Пророцтва Стіва Джобса про Інтернет в XXI столітті

27 березня 2016, 04:00
Джобс виявився напрочуд правим за багатьма аспектами

Стів Джобс. Фото AFP

У 1996 – му році , батько – засновник Apple ще не повернувся в рідну компанію ( після відходу в 1985 році ) , що не звалив на себе знову тягар керівництва і тому міг мислити широко , глобально . Частина його роздумів відображена в інтерв'ю виданню Wired , яке згодом назвуть " пророчим " – Джобс виявився напрочуд прав за багатьма аспектами , – передає yablyk.com.

Ні кроку без Інтернету

У 1996 – му році веб -середовище офіційно змінило статус на " Всесвітню інформаційну павутину " і прорахувати масштаби її подальшого розростання зміг би будь-який підкований фахівець . Заслуга ж Джобса полягає в розробці концепції " доступу до Мережі де – завгодно " – по суті , він описував те , що сьогодні нам відомо під послугою " мобільний Інтернет " . І в такій якості , говорив Стів , павутина придбає нові , дуже цікаві властивості . Що ми і спостерігаємо .

Реклама

Комерсанти стануть босами Інтернету

Відповідаючи на питання, кому належатиме влада в інформаційному просторі, глава Apple прямо відповів – тим, хто професійно займається торгівлею. Спочатку вони відкриють безліч магазинів в Інтернеті, потім привчать споживачів купувати там товари і послуги, а потім захоплять контроль над основними фінансовими потоками. Яскравою ілюстрацією пророцтва служить історія компанії Amazon – колись вона несміливо намагалася торгувати цифровою макулатурою, а сьогодні гігантські роздрібні мережі рівня Walmart збиваються з ніг, намагаючись наздогнати дітище Джеффа Безоса.

Але це нарочито виставлена на показ, глянцева сторона питання, а якщо звернутися до цифр, то Джобс прогнозував, що переломний момент настане, коли на частку онлайн-угод буде припадати не менше 10% всього обсягу роздрібної торгівлі. За даними Бюро перепису населення США, поточний показник електронної комерції лише 7,5% – головні зміни ще попереду. Однак навряд чи хтось буде заперечувати, що домінуючою силою в Інтернеті беззастережно стали великі комерційні проекти, а унікальні винятки, на кшталт Вікіпедії, лише є підтвердженням даного постулату.

Реклама

Виробник і споживач стануть ближчими один до одного

Джобс відгукувався про посередницькі структури, як про гидоту, яка гальмує ділові процеси і робить речі дорожче, ніж вони є насправді. Причому на порожньому місці – це не опора для бізнесу, а перешкода. З виникненням нових інформаційних каналів виробник і той, хто потребує його товар, виявляться буквально на відстані рукостискання. Це буде актуально і щодо нематеріальних цінностей – численні стартапи, фріланс і послуги аутсорс в наші дні тому приклад. Замість масового товару замовник хоче отримувати те, що потрібно саме йому. І ніхто не поспішає годувати посередників.

Тих, хто ігнорує Інтернет чекає крах

Реклама

Чим щільніше Інтернет буде входити в повсякденне життя , міркував Джобс , тим більше проблем це принесе компаніям з традиційним укладом . Їх чекає як мінімум десятиліття знущальних втрат і болісних змін , а ті , хто будуть терпіти довше всіх , отримають максимум болю , аж до вимушеного і остаточного краху . Здається , музичні лейбли , служби звичайного таксі і книжкові магазини могли б підписатися під цими словами .

Популярність додатків

Ще до появи Ajax і Web 2.0 легендарний IT – чарівник прорахував неминуче ускладнення сайтів і виникнення досконалого нового продукту – повнофункціональних веб – додатків . Прості форми вже не влаштовують людей , якщо в 1996 – му році захват викликала функція відстеження переміщення посилки на сайті поштової служби FedEx , то сьогодні онлайн – гра з парою мільйонів одночасних підключень і десятком -другим віртуальних світів – буденність .

Віртуальний шопінг на всіх рівнях

" Вузьке місце консервативного торгового залу – його матеріальність . Це і фінансові витрати на громіздке обладнання , і загроза вандалізму , і неможливість фізично уявити весь асортимент на відведених кв.м. Наприклад , колір кузова автомобіля – замість того , щоб ставити пліч-о- пліч десять однакових залізяк , простіше залишити одну нейтрального білого кольору і вручити покупцеві CD – диск з програмою , яка розфарбує її на екрані комп'ютера в відповідні кольори " .

Лазерними дисками ми вже не користуємося , а описану концепцію міцно взяли на озброєння – прикладом служить методика продажів автовиробника Tesla . Вибір комплекції і торг відбувається без візиту в магазин і задоволений покупець вперше сідає за кермо свого недешевого автомобіля , коли отримує його поштою .

Про доставку піци або покупку канцелярських товарів і говорити нема чого , однак варто зауважити – в даному випадку має місце бути не стільки вірний прогноз , скільки оприлюднення бізнес – планів . Apple однією з перших взялася за реалізацію новаторською методики продажів , а всі інші не стали зволікати з перейманням досвіду .

Темні століття для ринку ПК

Джобс в інтерв'ю Wired передрік сегменту настільних персональних комп'ютерів сумну долю – скотитися від стагнації до кризи в наступні 10-15 років. Дещо дивно для того, хто буквально через рік почне відродження Apple з випуску концептуального моноблоку, але в підсумку все саме так і вийшло. У 2006-му році купертіновци перейшли на використання процесорів від Intel і з тих пір залишаються одними з небагатьох виробників десктопів і ноутбуків, які показують хоч якесь зростання продажів. Microsoft же, наприклад, стала жертвою власної самовпевненості і зараз змушена кидатися на всіх напрямках відразу, щоб відшукати нове місце під сонцем.

Міграція інформації в хмари

Ви отримуєте масу важливих відомостей по електронній пошті, але не контролюєте сервер з листами. В тому сенсі, що вам не потрібно носити його в кишені і управлятися зі сховищем вручну. Цей склад віртуальний по своїй суті і до таких людство буде тяжіти все більше і більше. Є щось метафоричне в тому, щоб бути вільним від тягаря, не втрачаючи своєї позиції в світі, де все тісно взаємопов'язано безліччю вузликів. Сьогодні експлуатація iCloud, Google Drive, Яндекс.Діск і тому подібних структур поставлена на чільне місце більшості організаційних процесів.

Модернізація шкіл

Незважаючи на те, що особисто Стів був великим ентузіастом впровадження нових технологій в освітніх установах, в 1996-му році він визнавав, що сам по собі комп'ютер не зробить школяра розумнішими. "Ноутбук дитині для навчання" – цей вислів стало прозивним і асоціюється зовсім не з хорошими оцінками. Починати треба з глибоких реформ в системі освіти, щоб грамотності "звичайна" і "інформаційна" злилися в єдине ціле. У державних школах це поки екзотика, але серед приватних закладів, покровителем багатьох з яких є вдова Джобса, його ідеї вкоренилися.

Інформаційне перевантаження і iPhone

В інтерв'ю 1996 року Стів Джобс нарікав , що сьогодні , коли про Інтернет ще не чула і половина планети , люди вже знемагають під вагою надлишкових даних . Вони не в силах засвоїти і застосувати безперервної потік інформації , а поява нових інструментів лише частково компенсує еволюцію і розростання цифрового середовища . І до тих пір , поки вона залишається настільки громіздкою і незручною в експлуатації , їй не під силу кардинально змінити світ .

" Так , нововведення будуть . Але це і близько не можна порівняти з тим , коли люди вперше включили телевізор . Або коли в глухому селі почули першу радіопередачу . Нам не під силу зараз створити щось настільки ж революційне " .

Мабуть , найбільш дивний і суперечливий прогноз Стіва , адже через 11 років він представив світу перший iPhone .