ТОП-6 звичок в соцмережах, які можуть коштувати роботи

10 лютого 2016, 08:33
Рекрутери все частіше звертають увагу на "мережевий" імідж кандидата

Рекрутери радять стежити за своєю поведінкою в інтернеті. Фото: ahtubatv.ru

Соціальні мережі стали невід'ємною частиною нашого особистого життя. У кар'єрі вони теж відіграють помітну роль. Відомо досить інцидентів, коли через одного необдуманого поста в Facebook або нешкідливого твіта людей звільняли з роботи. Чи не наймали. Щоб цього уникнути, рекрутери на Business Insider перерахували найнебезпечніші звички людей в соціальних мережах, пише AIN.

Склоки і плітки

Реклама

Якщо ви думаєте, що недільний твіт з хештегом #ненавиджусвоюработу – це нічого такого, подумайте ще раз. Не брешіть і не обговорюйте своїх підлеглих або колег (навіть колишніх) в соціальних мережах. Це перший тривожний дзвіночок для вашого боса – поточного чи майбутнього.

Коли рекрутери бачать, що кандидат виносить робочі відносини в публічну площину, вони сумніваються в ваших командних якостях. Зрештою, якщо ви сьогодні скаржитеся на свою минулу роботу в соціальних мережах, що вас зупинить в майбутньому?

"Часто люди використовують соцмережі для вираження своїх розчарувань. Але згадувати колег або роботу в публічних постах можна лише в позитивному ключі. Інакше це буде мати негативні наслідки", – розповідає Девід Блейкер, засновник і хедхантер агентства Venerate Media Group. І якщо ви так робите, забудьте про те, щоб найближчим часом шукати роботу.

Реклама

Одного разу головний HR компанії TechnologyAdvice в Нешвіллі Шайлін Стуто відкинула найбільш багатообіцяючого кандидата за те, що він твітнув глузування над рекрутинговим процесом: "Ніколи не ставте питання:"Що робить вас унікальним?" випускнику коледжу # дайтероботу # наймітьменезапочуттягумору".

Надмірна відвертість

За ідеєю, в соціальних мережах ви маєте повне право відверто говорити про своє особисте життя, хобі, захоплення тощо. В принципі, так і є – чи роботодавці відкинуть вас тільки за те, що ви публікуєте занадто багато котиків. І все ж перегин з відвертістю може негативно вплинути на вашу кар'єру.

Реклама

Наприклад, не жартуйте з релігією. У 2014 дослідження Карнегі Меллон виявило дискримінацію мусульман в порівнянні з християнами. Тому Блейкер не рекомендує вказувати релігійну приналежність в соціальних мережах – як би там не було, це може коштувати вам місця.

Мам, боюся, що це не Ісус ...

Ще одна гаряча тема – вагітність. За даними дослідження Університету Райса від 2013 року, вагітні співробітниці часто стикаються з упередженістю з боку роботодавця. Це може виражатися в зневажливому тоні спілкування, постійні спроби швидше закінчити розмову і т.п. "Роботодавці не мають права прилюдно критикувати співробітників з таких причин. Але вони можуть сказати вам, що знайшли кандидата краще, тому ви не отримаєте роботу", – каже Блейкер.

Разом з тим, сила-силенна людей без задньої думки діляться в соціальних мережах своїми релігійними поглядами і сімейними новинами. Якщо ви один з них, то хоча б подбайте про налаштування приватності, захистивши поточних або потенційних роботодавців від причин позбутися вас.

Суперечливі пости

Одного разу дівчина попросила тривалу відпустку, оскільки потрапила в аварію – на відновлення був необхідний час. Але незабаром після цього її бос випадково побачив в соціальних мережах фотографії, як вона катається на водних лижах. Зрозуміло, виходити з відпустки їй не довелося.

У свою чергу Блейкер одного разу викрив кандидата у брехні, коли в результаті пошуку виявив твіт, який доводить, що чоловіка не скоротили, а звільнили з ганьбою і заслужено. "Якщо ви готуєтеся до співбесіди, переконайтеся, що у вашому резюме те, що рекрутери хочуть бачити. А потім перевірте свої соцмережі на предмет протиріч", – рекомендує він.

Безграмотні записи

Кого хвилює, чи знаєте ви різницю між "в загальному" і "взагалі", і як правильно писати слово "прекрасний" – через "и" або через "е"? Рекрутерів, наприклад. 66% кандидатів відкидають за безграмотність. "Для мене це великий червоний прапор, тому що це свідчить про недбалість", – каже Нік Коркоділос, рекрутер і автор блогу AskTheHeadhunter. За його словами, кандидати рідко допускають помилки в резюме або на професійних ресурсах, зате вони часто неграмотно пишуть в соціальних мережах.

Коркоділос рекомендує перевірити граматику, перш ніж публікувати пост. Елементарно скопіювати текст в вордовскій документ і запустити спелчек. Це може врятувати не тільки вашу репутацію, але і кар'єру.

Сумнівний контент

Рекрутери багато чого побачили в соціальних мережах, починаючи від пропаганди наркотиків і закінчуючи сексуальною бравадою. "Один матюк і фотографія в галасливій компанії в оточенні порожніх пляшок мене не злякають. Але якщо це не поодинокий випадок, і порожні шоти у вас на кожному третьому фото, я дозволю собі засумніватися у вашій здатності добре виконувати роботу", – каже Коркоділос.

Це також поідіймає питання про ваші життєві погляди. "Як ви себе показуєте, ваша репутація – це те, на чому грунтується вартість ваших акцій", – говорить експерт.

Поскрольте свою стрічку, уявіть, що ви на місці рекрутера, який оцінює вас, і вичистіть все це неподобство. Запитайте себе, якби я був HR, я би покликав цю людину на співбесіду? А ще час від часу гуглити себе на предмет розгнузданого контенту в мережі з вашою участю. За повного імені, по своїх поглядам, школі і містам, в яких ви жили. "Це особливо важливо, якщо у вас не поширене ім'я. Тому що набагато простіше відшукати компромат на Даздраперма Ортинський, ніж на Ольгу Іванову", – каже Коркоділос.

Якщо щось нехороше спливе, зв'яжіться з людиною, який це опублікував, і попросіть видалити. Або постарайтеся наповнити мережу позитивним контентом про себе, в якому цятки бруду просто захлинуться.

Хуліганство

Рекрутери не люблять тролів. Якщо вони виявлять, що ви критикуєте когось за статевою, релігійною, расовою або політичною ознакою в коментарях, вашу кандидатуру з великою ймовірністю буде відкинуто.

Майте на увазі, що навіть якщо ви не злісний хейтер, іноді навіть якісь нешкідливі жарти виглядають досить зловісно в соціальних мережах, і можуть бути витлумачені хибно. Хоча б тому, що ті, хто їх побачить, на відміну від близьких друзів не знають, що це у вас таке почуття гумору.

Одного разу Блейкер звільнив жінку за расистський коментар, який вона опублікувала в Twitter з хештегом # хвилинкачорноїісторії. "Вона запевнила, що це була просто жарт, але я їй не повірив", – каже він.

Щоб не виглядати непрезентабельно в мережі, керуйтеся правилом великого пальця. "Ви можете створити собі абсолютно будь-яке реноме, так чому б не виглядати мілашкою, людиною, яким ви самі могли б пишатися? Підвищуйте стандарти своєї поведінки і поводьте себе так, щоб це йшло вам на користь, а не на шкоду", – рекомендує Коркоділос. Тоді рекрутери побачать у вас командного гравця і захочуть привнести ваш позитивний настрій в колектив.