Як змусити продавця замінити смартфон, що "підвисає"

21 серпня 2017, 06:45
Товар, що не підійшов, повинні замінити на інший або повернути гроші

За законом. За товар, що не підійшов

"Дочка на повноліття сама пішла купувати смартфон , і їй фактично нав'язали покупку – продали не те , що вона хотіла , та ще й розкрутили на гроші – вона оплатила і страховку , і гарантію на максимально можливі 2 роки . Більш того , з першого ж дня гаджет " зависає " , а нам відмовляються повернути гроші . Що можна зробити?" — Євгенія Баранова, м. Київ.

ВасильСегін,юрист в сфері захисту прав громадян:

" Перш за все слід знати , що продавцям забороняється здійснювати будь-які дії , які можуть ввести споживача в оману ( наприклад , необхідність отримання додаткових платних послуг ) . Детальніше про це можна прочитати в ст . 19 Закону України " Про захист прав споживачів " ( далі Закон ) . Але врахуйте : подібні факти доводити досить складно , особливо постфактум .

Реклама

Також в ст . 9 Закону йдеться про обмін товару, який вам не підійшов, в 14 – денний термін . Тут слід пам'ятати , що обміну підлягає тільки товар належної якості , який не був у використанні . Якщо ви хочете повернути кошти , сплачені за товар , в заяві на повернення слід зазначити таке : " У зв'язку з відсутністю у продавця аналогічного товару , який задовольнив би мої потреби , прошу повернути сплачені за товар гроші " .

Варто пам'ятати: продавець може відмовити в обміні товару, якщо в ньому буде виявлено недолік, тому будьте уважні при покупці нових товарів і намагайтеся перевірити, чи все функціонує належним чином. Якщо все ж ви виявили недолік в товарі і впевнені, що товар був вам проданий з цим недоліком, а продавець відмовляється його міняти, пропонуючи здати товар на ремонт – ви можете звернутися в ДП "Укрметртестстандарт" або, керуючись ч. 4 ст. 17 Закону, звернутися до продавця, щоб він забезпечив проведення експертизи. Якщо експертиза підтвердить, що продавець продав товар неналежної якості, ваш товар обміняють, а на продавця може бути накладено штраф, оскільки він зобов'язаний передати споживачеві продукцію належної якості (ч. 1 ст. 6 Закону) ".