Який вигляд має портрет українського користувача YouTube

25 липня 2016, 17:34
Основними мотивами для використання YouTube українці назвали бажання розслабитися і втекти від щоденної рутини

Найпопулярнішим жанром YouTube-відео українці назвали музику. Фото: instagram.com/youtube

Компанія Google Україна показала портрет українського користувача сервісу YouTube. У дослідженні YouTube Audience Profiling Study 2016 компанія з'ясувала основні тенденції використання сервісу українськими користувачами, а також яким чином відрізняється споживання контенту на телебаченні та YouTube.

Сервіс YouTube є найпопулярнішим відео-хостингом в світі: щорічно час переглядів зростає на 50%, і вже половина переглядів припадає на мобільні пристрої.

Реклама

У той же час YouTube налічує 1 мільярд відвідувачів на місяць, а кожну хвилину завантажується 400 годин відео. В Україні перше відео було завантажено в 2005 році, а офіційно YouTube запущений в кінці 2012 року. Темпи зростання YouTube в Україні навіть вище загальносвітових – так час перегляду відео збільшується на 70% з року в рік.

За даними дослідження, 83% українських інтернет-користувачів відвідують YouTube мінімум 1 раз на місяць, а 55% з них – щодня. Використання YouTube щодня стало практично правилом у молодого покоління – так 70% інтернет-користувачів у віці від 16 до 24 років дивляться відео на YouTube щодня.

Реклама

Зростає і число переглядів відео з мобільних пристроїв – 49% українських YouTube-користувачів підключаються до сервісу через свої смартфони.

Найчастіше українські користувачі YouTube дивляться відео будинку – 96%, 18% це робить в офісі, школі або іншому навчальному закладі, а 20% – в дорозі або іншому місці поза домом. Дослідження показало, що більше половини користувачів YouTube (59%) дивляться відео на сервісі ввечері або перед сном.

Мотивація: YouTube і дозвілля

Реклама

За даними дослідження, основними мотивами для використання YouTube українці назвали бажання розслабитися і втекти від щоденної рутини – 37%, друга за популярністю причина – бажання розважитися або ж знайти натхнення – 36%. Також велике число користувачів, які дивляться відео, пов'язані з хобі або інтересами – 36%.

Дослідження показало зростаючу роль YouTube в отриманні інформації і освіті – так 52% українських користувачів дивляться відео на сервісі, щоб отримати інформацію, 47% – щоб дізнатися щось нове, а 29% – щоб знайти інформацію, яка допоможе у вирішенні тієї чи іншої задачі.

Телевізор vs. YouTube: особливості споживання контенту

26% українських користувачів YouTube у віці від 25 до 44 років повідомили, що вони дивляться YouTube частіше, ніж телебачення. А 31% користувачів YouTube говорять, що вони стали дивитися телевізор рідше, з тих пір як почали користуватися YouTube. У той же час мотиви для перегляду відео на ТБ і на YouTube схожі – це відпочинок і розвага або пошук натхнення.

Однак порівняно з телебаченням залучення користувачів в різні типи контенту на YouTube вище. Так, 56% українців заходять на YouTube, щоб поділитися контентом; а 57% українських користувачів підписуються на цікаві для них YouTube-канали. Дослідження також показало, що серед YouTube користувачів, які нещодавно зробили ту чи іншу покупку, 57% перед цим дивилися відео на YouTube, яке допомогло в ухваленні рішення.

Найпопулярнішими жанрами YouTube-відео українські користувачі назвали музику, гумор, відео з серії "зроби сам", кулінарні рецепти, новини і ТБ-шоу.

Мета дослідження YouTube Audience Profiling Study 2016 з'ясувати рівень знань, як використовується і сприймається YouTube користувачами різних країн, а також його роль в пошуку інформації та дозвіллі. Розмір вибірки по Україні – 1251 респондент у віці 16+.