Як створити цікавий і популярний блог

28 січня 2017, 11:00
Блогери повинні бути працелюбні й терплячі, чекаючи прибуток

Фахівці діляться секретами того, як створити і просувати популярний

Ми продовжуємо розповідати читачам про сучасні способи заробітку в інтернеті. У попередніх публікаціях ми пояснювали, як стати "зіркою" "Інстаграма" і "Фейсбуку" і як на цьому заробляти. Про секрети створення блогу, про різницю і переваги платного і безкоштовного хостингів, про те, на що звертати увагу при виборі домена, про успішну творчість і про те, звідки беруться гроші у блогера, нам розповіли фахівці SMM (по просуванню в соціальних мережах) Леонід Купрійчук, Світлана Бутанська і Ольга Писемна. Також фахівці поділилися вдалими і невдалими прикладами блогерства з особистого досвіду, пояснили, як не наступити на стандартні "граблі" і як можна втратити навіть успішний і прибутковий блог.

ТЕРПІННЯ І ТІЛЬКИ ТЕРПІННЯ

Реклама

Глобально блоги можна розділити на три гілки. Перша – журналістика в додаток, наприклад, до основної роботи – коли ведучий блогу пише цікаві йому/читачам/конкретній аудиторії замітки на вільну тематику. Друга – коли блогер вибирає собі одну конкретну нішу (подорож, економія тощо) і глибоко, можливо, – з залученням важливих експертів в цій галузі, пише свій блог. І третя – блог від комерційної особи, яка не тільки позиціонує себе як експерт в якійсь області (в'язання гачком і спицями, виготовлення меблів, випалювання і т.д.), але і готова запропонувати своїм читачам, крім вичерпної інформації, готовий продукт (ті ж схеми, в'язані вироби, меблі хендмейд і т.д.). При цьому блогер, незважаючи на те, яку стезю він для себе обрав, повинен зрозуміло і стильно оформити свій блог (фон, шрифт, ім'я/псевдонім та інше) і запастися терпінням: з перших слів гроші не потечуть в кишеню. Ведення блогу, навіть самого цікавого і з вдалим стартом, за словами фахівців з SMM, складно віднести до варіантів швидкого заробітку. Швидше навпаки – спочатку потрібно попрацювати на ім'я, перш ніж воно стане працювати на господаря.

МАТЧАСТИНА : ВИБИРАЄМО ДВИЖОК І ОФОРМЛЯЄМО ДОМЕН

Реклама

Перше , що потрібно зробити тому , хто хоче заробляти на блозі , – вибрати нішу і сервіс для його створення . Серед найпопулярніших і безкоштовних Livejournal.com, Blogger.com, Ya.ru и т.д., з можливістю оплатиUcoz.ru, Wix.com, Weebly.com тощо. Всі вони працюють за схожим сценарієм. Але на повністю безкоштовному функціонал все ж простіший: ти реєструєшся, "наводиш марафет" з кольором і шрифтом, публікуєш тексти, заводиш друзів. На платних сервісах початківець блогер може козирнути фантазією і створити неповторний зовнішній вигляд сторінки. До того ж функціонал по просуванню буде багатшим, а ще можна дистанціюватися від материнського сайту-конструктора, купивши собі хостинг (за це якраз і стягується плата). "Тобто в пошуковому рядку у вас буде написаний тільки ваш сайт, де ви ведете блог, і можете, до речі, при бажанні потім "приєднати" інтернет-магазин та інше, а "хвостика" livejournal.com або будь-якого іншого wix.com після вашого назви не буде", – пояснює Ольга Писемна. Але тут важливо моніторити мережу і бути в курсі модних тенденцій – так, багато хто вважає, що "Живий журнал" вже відживає своє і заводити там блог не варто, і більш популярним майданчиком для блогерів стає "Фейсбук".

За певну суму на платних платформах блогер може застрахувати себе від втрати свого блогу , опублікованих матеріалів і т.д. " Наприклад , якщо занадто активно просувати блоги на деяких безкоштовних хостингах , можна потрапити в немилість порталу без всяких пояснень , і сторінка може бути заблокована . Це зриває дисципліну подачі матеріалу читачам і може порушити " дружбу " з рекламодавцями , які розмістили рекламу на такій сторінці " , – пояснила Ольга .

Тому експерт радить зовсім вже новачкам " брати розгін " на ресурсах з безкоштовним хостингом , а потім , якщо місяць – два виходить публікувати матеріали постійно – зберігати їх і переносити на новий сайт з платним хостингом .

Реклама

ДОМЕН.Після того , як ви придбали хостинг , потрібно обзавестися доменом . " Так , для україномовної / російськомовної аудиторії краще вибирати доменне ім'я в зоні .com , .net або .ua , – пояснює Леонід Купрійчук . – Іноді реєстрація передбачає надання паспортних даних та місця проживання ( наприклад , .ru ) " . А після створення домену потрібно " припаркувати " домен до вибраного вами хостингу . Для цього потрібно зайти у вкладку " Домени " на панелі управління і вибрати " Припаркувати домен " .

ДВИЖОК.Важлива деталь майбутнього сайту – візитки – движок ( CMS ) , на якому він буде працювати . Серед популярних движків – WordPress , Joomla , DataLife Engine і т.д. Вони теж бувають платні та безкоштовні , тому деякі початківці блогери вибирають спочатку відповідний движок ( вивчають функціонал і т.д. ) , а потім визначаються , де краще створити блог . " Початківцям я рекомендую WordPress : він зрозумілий , популярний , хороший по всіх параметрах і безкоштовний , – каже Світлана Бутанська . – З будь-яким блогових движком йде інструкція по установці " .

Майже айтішник . Для створення блогу доведеться вивчити веб.

КОНТЕНТ ЯКІСНИЙ , А ДИСЦИПЛИНА ХОРОША

Давати інформацію читачам потрібно унікальну, корисну і цікаву. Важливо, щоб для читача дійсно була проведена робота, інформація, що подається блогером, не повинна лежати на "поверхні" і не бути очевидною. Природно, краще, якщо кожна нова публікація підкріплюється фото або відео. "Виставляти тексти бажано не "з коліс", а за допомогою автоматизованих сервісів, бажано в один і той же час. Тоді ваша дисципліна буде приблизною, а вірна аудиторія вже чекатиме, що ось-ось ви опублікуєте нову цікаву інформацію, – пояснює Ольга Писемна. – У моїй практиці були консультації блогерів, які не розуміли, чому вони дають багато цікавої інформації, а аудиторія від них відписується. Після того як я вникнула в ситуацію, з'ясувалося, що блогер веде свою сторінку хвилеподібно. Тобто може днями нічого не опубліковувати, а потім в один день згадати, що він веде блог, надихнутися – і дати 10 невеликих текстів. А оскільки багато хто організовує розсилки своїх оновлень, то кожному читачеві приходить повідомлення. Ну і коли таких повідомлень приходить десять, люди дратуються і вважають за краще відписатися , щоб прибрати докучливого учасника".

Робити публікації потрібно регулярно , інакше читачі оберуть інших.

ГЛУХА СТІНА.Другий момент , який може створити відтік читачів , – відсутність комунікації . " Якщо після поста люди починають коментувати текст або задавати питання , а відповіді від автора немає – читач вважає , що автор не бажає спілкуватися з аудиторією . І робить для себе висновок , що не потрібен йому цей письменник – навколо багато таких , хто буде більш приємним співрозмовником . Потрібно намагатися стати практично другом свого читача " , – пояснює фахівець .

НЕ  МОЖНА КИДАТИ.Якщо ви вже доклали великих зусиль для створення і наповнення блогу, постарайтеся його не кидати: перезапустити його буде складно. "Наприклад, часто блоги в компаніях або у приватних підприємців ведуть підлеглі, – каже Світлана Бутанська. – Вони сумлінно описують новинки, навіть іноді пишуть цікаві статті. Але коли ведучий блогу йде з компанії, а новий співробітник, наприклад, не готовий вести блог на добровільних засадах або не дружить зі словом, то блог простоює. Згодом приходить хтось новий, готовий вести його, починає роботу – а аудиторія вже "не ведеться". Справа в тому, що якщо це комерційний блог, то простий небажаний взагалі ! У читача, якому знову починають приходить повідомлення, складеться враження, що у компанії були складні часи і "новинки" давати припинили. мабуть, і зараз все нестабільно. Він сприймає це як пробудження активності, щоб заробляти хоч щось. Такий читач не купить те, що ви пропонуєте. А нова аудиторія не з'явиться, адже теж побачить збої в роботі компанії, судячи з перерви в роботі блогу".

Інформація . Повинна доставлятися правильними порціями : хвилі можуть злити читача.

ХТО ПЛАТИТЬ БЛОГЕРУ І ЯК ЗНАЙТИ РЕКЛАМОДАВЦІВ

Як вже говорилося раніше, швидко почати заробляти на блозі складно, і рідко у кого це виходить. У одного на це йде рік, а іншого – і ще більше. Це не дуже додає оптимізму автору, оскільки весь час до заповітної популярності він повинен не тільки постійно вести свій блог, а й безкоштовно використовувати свої ресурси (наприклад, якщо блог про меблі своїми руками, то креслення повинні бути в загальному доступі і подібне. Деякі , правда, намагаються щось продавати подібним чином, але це не дуже правильно з точки зору просування). "Багато людей на перших етапах опускають руки, багатьом набридає лізти зі шкіри геть і витрачати час, коли кишені користі від цього немає, – говорить Леонід Купрійчук. – Тому блогер повинен горіти своєю ідеєю і отримувати зарплату в іншому місці до настання популярності. Претендувати на гонорар блогер може, коли у нього буде певна кількість унікальних читачів в день. Для різних цілей кількість фанів різна".

НА ЧОМУ ЗАРОБЛЯТИ.Якщо відвідуваність висока , ви як блогер можете знайти рекламодавця , якщо вони з вами ще не почали зв'язуватися самостійно .

"Перше – можна здавати в оренду місце під банери рекламодавців, – розповідають фахівці. – Їх нескладно знайти на спеціальних біржах, які "зводять" рекламодавця з блогерами/медійниками і т.д. Можна розміщувати платні статті від імені рекламодавців або ж від свого, як приховану рекламу. щодо останнього раджу блогеру гарненько подумати, як сприймуть пост читачі. Деякі реклами подібного роду можуть вдарити по блогеру – особливо якщо рекламований товар поганий або у читача закралася думка, що блогер більше не вільний художник, а продажний автор. Відвідувані блоги можуть претендувати на контекстну рекламу від пошукових мереж РСЯ (рекламна мережа "Яндекса") і Google AdSence. Також є варіант заробити на партнерських програмах. Умови зазвичай залежать від того, хто набивається вам в партнери. Якщо це виробник чогось – то може бути бартер , якщо блог фірми, яка хоче збільшити аудиторію, – взаємний піар, та інше. Успішний блогер може також заробляти на продажу постійних посилань на своїй сторінці.

ОТКАЗЫВАЙТЕСЬ ВОВРЕМЯ.Якщо у вас як блогера з'явився приголомшливий успіх на етапі , коли ви тільки почали , і рекламодавці буквально стоять в черзі – постраюсь фільтрувати , про що будете писати .

"Були випадки, коли до блогера одночасно звернулися пропіарити мікрохвильовки і ті, хто реалізує екологічну продукцію, – згадує фахівець. – Щоб не втратити гроші, блогер опублікував дві взаємовиключні статті про те, як чудово, зручно і т.д. готувати/розігрівати їжу в мікрохвильовці, і про те, як шкідливо вживати будь-які продукти, особливо якщо вони були розігріті або приготовлені в мікрохвильовій печі. Його піймали читачі. вони, природно, поділилися в коментарях і зібрали прихильників. Імідж блогера був зіпсований в одну мить".

Звідки гроші . Карман поповнять банери , піар і " вічні " посилання . Фото : А. Славний/ТАСС

СТЕЖЕННЯ, ДОШКИ І "ІНТРИГИ"

Деякі блогосервіси піарять себе , і завдяки численним переходам і коментарям можна і так завоювати собі аудиторію . Інші ж потрібно і бажано просувати в тому числі і в соцмережах ( анонсувати у всіляких групах та на сторінках , " інтригувати " з посиланням на блог і т . д . ) . Групи в соціальних мережах можуть стати підмогою і теж приносити прибуток , якщо ведучий встигає все . До речі , в такому випадку блогеру є сенс підібрати для себе вдалі курси SMM .

Для просування можна робити опитування , акції або розіграші чого -небудь від свого блогу , в тому числі на масових інтернет – дошках оголошень . Багато людей залучають до просування різні сервіси або інших людей ( як фахівців SMM або помічників , так і інших блогерів ) .

" В принципі всі варіанти гарні . Але запам'ятати потрібно два моменти: не витрачайте занадто багато на просування одним якимось способом і пробуйте різні варіанти , – вважають експерти з просування . – Що підходить одному , може взагалі не піти в іншому контексті ! Це про тому , що деякі блогери розвідують , щоб побалакати про більш " зубасті " , і роблять точно так же , не враховуючи , що спеціалізуються зовсім на іншому . Потім вони ж дивуються , як так могло статися , і журяться , що витратили стільки грошей " .

Ще важливий момент в плані просування блогу : не кожна майданчик потерпить активне просування з вашого боку . " Є ресурси , які можуть навіть " забанити " за те , що ви якимось способом намагаєтеся популяризувати свою сторінку . Тому , вибираючи місце , де ви будете створювати блог , звертайте увагу і на цей нюанс " , – підказують фахівці .

СТЕЖТЕ ЗА КОНКУРЕНТАМИ.У плані продажу реклами не завадить стежити за конкурентами – і прямими , і " суміжними " ( роблять те ж , але не так , як ви ) . "Не тільки в плані тим і позиції це корисно , але і в плані відстеження , як просуває і продає себе інший блогер , – пояснила Ольга Писемна – Зрештою перспективний автор може проявити ініціативу і запропонувати свій майданчик і свої послуги сам " .