H&M в Україні: чому це круто

18 серпня 2018, 07:00
Ми довго чекали приходу бренду H&M на український ринок – і ось чому

H&M. Фото: Getty

Коли далекого 1947 року майбутній засновник H&M Ерлінг Перссон прибув до США, він і мріяти не міг про те, що через 70 років мережа його магазинів стане найбільшою роздрібною мережею всієї Європи. Надихнувшись не так місцевими пам'ятками, скільки неймовірними за розкішшю і розмахом нью-йоркськими універмагами Macy's і Barney's, навіть подоби яких не було в напівзруйнованій післявоєнній Європі, підприємець відкрив свій перший магазин Hennes, в якому почав продавати поки тільки жіночий одяг, простий і доступний для більшості.

Магазин, який зовсім скоро стане першим H&M
Фото: H&M

Наприкінці 60-х Перссон вирішив розвивати бізнес і придбав магазин для рибалок і мисливців Mauritz Widforss, який після об'єднання з першим став частиною одного цілого, а мережа отримала нинішню назву Нennes&Mauritz – H&M – і розширила асортимент для чоловіків і дітей. У 80-ті бренд вийшов за межі Скандинавії, а на початку нульових підкорив і американський ринок, якому, власне, і завдячував своєю появою.

Реклама

Низькі ціни

З перших днів свого існування ціни в H&M відрізнялися демократичністю. Девіз компанії говорить: Fashion and quality at the best price – "Модний і якісний одяг за доступними цінами". Тому його виробничі цикли є найстрімкішими в світі – шлях від ескізу до готового примірника річ проходить менше, ніж за місяць. А нові колекції випускаються не раз на сезон, а щотижня, що дозволяє постійно знижувати ціни на "застарілі" речі..

Розпродаж в H&M
Фото: Getty

На рівень вартості також впливає відсутність власних фабрик, у зв'язку з чим речі відшиваються переважно в бідних країнах Азії представниками місцевого населення, яким не так вже й багато і платять, за що H&M постійно піддається критиці через обмеження прав робітників третього світу. А також компанія не має власних магазинів, вона орендує площі, здешевлюючи таким чином витрати.

Реклама

Співпраця з відомими дизайнерами

Наразі жоден бренд в світі не піклується так про свій імідж, як це робить Н&M. З 2004 року компанія почала активну співпрацю з відомими дизайнерами, першими з яких став сам Карл Лагерфельд. Створена ним капсульна колекція надійшла лише до двох десятків магазинів і була розкуплена за лічені години.

Після цього в Н&M зрозуміли, що зупинятися точно не варто, і вже через рік на світ з'явилася колекція від Стелли Маккартні, а далі були Versace, Marni, Lanvin, Isabel Marant, Roberto Cavalli, Kenzo, Comme des Garcons і багато інших. Не оминули бренд стороною і зірки шоу-бізнесу – Мадонна, Лана Дель Рей і Кеті Перрі.

Реклама

H&M робить високу моду ближче

Якщо H&M влаштовує рекламну кампанію, то робить це з воістину королівським розмахом. Подію висвітлюють усі можливі ЗМІ, а на рекламних постерах з'являються Наомі Кепмбел, Міранда Керр, Девід Бекхем і Едріан Броуді. До слова, першою моделлю, яка виступила обличчям бренду, була солістка шведського колективу АВВА Анні-Фрід Лінгстад, якій випала честь рекламувати косметику

Віднедавна на щорічному благодійному подію Met Gala можна зустріти не одну зірку в сукніч бренду, яке на вигляд складно буде відрізнити від його родича класу люкс. У числі таких знаменитостей свого часу були актриси Саша Лейн, Сара Джессіка Паркер і модель Джордан Данн. H&M з'являвся на червоній доріжці завдяки Аманді Сейфрід і Пенелопі Крус. А Хелен Хант стала першою, хто надів сукню бренду на вручення "Оскара", щоправда, вона була розшита дорогоцінними каменями і коштувала близько 700 доларів.

Купити гарний одяг стане простіше

Це в рівній мірі стосується як модниць, так і батьків, які також вважають за краще одягати в H&M своїх дітей. Якщо донедавна одяг ZARA можна було купити і у нас, а британський Next замовити на офіційному сайті, то з H&M справи йшли набагато гірше.

Був варіант переплачувати перекупникам або витрачати один із днів відпустки для походу до магазину де-небудь в Польщі або Угорщині. Однако і в останньому випадку привезти можна було переважно одяг. Якщо ж згадати про те, що у H&M існує ще й напрямок Home, то шанси втягнути до літака кошик для зберігання, в'язані пледи або коробку знаменитих свічок в скляних стаканах дорівнювали нулю.

Ми стали ще на крок ближче до цивілізованого світу

Чого гріха таїти, ми дуже довго чекали цього відкриття. Останні років п'ять раз у раз з'являлися новини про вихід H&M на український ринок, які через кілька годин спростовувалися офіційними представниками бренду. Кожна така новина нагадувала знамениту фразу: "Вовки! Вовки!", після якої ніхто вже нікуди не біжить. І ось, нарешті, H&M наш!

А це значить, що український ринок досягло того рівня, коли здатний відповідати вимогам такого комерційного гіганта. І що слідом за ним в наші можливості повірять і інші, наприклад, IKEA, затишку якої нам так не вистачає, або Starbuks зі своєю кавою і термочашками. Загалом, світло в кінці тунелю вже видно, і тепер до нього потрібно просто йти.