Помилки тренерів коштують дорого

9 лютого 2017, 16:05
Акредитація тренінгових компаній Академії ДТЕК підвищує якість і конкурентоспроможність товарів і послуг на тренінговому ринку

Хороший бізнес-тренер – це завжди хороший психолог

Як збільшити продажі в несезон, підвищити відповідальність співробітників за результат, а керівнику удосконалити управлінські навички? Відповіді на ці та інші питання приватні підприємці та підприємства прагнуть отримати у тренінгових компаній, розраховуючи, що бізнес-тренери допоможуть знайти потрібне рішення.

Яким би не був тренінг – відкритим (для всіх бажаючих) або корпоративним (тільки для співробітників) – його ефективність залежить від кваліфікації тренера, і від того, скільки часу відводиться на теоретичну і практичну частину. Теорії хочуть менше, практики – більше: люди не прагнуть слухати лекції, а хочуть скоріше отримати конкретні інструменти, освоїти необхідні навички і навчитися застосовувати їх на практиці.

Реклама

Хороший бізнес-тренер – це завжди хороший психолог, талановитий комунікатор і оратор, що вміє донести інформацію до кожної людини, що сидить в аудиторії, "зарядити" і надихнути аудиторію. Крім того, він повинен добре вникнути в нюанси бізнесу і культури клієнта, щоб сформувати оптимальний бізнес-кейс – спеціально підготовлений навчальний матеріал, який відображає проблемну бізнес-ситуацію і пропонує варіанти рішень.

Від теорії до практики

Втім, бувають випадки, коли сертифікований тренер, який виставляє досить високу плату за навчання, на практиці виявляється нездатним ефективно працювати з аудиторією.

Реклама

Ганні Вишняковій, начальнику управління по роботі з персоналом компанії "Лемтранс", довелося свого часу зіткнутися з тим, що запрошений на підприємство тренер не виправдав очікувань.

"Наша компанія втратила гроші, сплативши такому тренеру за послуги, потім довелося наймати нового тренера, повторно навчати персонал. Але головне – було упущено час", – розповідає Анна.

За свідченням учасників ринку консалтингових послуг, з усіх діючих в Україні тренінгових фірм і індивідуально практикуючих тренерів необхідним критеріям якості відповідають не більше 40%. Цей відсоток від року до року зменшується, оскільки в Україні зростає кількість компаній, що прагнуть надавати тренінгові послуги. Найчастіше їх якість далеко від ідеалу. Ця тенденція дуже негативна, тому фахівці рекомендують при виборі тренера, крім вивчення рекомендацій і списку клієнтів, переглянути відеозапис його тренінгу, а також вивчити відгуки про нього на незалежних професійних форумах.

Реклама

Крім того, бажано, щоб тренер пройшов акредитацію у компетентного журі, що складається з гуру ринку консалтингових послуг.

Від кількості до якості

Проект з Акредитації бізнес-тренерів вже третій рік поспіль організовує Академія ДТЕК. Поки це єдиний проект такого роду і всеукраїнського масштабу, який дає можливість відсіяти недостатньо професійних тренерів і виявити дійсно успішних.

За словами Тетяни Шерман, керівника департаменту з роботи із зовнішнім ринком Академії, ідея створення проекту народилася кілька років тому, коли стало зрозуміло, що в Україні працює величезна кількість тренерів, які вважають себе експертами в багатьох областях тренінгової діяльності.

"До сьогоднішнього дня не було чіткого уявлення про кваліфікацію подібних експертів, не кажучи вже про їх компетенцію. Велика кількість помилкових клієнтів знаходилося в послужному списку бізнес-тренерів", – зазначає Тетяна.

Проект Академії ДТЕК, дає можливість оцінити майстерність бізнес-тренерів за чіткими критеріями, серед яких – новизна формату, закоханість у свою тему, практичність і застосовність методики навчання на практиці та ін.

Учасників оцінюють директора з управління персоналом та керівники відділів з навчання більше 30 найбільших компаній України, серед яких FozzyGroup, Lifecell, Comfy, Київстар, Метінвест, UniCreditBank, Arzinger, Forward Bank, СТБ, Конті, JTI, Ферреро, ІМК, Лемтранc, Укртелеком, Дарниця та інші.

"Бізнесу потрібні якісні послуги, нестандартні підходи, інноваційні рішення, нові продукти, і за ці знання керівники готові платити. При цьому всі вони хочуть гарантованого якісного результату. Проект Академії ДТЕК покликаний бути цим гарантом якості: якщо бізнес-консультант отримав нашу акредитацію, то ви можете бути впевнені у високому рівні консалтингових послуг, які вам будуть надані", – розповідає Тетяна Шерман.

У цьому році на проект Академії ДТЕК були подані 134 заявки з усієї України, з них до акредитації було допущено 29 тренерів. І тільки 15 тренерів пройшли всі етапи відбору.

У процесі конкурсу учасники презентували та захищали свої навчальні програми. Переможці відразу ж отримали шанс на підписання контракту з великими компаніями.

"Акредитація тренінгових компаній – це унікальний захід, який об'єднує кілька цілей: по-перше, сприяє якісному розвитку ринку тренінгових послуг та виявлення професіоналів, по-друге, дає можливість представникам бізнесу подивитися і відібрати тренерів в стислі терміни, можливість самим тренерам показати свої сильні боки. Завдяки акредитації, відтепер наша компанія системно щорічно будує план навчання персоналу і вибирає дійсно кращих провайдерів (тренерів)", – говорить Віра Тамко, директор з персоналу компанії Arzinger, яка входить в журі конкурсу.

"Ідеальним тренером ми бачимо дуже захопленого і компетентного в своїй темі людини. Дуже важлива якість подачі матеріалу, його свіжість і актуальність, вміння працювати з аудиторією. Ми також окремо виділяємо специфіку презентації, оскільки вона повинна бути максимально прив'язана до бізнесу, який веде компанія – замовник тренінгових послуг", – коментує директор з персоналу Comfy Марина Майор.

На думку членів журі, такі проекти, як Акредитація тренінгових компаній Академії ДТЕК, підвищує якість і конкурентоспроможність товарів і послуг на тренінговому ринку. Академія, як ініціатор цього проекту, вже в наступному році планує розширити і спектр тем, що викладаються, і географічну зону покриття.