Sony презентувала PlayStation 5: переваги і недоліки ігрової приставки

20 березня 2020, 12:40
Японська компанія розкрила всі характеристики PlayStation 5, які виявилися слабкішими від Xbox Series X, але не робіть поспішних висновків

PlayStation 5 слабкіше Xbox Series X, але не зовсім / Фото: ixbt.com

Довгоочікувана презентація ігрової приставки нового покоління PlayStation 5 від Sony відбулася. Однак вона розчарувала глядачів своєю подачею. По-перше, представники Sony не показали зовнішнього вигляду консолі, а лише розкрили її апаратне оснащення, яке виявилося майже ідентичним Xbox Series X. По-друге, сама презентація була дуже дивною: занадто нудною для гравців через велику кількість технічних термінів, а для розробників – надто поверховою і навіть другорядною. Багато видань почали говорити, що захід Sony, який відбувся в онлайн-режимі, провалився. Але чи так це насправді? У цьому розбирався ресурс The Verge. (Доскрольте новину до кінця, щоб подивитися повне відео презентації).

Читайте також:

Реклама

В обох приставках інтегровані особливі 8-ядерні процесори на базі архітектури AMD Zen 2, але з різною частотою. Графічна підсистема заснована на архітектурі AMD RDNA 2 і теж створена за індивідуальним замовленням. При цьому GPU у PlayStation 5 має 36 обчислювальних блоків і підтримує частоту до 2,23 ГГц, а продуктивність заявлена на рівні 10,28 TFLOPS (терафлопс). У разі Xbox Series X графічне рішення налічує 52 обчислювальних блоки, працює на частоті 1,825 ГГц, а продуктивність досягає вже 12 TFLOPS.

Дивіться також в сюжеті про те, наскільки небезпечні комп'ютерні ігри:

Реклама

Головна претензія багатьох блогерів у тому, що "PlayStation 5 буде слабкішою за Xbox Series X". У цифрах і синтетиці на перший погляд Microsoft здобуває перемогу, ще навіть не вступивши в битву. Але вся суть розкривається у деталях.

Переваги PlayStation 5

Sony використовує змінні частоти для центрального процесора і графічного ядра. І, як кажуть представники компанії, у консолі є ліміт енергоспоживання, обумовлений можливостями системи охолодження. Таким чином, продуктивність пристрою буде змінюватися в залежності від навантаження гри. Sony сподівається, що, запропонувавши розробникам менше обчислювальних блоків, які працюють зі змінною (і вищою) тактовою частотою, компанія зможе забезпечити кращу продуктивність PlayStation 5.

Однак такий підхід зажадає додаткової оптимізації, а значить і підвищених витрат на розробку. На практиці, мало хто буде так заморочуватися, крім внутрішніх студій Sony. Внаслідок цього, всю силу розкриють тільки ексклюзивні проєкти для PS5, а у мультиплатформових проєктах шальки терезів будуть схилятися на користь Xbox.

Реклама

Читайте також:

Друга помітна різниця у способі зберігання даних. Обидві ігрові приставки перейшли на накопичувачі SSD формату NVMe – це дійсно разюча відмінність від консолей попередніх поколінь. Обидва створені за індивідуальним замовленням. PlayStation 5 використовує NVME SSD ємністю 825 ГБ з максимальною швидкістю передачі даних 5,5 ГБ/с. Xbox Series X пропонує NVME SSD ємністю в 1 ТБ, але більш ніж удвічі меншою продуктивністю – 2,4 ГБ/с.

Таким чином, час завантаження ігор може помітно відрізнятися на консолях. Для PlayStation 5 передбачена можливість розширення сховища за допомогою стандартних комп'ютерних NVMe накопичувачів, а для Xbox Series X потрібно буде використовувати пропрієтарні накопичувачі розширення ємністю до 1 ТБ, що вплине на підвищення вартості.

Недоліки PlayStation 5

Sony не показала, як буде виглядати PlayStation 5 для споживачів, адже девкіти давно розсекретили самі розробники. Своєю чергою, Microsoft ведуть правильну маркетингову кампанію, демонструючи остаточний дизайн Xbox Series X і поступово розкривають можливості своєї консолі, головні з яких неймовірно швидке завантаження ігор і підтримка всієї лінійки ігор попередніх поколінь.

Також Sony не розповіла про будь-які помітні програмні особливості своєї ігрової консолі наступного покоління. Водночас Microsoft обіцяє трасування променів і можливість швидкого відновлення ігор завдяки підтримці функції Quick Resume.

Читайте також:

Ну, і найголовніше – ціна. Поки ані Microsoft, ані Sony не ризикують називати цінники в умовах кризи, яка набирає обертів. Що стосується консолей нинішнього покоління, то Sony змогла продемонструвати більш високі обсяги продажів PS4 в тому числі завдяки тому, що її ціна була на 100 доларів нижче, ніж у Xbox One.

Де ігри?

Ще одним компонентом успіху, звичайно ж, є доступні ігри і супутня екосистема. У Sony було безліч відмінних ексклюзивів для PS4, і така ситуація призвела до труднощів у Xbox One. Поки немає докладних відомостей про те, які ігри будуть доступні при запуску PS5 і Xbox Series X.

Microsoft взяла на себе зобов'язання запустити Halo Infinite разом з Series X, хоча цей проєкт також буде доступний на комп'ютерах. Разом з тим, Microsoft може зробити ставку на ігрові сервіси та підписку, які фактично врятували Xbox One від забуття. Компанія планує об'єднати потокову передачу ігор Xbox Game Pass і xCloud цього року. Крім того, Microsoft купує студії для створення ексклюзивних ігор для Xbox, але очікується, що при запуску Xbox Series X не буде ексклюзивних ігор від першої особи.

Нагадаємо, що раніше ми пояснювали, чому PlayStation 5 виграла битву приставок задовго до її початку. Також ми повідомляли про те, що геймпад PlayStation 5 отримає чотири нові кнопки .