Вчені з'ясували, як уникнути черг в метро

12 вересня 2016, 06:06
У лондонській підземці провели незвичайний науковий експеримент

Вчені закликали не проходити по ескалатору. Фото: www.baltinfo.ru

Британські вчені закликають пасажирів метро стояти на місці , а не проходити зліва по ескалатору .

Вони математично довели , що любителі крокувати лише трохи виграючи у швидкості підйому , створюючи при цьому черзі.

РОЗРАХУНКИ. Як пише "Газета.Ру", британські математики Лукас Добровський і Шівам Десаї вирішили з'ясувати , як можна зменшити черги , які скупчуються біля основи довгих ескалаторів . Вчені працюють в лондонському офісі Capgemini – одній з найбільших в світі консалтингових компаній у сфері управління та інформаційних технологій .

Реклама

Традиційно на ескалаторах в британському та американському метро люди стоять праворуч і проходять зліва , при цьому ті , хто порушує традиції і зупиняється зліва , можуть почути за спиною невдоволене бурчання .

Для початку вчені спустилися на станцію " Грін Парк " , щоб зробити основні спостереження . Виявилося , що пасажири , які стоять нерухомо , в середньому займають кожну другу сходинку ескалатора , ті , хто йде , – в кращому разі кожну третю .

Іншими словами , ходоки займають більше сходинок , ніж нерухомо стоячі пасажири .

Реклама

При цьому з'ясувалося , що ті, хто йде вгору долають всю довжину драбини за 26 секунд , а ті, що стоять – за 40 секунд . Вчені припустили , що , якщо переконати ходоків стояти на ескалаторі , його пропускна спроможність збільшиться .

Отримані вихідні дані вчені завантажили в Simul8 , існуючу програму для моделювання процесів виробництва , логістики та проектування , і прогнали її через два сценарії .

Припустили , що кожні дві хвилини на обидві сторони платформи прибуває по одному поїзду , з якого виходять в середньому 65 осіб , таким чином , в годину через ескалатор проходять близько 4 тис . осіб .

Реклама

Виявилося , що пасажири , нерухомо займають обидві сторони ескалатора , на конкретній станції " Холборн " повинні долати весь шлях за 59 секунд . Ті ж , хто вирішує йти , можуть дістатися до верху швидше , за 46 секунд , проте при такому сценарії черга замість 24 людей виростає до 73 осіб, якщо враховувати , що число охочих постояти зазвичай становить 60 % , то середній час очікування при цьому складе 79 секунд .

Таким чином , перехід на нову систему дозволить значно знизити чергу у ескалатора і загальний час перебування в системі , прийшли до висновку вчені .

Що втрачають ті , хто хоче йти ? Вони втрачають всього 13 секунд часу , що лише на 29 % збільшує час їх підйому . " Середня довжина черги падає . Це означає менший час , проведений біля підніжжя ескалатора , і більшу кількість людей , що проходять через станцію " , – прийшли до висновку вчені .

НЕЗВИЧАЙНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ. Експеримент на станції "Холборн" тривав три тижні. Спочатку було запропоновано штрафувати тих, хто проходив зліва, проте від цієї ідеї відмовилися, і співробітники метро через гучномовці просили людей не проходити по одному з ескалаторів. Результати показали, що, коли пасажири займають стоячи обидві сторони ескалатора, розрахунки здійснюються – черги стають менше. За словами Річарда Ларсона з Массачусетського технологічного інституту, спочатку він розцінив експеримент як дурість, проте потім визнав його висновки: "Схоже, математика права".

На його думку , перехід на нові правила має сенс в певні години , коли на станціях накопичується максимальне число пасажирів .

До речі , закликало стояти , а не проходити по ескалатору зліва цієї весни і празьке метро . Правда , в цьому випадку влада вирішувала не тільки проблему завантаженості , а й зносу ескалаторів .

" Ні в одних правилах нашого відомства не сказано про те , що потрібно займати тільки одну сторону , ні навіть подібних рекомендацій , – заявив представник транспортного підприємства Іржі Штабл . – Пасажири займають зазвичай праву сторону , що призводить до швидкого зношування ланцюга , підшипників і самої доріжки " .

Як говориться в офіційній заяві транспортного відомства , звичні дії пасажирів на ескалаторах призводять до утворення пробок і швидкого зношування одного боку доріжки , що , в свою чергу , означає її частий ремонт .