Скільки мают коштувати ковбаса і сосиски

26 червня 2020, 10:03
У проєкті "Ми це їмо", разом з ТМ Бащинський, розбираємося в міфах про ковбасні вироби та сосиски

Кажуть "Чим дорожче ковбаса – тим більше в ній м'яса". Спробуємо розібратися, чи так це.

Сосиски і сардельки – це смачний і зручний продукт, а тому частий гість в споживчому кошику.

У м'ясних відділах таке розмаїття виробів, що найчастіше покупець "зависає" тут довше, ніж в інших відділах. І справді, як визначитися з вибором, адже виробників чимало, асортимент найрізноманітніший – від класики до новинок. Але основна причина – міфи, що існують навколо цих продуктів ще з часів Радянського Союзу.

Сьогодні на ринку ковбасної продукції дуже висока конкуренція і в боях за споживчі симпатії всі засоби гарні. Особливо підігрівання віри в старі міфи та розкручування нових – дуже зручна зброя. Ось тому і втрачаємо багато часу в ковбасному відділі, оцінюючи бажаний продукт з точки зору попередньо "з'їденої" нами інформації.

Почому знижки?

Деякі стверджують, що дорогий продукт – ще не факт, що хороший, можливо просто так виробник хоче заробити, або виробництво дуже витратне, немає можливості оптимізувати виробничі ланцюги.

На що звертати увагу при виборі продукції, ми вже писали раніше. Але ж у кожного свої фінансові можливості і смакові переваги. Так як же вибрати продукт по кишені і водночас не бути обдуреним?

Ми дізналися, яких критеріїв повинен дотримуватися виробник, щоб поняття ціни і якості були збалансовані та виправдані:

  • Наявність власної сировинної бази. Дуже важливий факт, оскільки якість продукції безпосередньо залежить від стабільності сировинної бази.
  • Технічне оснащення, адже технології дозволяють оптимізувати процес виготовлення продукції.
  • Вміння вибудувати шлях продукту від м'ясокомбінату до прилавка магазину без зайвих витрат. Великі компанії з великим обігом можуть собі дозволити не тільки дотримання температурних і санітарних норм, а й оптимізацію витрат на доставку продукції.
  • Порядність і відповідальність – якщо дрібний і тіньовий виробник може собі дозволити не вказувати у складі всі інгредієнти, то можна припустити, що такий виробник готовий заплатити всі можливі штрафи, та тільки оборот офіційний він заявляє мінімальний, тому і штраф його не лякає. А ось великий виробник, який виходить з рекламою на всю країну, показує не тільки свою впевненість і амбіції, а й стає відповідальним за кожен свій крок, за кожну букву на етикетці.
  • Адекватні акції. Якщо ринок пропонує цінові акції, то велика частина з нас повз не проходить, але тут потрібно так само свідомо обирати: звернути увагу на термін продукції, на зовнішній вигляд і на рівень довіри до торгової марки: дрібні виробники можуть собі дозволити змінюватит рецептуру для оптимізації ціни, що неприпустимо у сертифікованого виробника. І найголовніше – рівень знижки, тут задайте собі питання самі: чи може бути продукт зі знижкою -50% в стандартній рецептурі? Чи може продукт коштувати дешевше, ніж 50 грн за кг?

Справа не в ціні?

Зараз ціна по Києву на сосиски вищого гатунку в середньому 239 грн за 1 кг і 127 грн за 1 кг сосисок першого гатунку. Сардельки обійдуться в 154 грн за кг, а ковбаса з шинки – у 174 грн за кг. Однак при виборі продукту, що швидко псується, яким є ковбаса і сосиски, важливо розуміти, якої він якості. Тому краще не на акції дивитися, а розуміти, який перед вами виробник. Адже за фактом в лінійці кожного виробника продуктів і товарів є пропозиції для різних цінових сегментів, тому що завдання виробника – задовольнити споживача з різними потребами.

Наприклад, тільки у ТМ Бащинський (виробник ПАТ "Український бекон") в асортименті налічується 27 видів сосисок, 9 видів сардельок і 11 видів вареної ковбаси. Не дивно, що за три роки рівень продажів продукції ТМ "Бащинський" виріс більш ніж в два рази, зафіксувавши свої позиції в трійці лідерів в Україні. Це говорить про те, що марка визнана покупцем. Рівень лояльності з досліджень "Тейлор Нельсон Софрез Україна" виросла на 11% з 2018 року, а виробничий майданчик – станом на 2019 рік один з найбільш технологічних і сучасних, що доводять міжнародні сертифікати FSSC 22000, ISO 22000: 2005, ISO/TS 22002-1: 2009 і додаткові вимоги FSSC 22000 (Version 4.1).

Отже, обираючи продукцію відповідального виробника, можна завжди бути впевненим у своєму виборі і в якості продукту, яка б ціна не була вказана в ціннику. Ну а якщо потрапите ще й на акцію – то можна сказати вам пощастило.