Помилки на співбесіді: чого точно не можна робити

28 жовтня 2017, 13:16
Керівники департаментів по роботі з персоналом Групи СКМ розповіли, що краще не надягати, про що не говорити і як не "нашкодити собі" на співбесіді

Помилки на співбесіді. Фото:

  • Олена Мотовилова, директор з персоналу і підтримки бизнесу національного телеком-оператора Vega

Якщо почати з банальних , то це запізнення, невідповідний зовнішній вигляд, незнання компанії , в яку йдеш , а також нездатність грамотно розповісти про себе , банальне хамство .

Неуместны любые крайности, начиная от экстравагантного внешнего вида, поведения и заканчивая радикальными взглядами.

Також на користь кандидата не зіграють його погані відгуки про попереднього працедавця .

Потрібно пам'ятати , що співбесіда – це обопільна оцінка один одного , ідеальна можливість придивитися як роботодавцю до претендента , так і навпаки .
  • Лідія Клочан, директор з персоналу Harveast


Реклама
Неправда , розказана рекрутеру про професійний досвід , реалізовані проекти , або через зміну роботи – досить поширена помилка на співбесіді .

Якщо кандидат на першій зустрічі не проявляє активного інтересу домайбутньої роботи, не ділиться важливою інформацією для оцінки його професійних компетенцій , то шанси на отримання роботи дорівнюють нулю . Задавайте питання , уточнюйте все , що необхідно , розповідайте про максимально відповідний д освід . Це дійсно важливо .

Еще одна прописная истина – нельзя опаздывать на встречу. Ведь первое впечатление нельзя стереть из памяти. Если кандидат не пунктуален, значит в работе он может не соблюдать сроки, отведенные на выполнение работы.

Ну і найголовніша порада : шукайте СВОЮ компанію . Де будуть цінувати саме вас , де цікаво розвиватися , досягати результатів , вчитися новому і рухатися по кар'єрних сходах .
  • Тетяна Костюченко, директор департаменту по роботі з персоналом ПУМБ

Дві істотні помилки – це відсутність явного інтересу в потенційному роботодавці і пропонованій роботі , а також відсутність будь-якої підготовки до проведення інтерв'ю .
  • Олена Семич, директор з управління персоналом ДТЕК Енерго

Помилки на співбесідах бувають з двох сторін : помилки з боку здобувача , помилки з боку роботодавця / керівника , який підбирає собі персонал .

Помилки з боку здобувача :
  • незнання специфіки компанії , в яку йде працевлаштуватися кандидат ;
  • незнання своєї " ціни " на ринку ;
  • невміння себе презентувати .
Помилки з боку роботодавця / керівника , який підбирає собі персонал :
  • невміння зацікавити здобувача , презентувати компанію і вакансію ;
  • прояв недружнього ставлення ( залякування ) на інтерв'ю .
Звідси висновок : вчитися проходити співбесіди потрібно як претендентові , так і керівникам , які приймають персонал .
  • Євгенія Салюк, директор з персоналу Холдингу ПОРТІНВЕСТ


Реклама
Декларувати ті якості , яких у вас немає – це найгірша помилка , яку можна допустити . Досвідчений HR це легко виявить , задавши всього пару питань . І , що ще гірше , це з'ясується після того , коли вас вже візьмуть на роботу .

Підлаштовуватися під все , що вам говорять і не мати свою точку зору . Конформізм насторожує і створює про вас враження , як про пасивну , байдужу і не дуже корисну людину . А таким немає місця в сучасних компаніях .

Торгуватись мотивацією, не виявляючи потреби і очікування самої компанії . Краще дотримуватися принципу взаємної вигоди win – win і показати , що компанія отримає від співпраці з вами не менше , ніж ви .

  • Тетяна Брюханова, директор з персоналу Параллель

Реклама

Одна з поширених помилок – бажання сподобатися " тут і зараз " . Кандидат настільки зайнятий тим , що намагається справити враження , що перетворює співбесіду з рівностороннього переговорного процесу в нав'язливий продаж себе . По-перше , такий натиск насторожує рекрутера . По- друге , сам кандидат в результаті не з'ясовувати в процесі співбесіди ніякої інформації і не може усвідомлено прийняти рішення .

Інша помилка ( в останні роки , в зв'язку з дефіцитом на ринку праці , вона проявляється все частіше , особливо у рідкісних фахівців ) – думка про те , що роботодавцю " потрібніше " закрити вакансію саме його кандидатурою . Може проявлятися по – різному : від запізнень до зарозумілого тону і небажання відповідати на уточнюючі питання рекрутера . Позиція " ви ж не фахівець , ви в цьому все одно не розбираєтеся " .

Якщо підсумувати , рекомендую всім учасникам процесу співбесіди пам'ятати – це рівноправні і обопільні переговори .
  • Тетяна Петрук, директор з персоналу Укртелеком

По-англійськи співбесіду – job interview . І помилки тут такі ж , що і на звичайному інтерв'ю : брехня , використання даних , які неможливо підтвердити , відхід від прямої відповіді , агресивна манера спілкування . І моє " улюблене " – спроби вгадати , яку відповідь хоче отримати інтерв'юер .

Відповідайте чесно , спокійно , добре знайте своє резюме і не торкайтеся тим , які можуть містити ризики репутацій для вас як бренду : політичних , релігійних питань , а також того , як виховувати дітей , робити щеплення і як корисно займатися аюрведичними практиками . Підкріплюйте відповіді прикладами зі свого досвіду – це покаже , що з ситуаціями ви знайомі не з чуток .

  • Олександр Кучеренко, директор з управління персоналом ДТЕК
Найчастіше – нездатність контролювати свої емоції , а також невпевненість , яку видають не тільки слова , а й жести , міміка , поза .

Часта помилка – шаблонні дії . В Інтернеті мільйон курсів про те , як пройти співбесіду , і їх можна вивчити . Але варто задати людині нестандартне питання , і вона моментально губиться .

Приходьте на співбесіду підготовленими : немає сенсу йти на зустріч, не дізнавшись про компанію навіть базової інформації .
  • Ірина Разінкіна, директор з персоналу Corum

Найперша – це надання невірної інформації . Якщо людина починає брехати , це дуже легко зчитується рекрутерами . Тому важливо бути самим собою .

Друга помилка – перерахування непотрібних деталей або зовсім відхід від теми .

Третя – невпевненість в собі , скутість , або навпаки , надмірна впевненість , коли здобувач скорочує дистанцію між собою і інтерв'юером і переводить співбесіду в формат дружніх посиденьок .