З дітьми важливо розмовляти. Фото: AFP
Займатися з дітьми необхідно не тільки за допомогою якихось іграшок і предметів. Важливо навчитися використовувати правильні слова, щоб тренувати пам'ять, поповнити словниковий запас і розвинути фантазію вашої дитини, передає WoMo.com.ua.
Сайт склав ТОП-8 розвиваючих усних ігор для дітей.
"Придумані історії"
Дана гра розвиває логічне мислення і одночасно тренує фантазію. Правила такі: ви називаєте слово, дитина доповнює його його іншим словом, відповідним за змістом, ви доповнюєте вже склалося словосполучення і т.д.
В результаті у вас може вийти кумедна казка або яке-небудь смішне речення. наприклад:
- Кіт.
- Кіт їсть.
- Кіт їсть сосиску.
- Кіт їсть сосиску з тарілки.
- Кіт їсть сосиску з тарілки моєї.
- Кіт їсть сосиску з тарілки моєї бабусі.
"Додай склад"
Гра розвиває кмітливість, поповнює словниковий запас дитини. Перший гравець вимовляє частина будь-якого слова, наприклад: "цве-", а другий повинен допридумував слово до кінця, сказавши склад: "ток".
"Асоціації"
Розвинути асоціативне й логічне мислення можна за допомогою даної гри, яка теж досить проста. Припустимо, ви говорите "молоко", дитина говорить, з чим це слово у нього асоціюється: "корова", тоді ви вимовляєте слово, з яким у вас асоціюється слово "корова", наприклад, "рогата" і т.д.
"Подорож в часі"
Дана інтелектуальна гра розвиває фантазію, вчить дітей розуміти суть речей.
Приклад: ви називаєте будь-який предмет і просите малюка пояснити, чим цей предмет був у минулому. Якщо ви назвали "подушку", то дитина може відповісти, що раніше вона була птахом з пір'ям і пухом, а птах був курчам, а перед цим – яйцем.
Тоді ви питаєте, а чим може стати подушка в майбутньому? Дитина відповідає, наприклад, "бутафорським снігом".
"Розберемо на запчастини"
Ця гра чимось схожа на попередню, але акцент ставиться на деталях, з яких складається будь-який предмет. Наприклад: ви називаєте дитині слово "книга" і просите пояснити, з чого вона зроблена, що в ній міститься. Гра вчить бути уважним до дрібниць, розуміти суть предметів, бачити предмети, як сукупність частин.
"Варіанти"
Називаємо дитині предмет і запитуємо, а яким чином його ще можна використовувати.
Наприклад: ящик. У нього можна не тільки класти предмети, а й поселити кота, його можна перевернути і використовувати, як пуф або сходи і т.д. Дитина розвине асоціативне мислення, отримає практичні навички використання предметів, розширить кругозір, зрозуміє, що таке варіативність і багатофункціональність.
Можна також називати явища, речі, поняття і просити маленьких гравців перерахувати, чим вони корисні і чим шкідливі. Наприклад: "сніг" – він вкриває рослини і не дає їм загинути від морозу. Він може завалити дорогу, і пройти або проїхати по ній буде не можна.
"Так і ні"
Ви загадуєте що-небудь (предмет, явище, людини, персонажа, цифру і т.п.), а дитина, задаючи вам питання, на які ви можете відповідати коротко – тільки "так" або "ні", – намагається вгадати, що ж ви загадали. Або можна грати навпаки – він загадує і відповідає на ваші питання, а ви вгадуєте. Гра вчить мислити конкретно і точно формулювати навідні запитання, аналізувати.
"Що спільного?"
Розвинути асоціативне мислення і навчити знаходити спільне в абсолютно різних речах і у різних предметів. Наприклад: ви питаєте, що спільного між черепахою і трояндою і разом шукайте відповіді – обидві вони ростуть, обидві зелені (троянда – частково), обидві живуть на землі, але люблять воду і т.д.