Стоповер: як з користю розпорядитися довгою перервою між двома рейсами

16 вересня 2017, 14:00
Як не потрапити в "відкриту пащу" розімкненого рейсу

Очікування. Замість того щоб добу маятися

Знання тонкощів авіаційних перевезень відкриває для мандрівника нові можливості . Наприклад , дозволяє по дорозі до головної мети своєї подорожі провести ще і день -другий в цікавих містах , розташованих на маршруті перельоту . Іншими словами , при збереженні початкового бюджету запланованої подорожі ( або з деякою доплатою ) з'являється можливість розширити первинну програму поїздки .

Визначаємося з термінологією

Нормативні документи Міжнародної асоціації повітряного транспорту ( IATA ) свідчать , що перебування в аеропорту в проміжному пункті проходження по маршруту тривалістю не більше 24 годин – це просто зупинка ( англ . Layover ) .

А якщо очікування в аеропорту пересадки наступного рейсу тієї ж авіакомпанії займає більше доби , то ми маємо справу зі стоповером ( англ . Stopover ) . Оскільки кожна авіакомпанія зацікавлена в максимально великій кількості транзитних пасажирів , то клієнту , який погодився на стоповер , авіаперевізник готовий запропонувати р ізні бонуси . Іноді ці послуги платні , іноді – зовсім дармові . Більш того : можлива ситуація , коли вартість перельоту зі стоповером може виявитися навіть дешевше вартості перельоту з зупинкою в кілька годин .

Реклама
Важливий момент : переліт повинен виконуватися однією авіакомпанією від початкового до кінцевого пункту . Наприклад , якщо пасажир летить з Києва в Джакарату з проміжною зупинкою в Стамбулі , то на благодаті стоповера він може претендувати , якщо весь переліт Київ – Джакарта він виконує рейсами однієї авіакомпанії .
 
Крім того , якщо пасажир раптом передумає в Стамбулі летіти далі в Індонезію ( або з якоїсь іншої причини не продовжить переліт ) – йому доведеться компенсувати витрати авіакомпанії на надані в ході стоповера послуги .

Чому так трапляється

Схема перевезення пасажирів у великих авіаперевізників така: базовий аеропорт (хаб) є центром, в який ближньому і середньомагістральні лайнери звозять пасажирів з відносно близьких міст. Частина пасажирів тут закінчують свою повітряну подорож, решта ж заповнюють далекомагістральні літаки, які вирушають на інший край світу. Щоб максимально заповнити такий літак, що відправляється з Європи, наприклад, в Південно-Східну Азію чи Америку, знадобиться деякий час, адже потрібно дочекатися всіх бажаючих, які прибувають з безлічі міст. Ось в такій ситуації і можливі тривалі перерви між рейсами в аеропорту-хабі.

Як знайти потрібний стоповер

Cтоповер пропонують не всі авіакомпанії і не скрізь . На етапі планування подорожі розумно поцікавитися такою можливістю в представництві компанії . При підборі квитків через сайти ставимо позначку на опції multiple destinations / stopover в настройках і шукаємо стикування більше 24 год. Крім того , деякі сервіси пошуку квитків дозволяють відразу підбирати перельоти зі стоповером .

Не забудьте вивчити умови тарифу авіаквитка – зрозуміло , до того , як його купите : цілком можлива ситуація , що стоповер по уподобаному маршруту теоретично доступний , але в умовах тарифу присутня похмура позначка Stopover not permitted ( стоповер не вирішено ) .

Реклама

Пошук. Краще шукати в мережі

Finnair Stopover: кілька днів у столиці Фінляндії

Авіакомпанія Finn Air пропонує своїм пасажирам , які подорожують через столицю країни – Гельсінкі , різні варіанти послуги Finnair Stopover . Пакети розраховані на різний час перебування – від одного дня до 5 ночей . Відповідно , і ціни змінюються . Найкоротший варіант ( 75 євро ) розрахований на кілька годин і включає трансфер з аеропорту , автобусну екскурсію по місту , безкоштовну чашку кави або чаю . А стоповер з ночівлею ( від 135 євро ) – трансфер , сніданок в готелі і автобусний тур .

Реклама

Вантаа. Аеропорт знаходиться в 17 км від столиці Фінляндії

Dubai Stopover — класичний варіант

Аеропорт Дубай є хабом для авіакомпанії Emirates , що пропонує послугу Dubai Stopover . Це один з найвідоміших і популярних варіантів стоповера . Вартість послуги на сайті авіакомпанії Emirates заявляється " від $ 45 за ніч " і залежить від " зірковості " готелю , який забронює турист . Забронювати можна до трьох ночей , але пари днів на знайомство з цим цікавим містом цілком достатньо .

Послуга включає в себе візу на 96 год . , проживання , трансфер з аеропорту в готель і назад . Послугу можна замовити з сайту відразу після покупки квитка , а оплатити в віконці Hotels & Visas for Dubai вже в залі прильоту .

Оскільки в Dubai Stopover входить ще й отримання візи ( плюсуємо ще $ 62 ) , то доведеться ще до поїздки зв'язатися з представництвом авіакомпанії , щоб утрясти формальності . Якщо немає бажання тягнути багаж в місто – його можна залишити в камері зберігання ( послуга left luggage ) в терміналах 1 і 3. Вартість послуги – $ 7 за зберігання одиниці багажу протягом 12 год .

Гігант. Термінал 3 аеропорту Дубай є найбільшим в світі

Portugal Stopover: знайомство з Лісабоном

Португальська авіакомпанія TAP пропонує послугу Portugal Stopover . У разі якщо мандрівник летить через лісабонський аеропорт міжнародним рейсом ( або внутрішнім , але на Мадейру , Азорські острови або в Альгарве ) , то він може зупинитися на 1-3 дні в Лісабоні або Порту . Платити потрібно тільки за готель , та й то за низькими спеццінами. Крім того , в Portugal Stopover входить безкоштовна пляшка вина в ресторані – партнері програми , безкоштовні тематичні екскурсії та відвідування виноробні.

Португалія. Аеропорт Портела — база авіакомпанії TAP Portugal

Stopover in Stambul: готель — безкоштовно

У пасажирів Turkish Airlines, що летіли міжнародними рейсами через Стамбул, є можливість безкоштовно провести пару ночей в цьому місті. Пасажирам економ-класу пропонується одна ніч в готелі 4 * в історичному районі Султанахмет, а тим, хто летить бізнес-класом, – дві ночі в готелі Hilton на пл. Таксім. Умови стоповера: час стикування – мінімум 20 год., рейс повинен бути міжнародним (якщо зі Стамбула ви прямуєте в інший турецьке місто, то пропозиція не діє), а квитки – в обидва боки.
Послугою можна скористатися або на прямому перельоті, або на зворотному. Ваучер на поселення оформляється разом з квитком в агентстві, представництві або на сайті авіакомпанії. Уточнимо, що трансфер з аеропорту в готель і назад – за рахунок пасажира. Крім того, багаж на час стоповера потрібно буде забрати в аеропорту і потім знову здати при реєстрації на наступний рейс. Втім, є одна послуга, яка спростить життя мандрівникові, – сервіс Miniport. Офіси Miniport розташовані в місті, на площі Таксім і в аеропорту Ататюрк (Metro Floor). Пасажир може залишити багаж або в офісах Miniport, або на ресепшені декількох готелів, де надається ця послуга. І поки пасажир гуляє по Стамбулу, багаж буде доставлений в аеропорт, в офіс Miniport (авіакомпанія просить з'явиться в офісі за 2 год. до вильоту). Вартість сервісу – приблизно $ 3.

Стамбульський Ататюрк — третій за пасажиропотоком аеропорт в Європі

SSH: ніч і екскурсія в місті лева

Чангі – базовий аеропорт авіакомпанії Singapore Airlines . Пакет послуг авіакомпанії на випадок стоповера називається Singapore Stopover Holiday ( SSH ) . Базовий пакет SSH ( від $ 30 / ніч на людину ) передбачає ночівлю в одному з готелів Сінгапуру і трансфер від аеропорту до готелю і назад . У розширеному варіанті пакета ( від $ 40 / ніч на людину ) додається ще і безкоштовний вхід на півтора десятка пам'яток Сінгапуру і проїзд на екскурсійному автобусі SIA Hop – on Bus .

Чангі. Аеропорт Сінгапуру є одним з найбільших авіаційних хабів в Південно-Східній Азії

Дещо про розімкнені маршрути

Якщо вже зайшла розмова про премудрості перельотів з зупинками , то варто розповісти ще про одну ситуацію . Вона отримала лякаючу назву – " відкрита паща " ( англ . Open jaw ) . Йдеться про так званий розімкнений маршрут .

У цьому випадку на ділянці " назад " пасажир вилітає з аеропорту , який не збігається з пунктом прибуття на ділянці " туди " . Між пунктом прибуття на шляху " туди " до пункту відправлення додому пасажир пересувається , як йому заманеться ( автомобіль , поїзд , рейс іншої авіакомпанії ) . Обов'язкова умова для " відкритої пащі " – щоб всі перельоти за маршрутом виконувала одна авіакомпанія . Нерідко покупка квитка за розімкненим маршрутом і зручніше , і навіть дешевше .