Чи можна притягти до відповідальності спамерів, які надсилають вам смс

9 листопада 2016, 05:48
Необхідно довести, що ви не погоджувалися на розсилку і не можете відмовитися від неї

Безкарно. У більшості випадків притягнути до відповідальності за розсилку спаму не вийде.

"Замучив СМС-спам на мобільний телефон. Скажіть, така купа непотрібних повідомлень не порушує мої права? Чи можна якось притягнути до відповідальності аж надто активних спамерів?" – Зінаїда Д.

Відповідає Оксана Мардак, помічник адвоката АК "Чевгуз і партнери":

Реклама

"Згідно з п. 3 Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених Постановою Кабміну №720 від 09.08.05 р, спам – це не замовлені попередньо споживачами електронні повідомлення, які або є масовими, або в яких не наведені достовірні відомості про повну назву, власну поштову чи електронну адресу замовника чи відправника цих повідомлень, або подальше отримання яких споживач не може припинити шляхом інформування про це замовника чи відправника.

Іншими словами, якщо ви не замовляли розсилку/рекламу/СМС-інформування через оператора і не можете відмовитися від даних послуг, або ваш номер телефону не реєструвався на інтернет-сайтах, при оформленні дисконтних карт і т.п., що часто передбачає згоду на автоматичну розсилку реклами, то повідомлення, відправлені вам, можна вважати спамом.

На жаль, залучити за це особа нелегко, оскільки:

Реклама

1) кримінальна відповідальність настає лише в разі, коли масове поширення повідомлень призвело до порушення або припинення роботи комп'ютерів, автоматизованих систем, комп'ютерних мереж або мереж електрозв'язку (ст. 363-1 КК);

2) адміністративна відповідальність передбачається за вчинення дій, які призвели до зниження якості функціонування телекомунікаційних мереж, або самовільне отримання телекомунікаційних послуг (ст. 148-1 КУпАП); використання засобів зв'язку з метою, суперечною інтересам держави, з метою порушення громадського порядку та посягання на честь і гідність громадян (148-3 КУпАП); безкоштовне незаконне поширення інформації, що зберігається в інформаційних системах, у паперовій чи електронній формі (ч. 5 ст. 212-6 КУпАП).

Існує можливість звернення до суду з позовом відповідно до законодавства про захист прав споживачів, якщо недобросовісною рекламою було введено в оману, завдано збитків особам, державі чи суспільству внаслідок неточності, недостовірності, двозначності, перебільшення, замовчування і способу розповсюдження реклами ".