Претенденти на перемогу: три картини від режисерів-жінок на Каннському кінофестивалі

18 травня 2018, 11:30
На головний приз в Каннах претендує 21 картина, з них всього три від режисерів-жінок

Відомі актриси влаштували акцію протесту на червоній доріжці Каннського кінофестивалю. Фото: Getty

В цьому році Каннський кінофестиваль дивує не тільки своєю програмою, а й особливою увагою до актуальних тем і трендів. Так, чи не головною темою кінофестивалю вже стала гендерна нерівність в кіноіндустрії. Відомі актриси навіть влаштували мовчазну акцію-протест проти харассмента і дискримінації за статевою ознакою в кіносвіті – Кейт Бланшетт, Крістен Стюарт, Сальма Хайек, Леа Сейду та багато інших зірок пройшли по сходах Палацу фестивалів, взявшись за руки. Учасниць було 82 – рівно стільки фільмів, знятих жінками, потрапили до основного конкурсу Каннського кінофестивалю за всю його історію. Це при більш ніж 1600 картин режисерів-чоловіків!

Генеральний продюсер Одеського міжнародного кінофестивалю Юлія Синькевич
Фото: прес-служба

У цьому році ситуація з кількістю фільмів від режисерів-жінок теж поки не радує. Їх в конкурсній програмі тільки 3 (а всього на головний приз претендує 21 картина). Генеральний продюсер Одеського міжнародного кінофестивалю Юлія Синькевич спеціально для Сегодня.Lifestyle розповіла про ці фільми і про те, чим кожен з них може запам'ятатися і підкорити журі.

Реклама

"Капернаум" (Capernaum)

Ліванська актриса і режисер Надін Лабакі починала як кліпмейкер, а в 2007 році спробувала себе в кінорежисуріТого ж року її дебютний фільм "Карамель" був показаний на Канському фестивалі та зібрав досить теплі відгуки критиків і глядачів. Через чотири роки її другий фільм "І куди ми тепер?" був представлений в Каннах в рамках програми "Особливий погляд", а на Міжнародному кінофестивалі в Торонто отримав приз глядацьких симпатій. Цього разу Надін привезла до Канн сімейну драму про дитину, яка подає в суд на своїх батьків за жорстоке поводження. Сильні сторони фільму – безумовний драматизм, емоційність і увага до важливої соціальної проблеми.

"Щасливий Лазар" (Lazzaro Felice)

Реклама

Аліче Рорвакер називають головною надією нового італійського кіно. У Каннах її добре знають – в 2011 році вона дебютувала тут в "Двотижневику режисерів" з фільмом "Небесне тіло", а в 2014 році отримала Гран-прі фестивалю за фільм "Чудеса". "Щасливий Лазар" – третій фільм Рорвакер, який вже називають одним з головних потрясінь Канн 2018. Головний герой картини – простакуватий італійський селянин Лазар, який несподівано стає другом юнака з аристократичної родини. У картині дивним чином переплетені реалізм і магія, фантазія і релігія, чари і фантастика. Критики називають фільм найвищою точкою творчості Рорвакер на цей момент і одностайні в тому, що він має всі шанси на "Золоту пальмову гілку".

"Дівчина Сонця" (Les Filles du soleil)

Саме перед прем'єрою цієї картини актриси влаштували свій "Жіночий марш" в Каннах. Фільм француженки Еви Юссон заснований на реальних подіях і розповідає про курдський жіночий батальйоні, який готується до звільнення міста від екстремістів. Свобода, опір, героїзм жінок, а також дискримінація жінок у всьому світі – то, на чому акцентує свою увагу режисер. До речі, одну з головних ролей у фільмі – журналістку, яка приєднується до жіночого батальйону – зіграла відома французька актриса Юмманюель Берко, яка три роки тому отримала приз Каннського кінофестивалю за кращу жіночу роль.

Реклама
Нагадаємо, що український фільм удостоєний нагороди на Каннському кінофестивалі: фільм "Жінка на війні" став одним з переможців конкурсної програми "Тиждень критики"