Український режисер Олександр Богданенко розповів, чому актори – не головне в серіалі

26 березня 2019, 08:56
Режисер розповів про процес зйомок серіалу "Швидка", підбір акторів і смішні моменти

/ Фото: прес-служба НЛО TV

18 березня на каналі НЛО TV вийшов перший український комедійний серіал про парамедиків – "Швидка". У центрі сюжету – дві бригади швидкої допомоги, які не тільки рятують життя, а й змагаються між собою, любляться, сваряться і живуть своєю роботою. Режисер "Швидкої" Олександр Богданенко розповів про процес зйомок серіалу, підбір акторів, смішні моменти на майданчику і своє ставлення до класичної акторської школи. площадке и своем отношении к классической актерской школе.

- Олександре, "Швидка" – це перший український серіал про парамедиків. Які ще нововведення ви можете приписати цьому серіалу?

Реклама

- У сучасному світі дуже складно придумати щось абсолютно нове, тому у нас було завдання – зробити наш продукт оригінальним. Ми постаралися розповісти історію людських стосунків з гумором і несподіваними сюжетними поворотами. Підкреслюю, головне тут – це стосунки та яскраві образи, а медицина просто додатковий "двигун".

Що стосується нововведень, то жанр серіалу – це не класичний ситком. Це скоріше драмеді. Серіал про парамедиків передбачає наявність трагічних історій, тому у нас вийшов багатошаровий жанровий пиріг, де глядач буде сміятися крізь сльози. Знаєте, я завжди звертав увагу на те, скільки "швидких" їздить по місту, сам теж не уникнув спілкування з парамедиками і зрозумів, що це величезна частина нашого життя – дивно, що в Україні мало хто замислювався про зйомки серіалу саме про парамедиків.

/ Фото: прес-служба НЛО TV

Реклама

- Чим вам запам'яталися ці зйомки?

- Тим, що практично не втомлювався під час зйомок. Я так і не зрозумів причину – адже ми працювали дуже багато. Проект "Швидка" набагато складніший, ніж мої попередні роботи з каналом НЛО TV – "Дефективи" і "СуперКопи". Можливо, так все вийшло тому, що я отримував масу задоволення від спілкування з талановитими людьми на майданчику. Одразу хочеться подякувати каналу і його директору Івану Букрєєву за довіру.

- Яка сцена була найскладнішою або найсмішнішою?

Реклама

- Складнощі виникали тільки з технічними моментами, з точки зору акторської гри – жодних проблем не було. Хлопці й дівчата дуже старалися. Холодно під час зйомок теж не було – ми встигли все відзняти до настання зими. Просто згадую іноді зйомки "Дефективів"... у нас був момент, коли артист примерз до лавки. Загалом 18-ть годин на морозі, під відкритим небом – це не просто.

- Скільки тривали зйомки і як проходив кастинг акторів?

- Два місяці. При цьому ми паралельно дописували сценарій. Перший етап кастингу проводився в такий спосіб – просили прислати відеопроби, зняті на телефон. Ми переглянули колосальну кількість акторів з усієї України для того, щоб відібрати тих, хто нам потрібен. Головну героїню серіалу – Риту Скороход (Анастасію Іванюк) ми взагалі знайшли в самий останній момент. Тоді ми вже дивилися всіх по другому колу. На другому етапі відбору ми робили проби з режисером. Весь процес кастингу зайняв у нас теж два місяці.

- Коли прописувався сценарій серіалу "Швидка", ви орієнтувалися на якісь популярні медичні серіали?

/ Фото: прес-служба НЛО TV

- Ми не брали якийсь один серіал за основу. До того ж, у нас вже є досвід розробки серіалів з нуля. У випадку зі "Швидкою" ми придумали "канву" – дві бригади парамедиків, які конкурують між собою. Також використовували класичну комедійну побудову, коли є 6-7 головних героїв. Орієнтувалися, звісно, на американську серіальну індустрію. Їм можна довіряти (усміхається). Ми будували гумор на яскравих персонажах з цікавим бекграундом. Ще ми відштовхувалися від класичних героїв, тому, якщо розібрати наших героїв, то там можна знайти таких класичних героїв – Панталоне, Арлекіно, П'єро та інших персонажів, які є в Комедії дель арте (вид італійського народного театру, спектаклі якого створювалися методом імпровізації, – журн.).

Ми зробили серіал, в якому зв'язали лікарню і парамедиків, чого ніхто не робив раніше. Тут буде не тільки класична медицина, а й цікаві історії з детективним сюжетом. Навіть буде невелика пародія на серіал "Доктор Хаус".

- Чи були якісь смішні моменти під час зйомок серіалу?

- Випадок, який мене найбільше насмішив: за сюжетом до одного з головних героїв – Артема (грає Назарій Кошарський) приставала дівчина. Для того, щоб якось її відштовхнути, він спробував підлаштувати зраду. Дівчата в серіалі відмовилися йому в цьому допомагати, тому на допомогу зголосився тільки його друг по бригаді – Гена (Ярослав Герус). Персонаж Ярослава надів жіночі панчохи, і вони разом з Назарієм під ковдрою зображували секс. Ярослав Герус – це дуже жорсткий троєщинський хлопець. На Назара, який виліз з-під ковдри, було страшно дивитися. Я запитав у нього після знятої сцени: "Що з обличчям?". Назар відповів: "Найстрашніше було дивитись йому в цей час в очі" (сміється).

Взагалі, коли актор бере в руки шприц – це вже смішно (усміхається). Прекардіальні удари, запуск серця ударом кулака – все це ми попередньо передивлялись, щоб розуміти, як це робити правильно, і щоб це не виглядало в кадрі нерозумно. Найважливіший критерій тут – щоб все, показане на екрані, було талановитим і смішним. Гумор зараз розвивається і стає все більш сміливим, тому нам важливо було дотриматися якоїсь грані. Часом нас заносить, але я намагаюся тримати себе в руках.

/ Фото: прес-служба НЛО TV

Ще було дуже багато геройських вчинків з боку акторів, тому що деякі речі їм непросто давалися – це сцени з розрізами і розтинами. Коли ми знімали такі сцени, то згадували хімію – наприклад, що при контакті з чим викликає "правдоподібний" червоний колір. Автору для того, щоб виписати історію з постановкою діагнозу для однієї серії потрібно витратити близько 8 годин тільки на вичитку медичних енциклопедій і сайтів. Досить часто доводилося звертатися за консультацією до професійних медиків.

- Як ставитеся до імпровізації на майданчику?

- Будь-яка імпровізація повинна бути підготовленою. Якщо актор не вичитав сценарій і не знає, про що ця історія, то ніякої імпровізації не вийде. Говорячи про підготовку, я маю на увазі внутрішню готовність до цього. Наприклад, Андрій Бурим в "СуперКопах" далеко не завжди міг керувати своїм персонажем – Георгієм Маміашвілі. Це ж стосується і персонажа Фелікса Аброскіна в "Дефективах" – це були просто "бризки шампанського". І Андрій, і Фелікс так вживались, що з них імпровізація сама лилася. У таких випадках відбувається диво – персонаж ситуативно пише нову історію, хоча все одно залишається в рамках "скелета" сценарію. Якщо ж на майданчику артист просто починає додавати слова від себе і валяти дурня – я можу бути дуже жорстким режисером.

- Ви на знімальному майданчику більше друг чи суворий учитель для акторів?

- Буває по-різному. Але я люблю своїх акторів і не можу з цим нічого зробити. Часом я до них ставлюся як до дітей (усміхається). Я навіть коли їх лаю, то це все одно в межах мого доброго ставлення до них. Мені цим і подобається моя робота (усміхається).

- Можете назвати причини, чому глядачеві варто дивитися серіал "Швидка"?

- Для того, щоб щось вийшло, важливо, щоб зійшлися всі зірки. "Швидка" на сьогоднішній день – це найкраще, що зробила команда 17 Production (Андрій Бурим, Слава Дергачов), тому я так ціную цю роботу. У цьому серіалі все на своїх місцях. Крім гарної команди, тут дуже сильний сценарій. Я абсолютно впевнений, що в серіалі найголовніше – це сценарій. Тільки після цього кастинг і на третьому місці – режисер. Хоча, якби не було тут хоч одного елемента, нічого не вийщло б (усміхається).

Ще у нас чудові актори, непоганий талановитий режисер, дуже сильна адміністративна група, яка все це організувала, і хороший оператор. Вся творча група дуже хотіла якісно зробити продукт – це дуже важливо.

- Якщо актор дуже талановитий, але при цьому дуже конфліктний на майданчику – з ним краще попрощатися?

- Виходячи з моєї практики, навіть в цій ситуації можна домовитися. Просто використовується тактика "техніки терору і пряника" – це дозволяє знайти підхід до будь-якої людини. Звичайно, в такій ситуації хтось повинен зайняти позицію злого, а хтось – дуже злого поліцейського. А я добрий (усміхається).

Багато в чому від мене, як від режисера, залежить, яка атмосфера буде на майданчику. Мені потрібно, щоб людям було комфортно один з одним працювати. Уміння організувати людей і зробити так, щоб вони один одного поважали на майданчику – це теж моє завдання. Для мене дуже важливі не тільки професійні, а й людські якості при підборі акторів. Тому люди, з якими ми працюємо – реально чудові. Якщо людина "нехороша" – для нас це знак, що ми не зможемо добре працювати разом і потрібно знайти людину порядну. Адже актор – це професія специфічна, яка накладає певний відбиток на поведінку, і цьому є пояснення. Акторові часто доводиться бути іншою людиною, "надягати" її на себе, він дуже залежний від інших людей і це одна з тих причин, чому я пішов з цієї професії – мені не подобалося бути залежним.

- Другий сезон серіалу "Швидка" буде?

- Так, зараз ми закінчуємо писати сценарій другого сезону. Зйомки другого сезону почнуться в квітні – він точно буде цікавим і дуже ретельно пропрацьованим.

- Ваша сім'я дивилася перші серії серіалу?

- Вони мої фанати! (Сміється). Я і сам днями подивився перші серії з великим задоволенням як глядач. Тому що, коли ти працюєш над серіалом як режисер, ти все одно шукаєш там якісь недоліки. Скажу чесно: отримав масу задоволення від перегляду (усміхається).

Ще ми відстежуємо відгуки в соціальних мережах, і поки що вони нас радують.

- Але є і порівняно негативні. Наприклад, не всім до душі "цькування" Рити (грає Анастасія Іванюк)...

- Такій поведінці буде пояснення в серіалі, і Рита буде ще рости. Це персонаж з таким характером, що вона зуміє за себе постояти. Її героїня – дуже неоднозначна, з серйозним стрижнем. І коли Шульга в серіалі на неї тисне – це можливість її підстьобнути, щоб вона рухалася вперед. Він як тисне на неї, так і підтримує у важких ситуаціях. Наприклад, коли на її очах помирає людина, він знаходить слова, щоб її підтримати.

- Чи не хочете в другому сезоні залучити зірку до зйомок?

- Залучимо – це буде Валерій Харчишин. Він у нас заспіває і "захворіє" в серіалі. А ми його врятуємо (усміхається).

- Ви не плануєте знімати свого сина в "Швидкій", як робили це в "СуперКопах"?

- Мій старший син уже знявся в першому сезоні серіалу (усміхається). Він планує і надалі займатися акторською майстерністю. Не знаю, чи буде необхідність в отриманні акторської освіти для нього, тому що я не бачу сенсу в навчанні впродовж п'яти років акторського ремесла. Думаю, будемо вчитися на практиці, адже акторами стають не в театральних інститутах.

- Тобто, ви вважаєте, що акторові не обов'язково отримувати "класичну освіту?

- Артистами стають на практиці – граючи в театрі і знімаючись в кіно. Хоча я сам навчався в театральному інституті, і у мене на той час були одні з найкращих педагогів. Ще багато залежить від самого актора, його бажання і таланту.

Наприклад, головний герой в "Швидкій" – Гена Василенко – в 26 років вже зіграв Гамлета в серйозному театрі. Коли він прийшов на проби, я зрозумів, що це майбутня зірка. І взагалі не здивувався, коли він перерахував ролі, які вже встиг зіграти в театрі. Йому дуже непросто далася роль Шульги, він дійсно дуже переживав. Щоб образ склався, нам довелося постаратися.

/ Фото: прес-служба НЛО TV

- А режисерові варто отримувати профільну освіту в Україні?

- У моєму випадку я вчився на режисера драми, але також багато вчився по ходу. Театром я ніколи не хотів займатися, хоча у мене виходило. Коли я закінчив інститут, то пропрацював в театрі кілька років. Мої педагоги порадили мені пробувати займатися режисурою. Професія режисера – це вміння розповісти історію. Якщо у тебе виходить зробити це, використовуючи ті інструменти, які у тебе є (сценарій, акторський склад), значить, ти хороший режисер.

- А як не сумніватися і бути досить впевненим в тому, що ви робите?

- Сумнів – це стимул пізнання. Якщо я перестаю сумніватися, то мені здається, що щось пішло не так. Пробувати різні підходи під час зйомок – це необхідно, такий процес. В акторській професії є чітке ремесло, але в ньому немає чіткої технології, як потрібно робити правильно. Найважливіше для мене – вміти просто і виразно розповісти історію. Адже чим складніше людина говорить, тим складніше зрозуміти, що саме вона хотіла сказати.

Нагадаємо, що серіал "Швидка" виходить по буднях о 20:00 на НЛО TV.