Як вибрати ідеальне морозиво

24 червня 2017, 13:00
В упаковці, молочного кольору, правильної форми і тане 15-20 хвилин

Вагове морозиво виглядає вкрай апетитно,

Літня пора – час не тільки сонця і пляжу, але перш за все – морозива. Зараз його продають скрізь і в таких кількостях, що розбігаються очі, і тут головне – правильно вибрати. Тим більше що хороший десерт допоможе вгамувати голод, адже містить натуральні жири і білки. А ось сурогат не тільки не дасть ситості, але може навіть алергію викликати. Гарне морозиво сьогодні не найдешевший продукт: за нього доведеться заплатити близько 14-20 грн, залежно від виробника і наповнювача. Щоб ці гроші не були витрачені дарма, ми з'ясували, як вибрати гарні ласощі і на що потрібно звернути увагу при покупці.

Як це зробити правильно, "Сегодня" розповіли регіональний менеджер молокопереробної компанії Олександр Ербелідзе і дієтолог Оксана Шевчук
.

ЗА ПОКУПКОЮ: В МАРКЕТ ЧИ ЛАРЬОК

Реклама

Незважаючи на те, що практично на кожному другому великому перехресті можна зустріти морозиво на вагу, експерти його купувати не рекомендують: з'ясувати склад і термін придатності такого продукту нереально. Тим більше що в мобільних торгових точках-холодильниках складніше зберігати правильний температурний режим. Зважитися на вагові ласощі можна тільки в разі, якщо це кіоск відомого виробника (наприклад, по франшизі), де дотримуються стандартів виробництва і зберігання. Впевнено ж купувати можна в невеликих магазинчиках і ларьках упаковане морозиво.

За словами експертів , завезення товару в той чи інший район або регіон відбувається однаково , і партії що в великому маркеті , що в лавці поруч з будинком однакові . Але ціна в маркеті може відрізнятися в меншу сторону : один і той же продукт в маркеті можна купити на 1,5-2,5 грн дешевше .

Визначити якість продукту за зовнішнім виглядом досить складно: етикетки не вицвітають, а на дизайні і фарбах виробники не економлять, адже це багато в чому "дитячий продукт", якому потрібна гарна упаковка. Взявши в руки пачку, зверніть увагу, щоб вона була правильної форми (конус, стаканчик, прямокутник і т. д.): змінена форма говорить про те, що морозиво тануло, а значить – зіпсоване. Вирішивши вибрати продукт з прозорою кришкою, зверніть увагу на колір і форму – морозиво повинно бути без патьоків, а на продукті – дотриманий початковий рельєф.

Реклама

ЕТИКЕТКА: ДСТУ, СКЛАД І КОЛІР

Шукайте на упаковці літери ДСТУ – вони означають , що морозиво виконано за державними стандартами . Цифри ДСТУ 4733: 2007 і 4735 : 2007 говорять про те , що воно молочне , вершкове або пломбір . Різниться таке морозиво за ступенем жирності : пломбір – до 20 % жиру , вершкове – 8-12 % , молочне – 5-7 % жирності . У складі такого солодкого десерту повинні бути натуральні жири ( молоко , вершки ) , а не рослинні . Взагалі , чим менше перелік інгредієнтів , тим краще , адже класика цього продукту – молоко , вершкове масло , вершки і цукор .

Букви ТУ ( технічні умови ) говорять про те , що морозиво вироблено за індивідуальною рецептурою , а вона не завжди проходить всі контролі якості . Як правило , таке морозиво дешевше , але і натуральних складових в ньому менше . Зверніть увагу і на дату виготовлення , хоча , відповідно до стандартів , термін придатності морозива при дотриманні необхідного температурного режиму – рік . Такі дані , як фізична адреса виробника , харчова та енергетична цінність , вага , назва самого морозива і марки повинні бути обов'язково .

Реклама

За кольором продукт повинен бути не чисто білим , а наближатися до молочного або вершкового . Уникайте ненатуральних яскравих кольорів – це говорить про наявність " хімії " . Якісне морозиво повинне танути при кімнатній температурі 15-20 хвилин , рівномірно , без утворення води . Чим швидше воно тане і чим рідині краплі – тим більше в ньому води і менше молока або вершків .

ФРУКТОВО-ЯГІДНЕ МОРОЗИВО, ЗАМОРОЖЕНИЙ СІК, ЩЕРБЕТ І ЙОГУРТ

Досить поширені і ласощі , в яких молочні інгредієнти замінюють на фруктове пюре або заморожений сік . Головна його відмінність , крім смаку , – низька калорійність . У такого морозива ДСТУ 4734 : 2007, що дозволяє замінювати молоко водою або цукровим сиропом .

Вибираючи таку солодкість, зверніть увагу на кількість замінників і добавок (Е-шок) – їх повинно бути мінімум. Добре, якщо виробник чесно вказує, що це фруктовий лід, а не морозиво з фруктовим наповнювачем. Схожий варіант – щербет, до складу якого входять шматочки сухофруктів і подрібнені горіхи. Ще один різновид холодних солодощів – заморожений йогурт – це звичний нам йогурт, тільки солодший і жирний, який фасується і заморожується промисловим способом. Ці ласощі особливо популярні в Європі і серед послідовників здорового способу життя. У вітчизняних супермаркетах заморожений йогурт ще не настільки популярний, як інші види морозива, та й за ціною він трохи вище звичайного пломбіру: в середньому за заморожені бактерії доведеться викласти 25-30 грн.