Навчання для молодших школярів стане легшим

30 липня 2016, 11:00
Малюків стануть вчити розуміти, н зубрити і застосовувати в житті

1-4 класам стане простіше вчитися.

Скарги батьків , що дитину з перших класів завантажують інформацією , яка занадто складна або навряд чи колись стане в нагоді , були почуті в МОН . Під керівництвом відомства на платформі EdEra закипіла робота по розвантаженню програми для початкової школи , і за 2 місяці ентузіасти зробили висновки , які лягли в основу нових навчальних планів для учнів 1-4 класів – вони вчитимуться по них вже з 1 вересня . Як саме хочуть розвантажити молодших школярів , розповіли вчителі та модератори платформи .

УКРАЇНСЬКА : ЧИТАННЯ І ПИСЬМО ПРОСТІШЕ

Реклама

Розвантаження торкнулася в першу чергу тих тем і завдань, які визнали складними, занадто об'ємними або неефективними. Наприклад, для першокласників такі теми, як "Умовне позначення слів", "Спосіб умовного позначення речень", "Складання речень за поданою графічною схемою" замінили практичним знайомством з пропозиціями і їх складанням. "Крім цього, вони повинні будуть вміти робити звуковий аналіз простих за складом слів, таких як "сир","тато" тощо, – пояснює вчитель початкових класів Маргарита Калюжна. – Другокласників звільнили від творів, а обсяг усного висловлювання зменшили з 40 до 20 слів". Також перенесені в третій клас теми ударних і ненаголошених голосних. Не настільки важливим стає якість рукописного письма і не фіксується кількість годин на кожну тему. "Є теми, які клас сприймає легше, є ті, що складніше, – пояснює вчитель початкових класів Ольга Третяк. – Це залежить від настрою дітей і навіть від того, яким за рахунком стоїть урок української". По-третє класах дітям потрібно буде знати склад слів, підбирати однокореневі слова, знати відмінки, але багато тем за частинами мови перенесли в четвертий.

ЧИТАННЯ.Перш за все , зникне перевірка швидкості читання з секундоміром . Також в процесі обговорення всі погодилися з тим , що програма застаріла морально і дітям не цікава . Серед пропозицій було ввести в програму сучасних дитячих письменників . А діти будуть оцінювати не те , позитивний або негативний той чи інший персонаж (тобто не навішувати ярлики ) , а оцінювати його вчинки.

МАТЕМАТИКА: БЕЗ ЗАЙВОГО ЗУБРІННЯ

Реклама

В оновленій програмі відбувся зсув акцентів з знання на розуміння. Так, тепер учні 1 і 2 класів не повинні будуть зубрити таблиці додавання і віднімання (в межах 10 і 20), множення і ділення. "Якщо дитина не розуміє суті цих математичних дій, то у вимозі знати таблиці немає ніякого сенсу", – пояснили модератори нової програми. Молоді вчителі вже висловлюються на форумах, що для літніх вчителів скасування зубріння буде шоком. У МОН очікують, що спочатку будуть тихі протести з таємним задаванням вчити таблиці напам'ять". Однак у відомстві готують рекомендації для таких вчителів, тим більше що запам'ятовування таблиць напам'ять зміщено в треті класи .

ІНФОРМАТИКА." Уроки пропонується зробити цікавішими без нудної інформації – такої , як основні складові комп'ютера , історія обчислювальних пристроїв , файли , папки і операції з вікнами , – пояснили в МОН . – Також прибрали багато термінів , незрозумілих дітям ( гіперпосилання тощо) " .

АНГЛІЙСЬКА: ПЕРЕНОСИ

Реклама

Багато норм, які призначалися для першокласників, прибрали, скоротили або перенесли. Так, тему множини з закінченням -s перенесли до другого класу. Говорити малюкам тепер можна буде менше: першокласникам не 3-4 речення, як раніше, а 2-3, другокласникам – не 4-5 речень (реплік), а 3-4, а письмові повідомлення повинні складатися не з 4-5 речень, а з 2-3. Другокласники не будуть навчати назви місяців і днів тижня (їх вивчення буде в 3-му класі), а третьокласники – часи Past Simple, Future Simple (перенесли на 4-й). З програми 4-го класу прибрали тему "Дикі та свійські тварини". Крім того, в пояснювальній записці запропоновано багато рекомендацій. Зокрема, з приводу використання не менше 10% часу на уроці для написання букв, широкого використання пісень, віршів, відеоматеріалів, введення тим "Їжа", "В кафе", "В магазині", "На вокзалі" та інших, щоб дитина могла озвучити свої потреби в життєвих ситуаціях, вести короткі діалоги і писати смс.

СПЕЦ.Програми англійської мови для спеціалізованих шкіл також спростили . Так , наприклад , тепер першокласникам не доведеться читати і розуміти тексти обсягом 100-150 друкованих знаків , вміти описувати ( себе , друзів , предмети тощо ) на 4-5 речень . У 2 – х класах виключили теми " Предмети в класній кімнаті " , " Шкільне приладдя " , Past Simple перенесений в 3-й клас , зменшено обсяги говоріння і читання ( і в 3 – х , і 4 – х класах ) , Present Perfect перенесений в 4 -й клас , а Past Continuous взагалі прибрали з програми .

ФІЗКУЛЬТУРА, МУЗИКА, ТВОРЧІСТЬ

У художньо-естетичному циклі (мистецтво, праця, музика і фізкультура) найбільше нарікань з боку фахівців стосувалися зайвої інформації. Зокрема, запропоновано вилучити з програми фізкультури розбір історії Олімпійських ігор, років їх проведення і гасел, прописаних там раніше. Прибрано також "лижі і ковзани" з точними вказівками, на якому плечі діти повинні носити лижі, як проходити дистанції, підніматися по схилах, а також плавання і танцювальні кроки. Вчителі фізкультури уточнюють, що все це не заборонено, а виключено саме з обов'язкової програми. "Школи, де є матеріально-технічна база, умови (басейни тощо), піходить для кваліфікації вчителя (хореограф, тренер з плавання), можуть це залишити, – каже вчитель фізкультури з Харкова Ольга Дзюба, яка брала участь в обговореннях розвантаження програми . – Але для альтернативи пропонується загострити увагу на фізичних якостях учнів, таких як пластика, м'язова витривалість, гармонійний розвиток в цілому. Останнє дасть можливість знайти альтернативу, наприклад, бігу з секундоміром".

ТВОРЧІСТЬ.На заняттях музикою першокласникам більше не доведеться розбиратися , що таке " зерно інтонації " , а під час уроків творчості – засвоювати поняття про види і жанри мистецтва . Замість них більше уваги приділять художнім технікам , хендмейду тощо. В освітньому мистецтві також побільшає практики зі створення пейзажів , менше вивчення їх видів . Також введуть уроки з відеоподорожами замість розмов .