Як вижити і на чому заощадити в кризу

9 квітня 2015, 14:44
Психологи радять раціонально витрачати заощадження і не падати духом

Заощадити, шукати нові можливості і ні в якому разі не впадати у відчай. Такі поради дають експерти по кризі. А найголовніше – сприймати нові обставини як можливість змінити життя на краще.

Коли покупців в магазині рибальського спорядження, власником якого є Олексій, зменшилася в рази – чоловік зрозумів: час шукати інші шляхи до клієнтів. Тепер продає товар через інтернет-додаток в мобільнику.

Реклама

"Навіть якщо у людини немає можливості просто посидіти в ноутбуці і подивитися там, що він хоче, а зробити покупку, їдучи в машині, в пробці без участі якихось допоміжних, скажімо так, технічних атрибутів – а за допомогою свого мобільника", – каже Олексій.

Фахівці помітили: у кризу чоловіки включають мозок і шукають варіанти виходу. Жінки ж схильні утримати, що вже мають і економити по максимуму.
Саме ощадливість змусила киянку Таїсію проміняти авто на велосипед. Тепер зможе хвалитися не тільки зайвими гривнями в кишені, але і стрункими ніжками.

"Куплю собі велосипед і буду їздити на роботу на велосипеді! Займає близько години за часом і в принципі корисно для здоров'я", – зазначила Таїсія, киянка.

Реклама

Психологи в кризі бачать свої позитивні моменти. Коли все спокійно і стабільно людині вистачає імпульсу рухатися і відкривати щось нове. Труднощі змушують ворушитися – і мозок, і тіло для великих результатів. Головне, радять – не замикатися один-на-один із проблемою, а йти до людей.

"У цей час у нас набагато більше їсти можливостей спілкування з іншими людьми – виходити з такого близького закритого кола сім'ї прийшов час командної гри, а для цього потрібно спілкуватися з іншими, шукати можливості", – вважає Тамара Сухенко, психолог.

Крім того, криза змушує витрачати гроші з розумом. Експерти радять вести бюджет за допомогою методу глечиків: кожен місяць розділяти гроші на шість частин – на окремі статті витрат.

Реклама

Перша – найбільша – на найнеобхідніше: їжу, транспорт та оплату рахунків. Призначення наступного глечика – витрати на розваги: квитки в кіно, косметичні процедури. Третій глечик – якийсь "золотий запас" на майбутнє. Далі йдуть витрати на освіту, резервний фонд для великих покупок, наприклад, побутової техніки або на відпочинок, і, нарешті, останній глечик – для подарунків та благодійності.

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События" на канале "Україна".