Скільки часу дітям можна проводити з гаджетами

22 жовтня 2016, 04:52
Для дітей у віці 2-5 років використання засобів масової інформації необхідно обмежити до 1 години на день

Фото: detpsycholog.ru

Через телебачення , смартфони і планшети в житті дітей та підлітків 24/7 переважають засоби масової інформації . Ключ до здорового балансу між віртуальним життям і реальністю знайшла Американська академія педіатрії . Вона – то і випустила набір керівних принципів , які допоможуть батькам подарувати своїй дитині здорове дитинство . Українським батькам такі рекомендації теж можуть піти на користь , пише likar.info.

Перше , що пропонують фахівці , розвідати обстановку і звернути увагу на кількість часу , який діти проводять в мережі . Для цього навіть створили інтерактивний онлайн – інструмент для сімей , який дозволяє створити свій персональний медіа – план і регламентувати час користування гаджетами .

Реклама

"Батьки повинні взяти під контроль використання смартфонів і комп'ютерів, а також перегляд телебачення і пояснити дітям, чому це необхідно. Часте використання засобів масової інформації не тільки забирає дорогоцінний час, які діти повинні витрачати на розвиваючі ігри, прогулянки на свіжому повітрі, навчання і сон ... Це також таїть в собі безліч ризиків для здоров'я, включаючи дитяче ожиріння, порушення сну, агресію і поведінкові проблеми. А дітям до 18 місяців використання технологій і зовсім не рекомендується", – говорить керівник проекту, педіатр дитячої лікарні в Анн-Арбор (США ) доктор Дженні Радеску, яка фокусується на немовлят і дітей дошкільного віку. – Для дітей у віці 2-5 років використання засобів масової інформації необхідно обмежити до 1 години на день. Також батькам необхідно подбати про якість контенту, який споживають діти: він повинен виключати будь-яку демонстрацію насильства та інших негативних образів, які можуть вплинути на психічне здоров'я дитини".

Для дітей старше 3 років високоякісні програми та розвиваючі мультфільми можуть допомогти освоїти нові ідеї та підвищити їх грамотність. Проте, до 3-х річного віку, незрілий мозок малюка ще не пристосований до обробленню цифрової інформації, можливо викривлене сприйняття того, що відбувається на екрані і в реальному житті. Використання пристроїв для заспокоєння дітей обмежує їх здатність регулювати емоції. І якщо в літаку або під час огляду лікарем, гаджети можуть допомогти заспокоїти дітей, їх використання не повинно бути єдиним методом відвернути і зацікавити дитину в повсякденному житті. Це обмежує дитячу здатність регулювати свої емоції самостійно.

Більшість існуючих розвиваючих ігор та програм , якими кишить інтернет , створюються без участі педагогів.

Вчені попереджають : більшість існуючих розвиваючих ігор та програм , якими кишить інтернет , створюються без участі педагогів . Батькові необхідно знайти певні навички , щоб оцінити продукт , який буде споживати їх діти . Це може бути методична література , консультація педагога або психолога .

Реклама

Будучи прикладом для наслідування , батьки часто самі провокують інтернет – залежність у своїх дітей.

Для дітей у віці 18-36 місяців дуже важливо , щоб дорослі взаємодіяли з дитиною під час використання засобів масової інформації . Дітям цього віку потрібно допомогти розібратися в тому, що відбувається на екрані , це дозволить розділити реальність і цифровий світ .

Для дітей шкільного віку та підлітків використання цифрових засобів масової інформації має бути збалансованим з іншими заняттями . Гаджети не повинні витісняти фізичну активність і практичне вивчення зовнішнього світу , віч-на- віч з його реаліями .

Мінімальна , що можна зробити , спробувати ввести сімейне правило , загальне для дітей і дорослих : під час прийому їжі , сімейного дозвілля і за годину до сну , – ніяких гаджетів!

Доктор Меган Морено, яка розробила проект про використання смартфотов, планшетів та інших гаджетів дітьми шкільного віку і підлітків, підкреслює важливість контролю засобів масової інформації в сімейному блоці: "Мас-медіа можуть мати як позитивні, так і негативні наслідки для дітей та підлітків. І роль батьків у цьому складно переоцінити. Тільки вони можуть встановити необхідні обмеження і відстежити характер взаємодії їхніх дітей і гаджетів. Багато батьків не звертають уваги на те, чим займаються їхні діти. Вони навіть радіють, що дитина, занурившись в екран, поводиться тихо і нікому не заважає. Але на жаль, незабаром вони можуть здивуватися, наскільки агресивно і непередбачувано починають поводити себе діти".