"Сегодня" в Антарктиді: чому в українських полярників немає свого корабля

4 травня 2017, 22:19
В Україні є науково-дослідні судна, але жодне з них не може вийти в море

Корабель "Ернст. Кренкель" - пущений на металобрухт у 2011 році. Фото: з відкритих джерел

Полярники без кораблів – в Україні немає жодного науково-дослідного судна, яке могло б дійти до Антарктиди. Кораблі, які ходили до крижаного континенту, порізали на металобрухт, а нових не побудували.

Щоб відправити експедицію на станцію, полярникам доводиться орендувати пасажирські кораблі льодового класу.

Реклама

Для полярної експедиції на корабель вантажать продукти, пальне, обладнання для досліджень. Везуть не все, що хотіли б, зізнається начальник полярної станції.

В кінці 90-х друга і третя українські експедиції в Антарктиду ходили на своєму кораблі – "Ернст Кренкель". Пізніше ще двічі – на судні "Горизонт". Обидва кораблі списали і порізали на металобрухт після антарктичних відряджень. Володимир Бахмутов – член самої експедиції в Антарктиду, – каже, могли б використовувати корабель "Професор Водяницький" для поїздок на полярну станцію.

Однак після анексії Криму судно залишилося на півострові і тепер – під російським прапором. Міг би ходити у водах Антарктики "Володимир Паршин", але той іржавіє в порту Південний в Одеській області. Його ремонт коштуватиме близько мільйона євро.

Реклама

Останній український корабель, який виходив у море з вченими в листопаді минулого року – "Шукач", – зламався, і замість 12 днів пробув у морі три. Крім нього, в Україні є ще 11 науково-дослідних суден, але жодне з них не може вийти в море.

Новий корабель, здатний працювати в будь-яких умовах, коштує близько 2 млн доларів. Приблизно стільки ж Україна щорічно витрачає на експедицію на станцію "Академік Вернадський".