варто говорити начальнику, що ви не в захваті від його стилю управління, робота здається вам нудною, а зарплата – маленькою.

3. Не спалюйте мости. Не кажіть погано про колег, не йдіть на відкриту конфронтацію, не з'ясовуйте відносини з ким-небудь демонстративно. Ви ж знаєте, що діловий світ тісний, і ніхто не знає, з ким із теперішніх колег ви зіткнетеся на інших роботах.

Реклама

4. Ведіть себе так, як ніби ви все ще працюєте, а не "однією ногою в іншій компанії" і "вам все одно". Дотримуйтесь діловий етикет, акуратно виконуйте всі доручення.

5. Попросіть дати вам рекомендацію. Хороші рекомендації – це ваша капіталізація і безцінний актив, що дозволяє виходити на нові рівні, а не починати все з початку.

6. Завершіть всі свої справи. Не сподівайтеся, що новий наступник відразу ж підхопить прапор з ваших рук. По можливості, введіть його в курс справи, залиште ключові контакти.

7. Залиште робоче місце чистим. Приберіть в шафках і на полицях, викиньте непотрібні папери, заберіть особисті речі, почистіть пам'ять комп'ютера і пошту.

8. А ось напрацювання і будь-які результати своєї діяльності не прибирайте. Все, що ви робили в компанії, – її інтелектуальна власність (якщо інше не було обумовлено при прийомі на роботу і не прописано в контракті).

9. У останній робочий день розішліть колегам електронного листа, подякуйте їм за співпрацю і добре ставлення, адже напевно робота в компанії чогось вас навчила. Дізнайтеся більше контактами з тим, з ким вважаєте за потрібне. Якщо в компанії є традиція "відхідний" – принесіть частування в обідню перерву або запросіть тепер уже колишніх колег після роботи в кафе.

В останній робочий день звільняється співробітник по закону має право отримати на руки свою трудову книжку, інші документи (наприклад, трудовий договір) і "розрахунок" – всі нарахування, покладені при звільненні, – відпускні, премії, компенсації. У деяких компаніях є практика підпису обхідного листа.

Тим часом психолог дала пораду, як пережити важку кризу. Марія Долгих назвала основні етапи протікання кризи і боротьби з нею.