Вояж по Токіо – світовій столиці ідей

7 листопада 2014, 12:37
Українців в Японії фотографували перехожі та дивувала дівчина-робот

Одайба. Штучний острів - візитка Токіо. Статую Свободи тут побудували з любові до Франції, яка подарувала цей символ Америці. Думали, постоїть років три, але так поки і не знесли.

Де , як не в Японії , черпати натхнення і нові ідеї? Саме тут пройшла щорічна Tokyo Designers Week – 2014 , становящаяся завжди приводом для натхнення і майданчиком для сенсацій в світі дизайну , архітектури і мистецтва . І саме сюди змогли потрапити українські студенти архітектурних вузів Києва, Донецька , Дніпропетровська, Одеси та Макіївки завдяки Благодійному фонду Бориса Колесникова. Взагалі , нам , дорослим , здається, що є люди в країні , яких знають всі . Але запитання одного з везунчиків , обраних для поїздки в Японію , "зробив" мій ранок в аеропорту " Бориспіль ". "Вибачте , а хто такий все ж Борис Колесников? Хто цей чарівник ? " – Посміхаючись у весь рот , делікатно уточнив студент- шестикурсники у організаторів ... Загалом , Борис Вікторович знає толк в тому , як завоювати молодь : після такої поїздки десятки студентів будуть і про нього знати , і друзів освітять . Мета проекту " Архітектор " в тому , щоб виховати просунуте покоління українських зодчих , які змінять на краще наші міста . За словами студентів , про те , щоб побачити Токіо , вони марили з дитинства .

Мабуть, найпопулярнішим експонатом на Tokyo Designers Week став робот – андроїд Асуна від компанії- розробника A – Lab. Абсолютно схожа і мімікою , і структурою шкіри , і рухами на реальну японочку штучна дівчина чемно відповідає на вітання і плескає віями . Правда , коли ми стали навперебій говорити з нею по – англійськи , Асуна сказала лише " Хай! " І геть охрипла , відповідаючи незв'язне : " Еееее ". Але й тут вона виявилася просто абсолютно схожа з справжніми жителями Країни самураїв , адже багато японців дійсно не сильні в іноземних мовах ...

Вражає і саме місто з його мешканцями . Японці не беруть чайових і не обраховують в магазинах , не розмовляють по мобільному в метро , щоб не заважати іншим , обожнюють все французьке і навіть побудували у себе копію Ейфелевої вежі . А коли у них з'явилася нова телевежа , кажуть , що забираються на неї тільки тому , що з неї добре видна їх ажурна улюблениця . Країна складається на 97% з аборигенів , і тільки на 3 % – з приїжджих . Слов'ян серед жителів Японії взагалі менше відсотка , туристів з наших країв теж небагато, а тому місцеві жителі ... фотографують нас на вулицях як якусь дивину .

Але в шок призводить не це, а ставлення японців до будівель . Тут прийнято зносити обридлі " пам'ятники архітектури " , оновлюючи місто , споруджуючи щось ще більш сучасне. Взагалі через землетруси японці взагалі не прив'язуються до матеріального . Вони готові витрачати величезні суми на їжу і розваги , але нізащо не розщедряться на розкішну меблі або дороге пальто.

МІФИ І РЕАЛЬНІСТЬ : знову перші

Реклама

Токіо добре розуміє , що таке репутація. Спочатку ти роками працюєш на неї , зате потім вона рятує тебе протягом десятиліть. Хоча революційний технологічний прорив Японії закінчився ще в ХХ столітті , до цих пір світ продовжує чекати від країни самураїв неймовірних досягнень . В реальності ж небо тут не борознять літаючі авто , на дороги тільки – тільки починають проникати електрокари , а хмарочоси програють , скажімо , дубайським , та й копія Ейфелевої вежі – загальна улюблениця Tokyo tower , виглядає нижче паризької сестри -близнючки , бо оточений не Марсовим полем , а висотками . Але Японія все одно продовжує творити майбутнє: імперія трудоголіків , нічого не змінюючи в своєму тисячолітньому укладі – єднанні цивілізації з природою , знову попереду планети всієї, тільки що почала будувати екостиль життя.

НАЙКРАЩІ СТУДЕНТИ

Вони відібрані в рамках проекту " Архітектор " Благодійного фонду Бориса Колесникова. Місто і архітектурний факультет Tokyo City University їм показували відомі архітектори .

Реклама

ВОГНІ ВЕЛИКОГО ТОКІО

Нічне життя столиці Японії потрібно ловити в ніколи не сплячому районі Шибуя . Тут зали ігрових автоматів забиті повністю , а переходячи дорогу , можна потрапити в пішохідну пробку.

Реклама

ІСТОРИЧНІ КАПСУЛИ

Капсульний готель – дешевий варіант ночівлі для трудоголіка з передмістя , запізнився на метро . Будівля уособлює цілу епоху в історії та архітектурі Токіо , але його вирішено знести .

БУЛЬБАШКОВИЙ "МІКІМОТО"

Будівля виробника виробів з перлів Mikimoto нагадує бульбашки , що випускаються нирцем – ловцем раковин. Тут є і кафе , де вся їжа нагадує перлини .

ШТУЧНА ДІВЧИНА

Красуня Асуна , представлена на виставці , спокійна і товариська, виблискує очицями і може зачарувати будь-якого чоловіка старше двох років , незважаючи на те, що не вміє поки посміхатися .

ПОЛІЦІЯ – ЦЕ "КОБАНИ"

Так називаються ділянки копів . Злочинів в Японії немає , тому завдання " Кобана " – вказувати дорогу , адже в Токіо адресу ні про що не говорить : цифри в ньому – це номер реєстрації будинку.

В ХРАМ ПЛЕСКАТИ БОГАМ

Для японця звичайна справа – після роботи зайти в храм , щоб загадати бажання . Але так як боги трохи глухуваті , прийнято попередньо двічі голосно грюкнути в долоні .

ХВОСТАТІ СТІЛЬЦІ

Здивували і творіння від Martin & Ocean , іменовані Shippo , тобто " хвіст ". Четверта " нога " ховається саме в ньому , надаючи ніби висить у повітрі конструкціям стійкість .