Перший запуск літака за допомогою електромагнітної катапульти

31 липня 2017, 19:13
Катапульта з електромагнітом розганяє літак до необхідної швидкості

З новітнього американського авіаносця USS Gerald R. Ford в п'ятницю були зроблені перші запуски літаків за допомогою електромагнітної катапульти. Проведений через шість днів після введення в експлуатацію тест показав реалістичність роботи цього нетипового для сучасних авіаносців механізму, що працює за принципом рельстрона, повідомляє Popular Mechanics.

Раніше катапульти, використовувані для прискорення винищувачів до достатньої швидкості, необхідної для їх запуску з короткою злітно-посадкової смуги авіаносця, приводилися в рух парою. Технологія ця відпрацьована вже з часів Другої світової війни, пар виробляється двигунами корабля або ядерним реактором.

Реклама

Єдиною реальною альтернативою можна назвати трамплін, який використовується в інших країнах. В такому випадку літак розганяється сам і, використовуючи кривизну трампліна, злітає без зовнішньої допомоги.

У новій же електромагнітної катапульти EMALS харчування береться безпосередньо від корабельного генератора. Електрика використовується для руху електромагніта так само, як і болванки в рельсотроні. Саме цей електромагніт і розганяє літак до необхідної швидкості. Така катапульта може бути легко використана для запуску як винищувачів, так і дронів, чого не могла парова катапульта.