Всі вільні: чому звільняються українці і чого чекають від роботодавців

8 травня 2018, 14:32
Мало кому вдається пройти трудовий шлях і не зіткнутися зі звільненнями

Найпоширенішою причиною для звільнень є власне бажання. Фото: pixabay

Будь-яка людина, яка працює, рано чи пізно стикається зі звільненням. Воно може бути за своїм бажанням, на вимогу керівництва або як наслідок скорочення.

Чому звільняються українці і що роблять співробітники щодо компаній, з яких вони були звільнені, з'ясовували фахівці Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна.

Реклама

Мало кому вдається пройти трудовий шлях, що не зіткнувшись зі звільненнями. Серед респондентів, які взяли участь в опитуванні, 86% припадало звільнятися/потрапляти під скорочення.

Попередні опитування hh.ua показали, що 44% респондентів змінюють роботу раз на 2-4 роки. При цьому 18% роблять це набагато рідше – раз на 5-7 років. Тих, хто змінює місце роботи в середньому раз на рік, виявилося 13% від усіх респондентів. Ще менше виявилося тих, хто ніколи в житті не змінював роботу, – 5%. Чому українці змінюють роботу, як часто і де шукають.

Реклама

Найпоширенішою причиною для звільнень є власне бажання – 59%. Не рідкість також звільнення через скорочення штату (29%), реорганізацію компанії (20%) і закриття офісу (13%). Майже кожному десятому доводилося йти з роботи через невдоволення керівництва якістю виконуваної роботи. 4% стикалися із ситуаціями, коли не проходили випробувальний термін. Серед інших причин респонденти зазначили, наприклад, незадоволеність рівнем доходу, конфлікти в колективі, переїзди тощо.

Лише 30% респондентів ішли з компанії без всякого негативу – ні явного, ні прихованого. Тоді як дві третини опитаних зазначили, що у них залишалися неприємні почуття стосовно колишніх роботодавців.

І цей негатив мав свої наслідки. 66% ішли з компанії з неприємним осадом в душі, потім погано відгукувалися про організацію. 9% писали негативні відгуки в інтернеті, 5% подавали до суду.

Реклама

Негативний ефект від звільнень може бути зменшений у випадках, коли компанія надає якусь допомогу співробітникам, які підпадають під звільнення/скорочення. Найкращою допомогою, з точки зору співробітників, є фінансова компенсація, надання рекомендацій та психологічна підтримка. Причому ТОП-3 очікувань збігаються для двох категорій працівників: тих, кому доводилося потрапляти під скорочення, і тих, кому не доводилося.

Таким чином, негатив щодо роботодавця після звільнення – досить поширене явище. Найчастіше він проявляється в неприємних відгуках в особистому спілкуванні. Причиною такого ставлення є різні випадки, але звільнені співробітники все ж очікують допомоги з боку роботодавця. Причому допомога може бути як матеріального, так і нематеріального характеру.

Дослідження проводилося в березні 2018 року за участю 689 респондентів з різних регіонів України.

Раніше сайт "Сегодня" повідомляв, що третина жінок знімає обручку перед співбесідою. Але пам'ятайте, що роботодавці не мають права цікавитися сімейним станом здобувачів.