Як врятувати гроші, витрачені на авіаквитки, якщо вам відмовили в візі

26 червня 2016, 11:00
В якому випадку авіакомпанія поверне гроші за куплений квиток

Факт. Якщо в правилах авіаперевізника прописано повернення грошей пр

Витрати на авіапереліт – одна з найбільш відчутних статей в кошторисі подорожі . Залежно від ситуації авіаквитки з'їдають не менш 20 % бюджету . Прикро втрачати досить пристойну суму в разі відмови у візі ! Але ж останнім часом українці стикаються з таким явищем набагато частіше , ніж це траплялося кілька років тому – за відгуками туристів , консульства багатьох країн стали суворіші до наших співвітчизників . " Сегодня" розбиралася , що робити , щоб врятувати свої гроші .

ЯК ДО ПРОБЛЕМИ ПОСТАВЛЯТЬСЯ АВІАКОМПАНІЇ

Реклама

Вартість квитка визначається складним набором правил – авіатарифом. Чим дешевше квиток, тим більше обмежень щодо його використання. Нормальний (повний тариф) дає можливість безлічі змін і повернення грошей без штрафів. Але він при цьому і найдорожчий. В інших же завжди є маса застережень. Наприклад, в більшості вигідних тарифів при відмові від поїздки (або в разі невикористання квитка) гроші або взагалі не повертаються, або в повному обсязі – через штрафні санкції. На жаль, мандрівники вкрай рідко заморочуються таким простим завданням, як ознайомлення з авіатарифом. А адже це нескладно: можна або прочитати про них на сайті авіакомпанії (при покупці через інтернет), або зажадати інформацію у агента з продажу. Отже, наводимо кілька прикладів політик авіакомпаній з приводу повернення грошей за квитки в разі невидачі візи.

МАУ.Вартість квитків відшкодовується . Це можливо за умови звернення до офісу авіакомпанії не пізніше ніж за 3 дні до вильоту . Ще одна умова – якщо маршрут ( країна ) у квитку збігається з тією , чиє посольство відмовило у візі . Також потрібно надати документи , що підтверджують цей факт . На жаль , але сервісний збір за оформлення авіаквитка не повернуть.

AIR FRANCE-KLM.В першу чергу потрібно надати в представництво авіакомпанії або агентство , де придбаний квиток , підтвердження відмови у візі . Ним стануть лист або e – mail з консульського відділу посольства, яке відмовило у візі , і відповідний штамп в паспорті . Важливий момент : якщо візу не дали комусь із членів сім'ї ( дитині або одному з батьків ) , то гроші за куплені квитки повернуть всій сім'ї .

Реклама

LUFTHANSA.Авіакомпанія повертає гроші , якщо подати відповідні папери в офіс або агентство з продажу квитків не пізніше ніж за 3 дні до вильоту . Відзначимо , що Air France – KLM і Lufthansa входять у великі авіаційні альянси ( SkyTeam і Star Alliance відповідно ) . Тому в інших авіакомпаніях , що входять в ці альянси , прийняті аналогічні правила .

AIR BALTIC і WIZZ AIR.Правила цих компаній свідчать : відмова у візі – не причина для повернення вартості квитка .

ЖИТТЯ ПІСЛЯ ВІДМОВИ

Реклама

Отже , в візі відмовлено . На сайті авіакомпанії дивимося , що в такому разі сказано в її правилах з приводу повернення грошей за квиток . Якщо це можливо , шолом лист в агентство , де купували квиток . Якщо він придбаний на інтернет – сторінці авіакомпанії , то відправляємо лист на e – mail представництва в вашій країні ( контакт є на сайті ) з проханням повернути гроші , докладаємо скани 1 – ї сторінки паспорта , розвороту з штампом відмови , листи з консульства ( якщо таке є ) , авіаквитка . В межах 10-20 днів гроші повинні бути відшкодовані .

ОБІЙДІТЬСЯ БЕЗ ПОСЕРЕДНИКІВ І НЕ ЛЯКАЙТЕ

Тверезо оцініть свої шанси на візу , особливо шенгенську . Аргументом її невидачі для євробюрократів можуть служити : колишні відмови , недостатня сума грошей , з якою ви збираєтеся в поїздку . Навіть юний вік ( приблизно до 25 років ) може стати причиною підозри , що ви хочете залишитися в єврораю назавжди .

Якщо вже складено перелік авіакомпаній , які вам підходять , то з'ясуйте їх політику в разі відмови у візі . У кого – то з них ці відомості є на сайті , комусь доведеться зателефонувати . Віддавайте перевагу тій фірмі , де повертають гроші за квиток , навіть якщо тариф менш вигідний . Так ви себе застрахуете від втрати грошей .

Краще прокладати маршрут подорожі рейсами одного авіаперевізника – так гроші повернути простіше . Так , часто-густо буває , що в одну сторону вигідніше летіти одним авіаперевізником , а назад – іншим , але тоді оцінюйте ризики .

Купівля квитка безпосередньо на сайті авіакомпанії прискорить процес повернення грошей . Адже турфірма або авіакаса – це посередники , яким на обробку вашого запиту також потрібен час . Та й повернуті гроші повинні будуть піти з рахунку авіакомпанії на рахунок посередника і тільки потім доберуться до клієнта .

Нарешті , життєва мудрість : в подібній ситуації не варто відразу ж качати права , апелювати до спілки захисту прав споживачів і юристів . Авіакомпанії ( крім лоукостів ) з розумінням ставляться до подібної неприємності . Тому розумніше буде просити , а не лякати .