Вагон МакКіна: дивний потяг 1900-х

28 березня 2017, 01:24
Тепловоз з 6-циліндровим бензиновим двигуном більше схожий на підводний човен, а не на поїзд

<p><span>Результатом</span><span>&nbsp;</span><span>роботи</span><span>&nbsp;</span><span>МакКін</span><span>&nbsp;</span><span>став</span><span>&nbsp;</span><span>тепловоз</span><span>&nbsp;</span><span>з</span><span>&nbsp;</span><span>6</span><span>-</s

Реклама

У 1904 році Вільям МакКін-молодший працював технічним суперінтендантом американської компанії Union Pacific Railroad.  Саме тоді Едвард Харрінгтон, власник UPR, доручив МакКіну розробити самохідний вагон, який міг би працювати без паровоза на коротких гілках, – пише "Популярная Механика".


Результатом роботи МакКін став тепловоз з 6-циліндровим бензиновим двигуном. Щоб максимально полегшити роботу малопотужного силового агрегату, Маккін розробив специфічну аеродинамічну схему з звужується носом, розтинає потік повітря.  Було два варіанти довжиною 16,76 і 21,34 метра, і кожен міг бути налаштований по-різному: наприклад, з великим поштовим відділом і маленьким пасажирським, або навпаки (64 або 105 пасажирів відповідно).  Вагон вийшов дешевшим, ніж аналогічні спроби з електродвигунами, і при цьому більш рухливим і легким на розгін, ніж парові машини.

Перший вагон МакКіна, відомий як UP M-1, запустили на лінію 21 серпня 1905 року в Небрасці.  До 1908 року побудували ще сім вагонів – як моторних, так і причіпних, провели численні тести.  Маккін зрозумів, що намацав золоте дно, запатентував свою конструкцію, звільнився з Union Pacific Railroad і заснував в 1908-м власну компанію McKeen Motor Car Company.  За наступні два роки був замовлений 41 вагон – як Union Pacific Railroad, так і іншими компаніями, зокрема – Southern Pacific Transportation Company.

У 1910-му Маккін почав експорт – першим замовником його вагонів стала Австралія.  Але були, звичайно, і мінуси.  Все-таки 6-циліндровий двигун був занадто слабким для досить важкої машини.  Не кажучи вже про те, що для спрощення конструкції привід був тільки на передню вісь.  Заднього ходу у вагонів не було взагалі – це сильно ускладнювало маневрування на вокзалах, їх доводилося буксирувати сторонніми машинами.


Візок з двигуном

До 1917-го переваги вагонів МакКіна були зведені нанівець, з'явилося безліч конкурентів, і виробництво припинилося.  Всього було зроблено 152 таких вагони різних конфігурацій.  До наших днів збереглося 3 примірника моторних вагонів МакКіна.

Один 1910 року випуску служив на Алясці на Yuma Valley Railroad і зараз в поганому стані, в процес реставрації.  Вагон 1909 випуску Virginia and Truckee Railroad в ідеальному стані знаходиться в залізничному музеї штату Невада.  Там же зберігається частково зберігся вагон, перероблений в 1920-х.  Ще збереглися два немоторних причіпних вагони.