Власників самокатів почнуть штрафувати за розмови по телефону і нетверезе водіння

11 вересня 2020, 11:42
Водіїв електросамокатів, сегвеїв і гіроскутеров прирівняли до повноцінних учасників дорожнього руху

Нові права і обов'язки власників електроскутерів в Україні / Фото: Unsplash

Водії електросамокатів, сегвеїв і гіроскутерів незабаром стануть повноцінними учасниками дорожнього руху. Законопроєкт підтримав парламент в першому читанні. З'ясовуємо, які права отримають і які обов'язки з'являться у власників електротранспорту.

Сюжет Ірини Ухіної Відео: Сьогодні

Валерій щодня добирається на роботу електросамокатом. Долає до 10 кілометрів велодоріжками, а там, де їх немає, – тротуарами. І незабаром це йому заборонять.

Реклама

"Я не знаю, як можна їздити проїзною частиною. Вона абсолютно не облаштована для такого транспорту. Водії не дотримуються швидкісного режиму, а часом взагалі не помічають такий транспорт. Тобто їздити – небезпечно", – нарікає житель Києва Валерій Савицький.

Якщо велодоріжки немає, водії зможуть їхати краєм проїзної частини дороги, вулиці чи узбіччям, йдеться у законопроєкті. Це захистить пішоходів від наїзду на тротуарі. Але наражає на небезпеку самих власників електротранспорту.

"Пересуватися проїзною частиною теж дуже небезпечно, тому що водії вас не вважають учасниками руху. Водії проїжджають повз буквально в 5 сантиметрах. Ви можете просто впасти, потрапити головою під колесо автомобіля і загинути", – пояснює автоексперт Владислав Антонов.

Реклама

У темний час доби електроводіїв зобов'яжуть використовувати світловідбиваючі елементи і мати увімкнений ліхтар. А ось про засоби особистого захисту в проєкті закону нічого не сказано.

Богдан Глядик автоюрист

"Законопроєкт повністю це пропустив. Немає зобов'язання користуватися шоломами, налокітниками. Ось це, мені здається, недоробка. Але, можливо, вона буде вирішена змінами у правилах дорожнього руху", – коментує законопроєкт автоюрист Богдан Глядик.

Реклама

Читайте також:

Але є і плюси, кажуть експерти. Таких водіїв занесуть в окрему категорію учасників дорожнього руху. Вони будуть мати права і обов'язки, а за порушення правил дорожнього руху – нести адміністративну відповідальність. Штраф – 85 гривень.

"Збільшується кількість ДТП, завдається якась шкода за допомогою такого транспортного засобу. І ось проблема – як оформляти такі ДТП, як кваліфікувати ось цих учасників руху", – пояснює Богдан Глядик.

А ще водіям електротранспорту заборонять перевозити пасажирів, окрім випадків, передбачених виробником. Також заборонять користуватися телефоном під час руху і управляти транспортом у стані алкогольного і наркотичного сп'яніння.

Нагадаємо, що раніше експерти жахнулися від того, скільки електросамокати калічать людей щороку. Також минулого року електроскутерам передрікали швидку смерть.